Gå til innhold

Møkklei av "Koseprating"

Anbefalte innlegg

Gjest vurderer å flytte
Skrevet

Jeg er så møkklei av naboer og enkelte folk som prater om ingenting. De snakker bare om ytre praktiske ting som maling, ved, bil, hekksaksa, klær, trening, fjellturer de har gått på og hvor godt maten smakte i helga. Jeg blir direkte sprø! Noen som kan forstå det? Bor bare gamlinger rundt meg og de forstår heller ikke en spøk. Bare ser rart på meg når jeg slår av en spøk. Synest dette er så slitsomt, og merker det spesielt nå som det er sommer og folk har begynt å trekke ut av husene. Noen råd til hva jeg kan gjøre-si? Hender jeg gjemmer meg når jeg ser en nabo nærme seg huset mitt, men jeg vil ikke bli uvenner med dem heller.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville heller ikke prøvd meg med min humor på enkelte av naboene som er av en annen generasjon, men som reltativt fersk huseier synes jeg hekksaks, maling osv er et interessant tema.

Flytter du får du nye naboer, så det løser vel ingen problemer. Ser for meg at du sniker deg rundt hushjørnene ;)

Gjest quando
Skrevet

Jeg ville heller ikke prøvd meg med min humor på enkelte av naboene som er av en annen generasjon, men som reltativt fersk huseier synes jeg hekksaks, maling osv er et interessant tema.

Flytter du får du nye naboer, så det løser vel ingen problemer. Ser for meg at du sniker deg rundt hushjørnene ;)

Humor er ikke aldersavhengig. Man opplever folk uten evne til å skjønne humor i alle aldersgrupper.

Skrevet

Humor er ikke aldersavhengig. Man opplever folk uten evne til å skjønne humor i alle aldersgrupper.

Det er sant det du skriver, men man omstiller seg likevel utfra hvem man snakker med. Ikke alltid ufra alder, men hvordan man kjenner de.

Skrevet

Jeg er så heldig å bo i et nabolag der vi både spøker, ler og koseprater :-)

"smalltalk" er faktisk ganske viktig, selv om det synes uvesentlig. Det er en form for kommunikasjons om sier "alt er normalt og OK" "Smalltalk" gjør at folk som ellers kanskje ikke har så mye til felles, kan finne et "noe" å snakke om ("ufarlige" tema som: vær, vind, vin, fjelltur etc)

Et nabolag der naboene er flinke å snakke over gjerdene er mindre utsatt for støre nabokonflikter. Det er vanskeligere å innlede en konflikt med en person du føler du kjenner, enn en du bare ser gjennom vinduet innimellom.

Skrevet

Alt man kan irritere seg over!

Tror du har et alvorlig problem dersom du ikke takler å jatte med folk. Naboer får du alle plasser, så det hjelper ikke akkurat å flytte. Så sant du ikke flytter langt ut på landet.

Prøv heller å se det positive med kosepratingen. KaVa var inne på noe der.

Skrevet

Skjønner ikke helt problemet jeg, vil du ikke prate med folk i det hele tatt, eller vil du helst ha dype samtaler med alle du treffer?

Jeg småprater med naboene mine, noen ganger blir det 2 ord utenfor, andre ganger kan vi sitte i timevis på en benk og mase om alt og ingenting. Syns det er koselig jeg, de dype samtalene har jeg med kjæresten min og andre nære venner, men de er jo ikke alltid til stede, da er det greit å kunne småprate litt med naboer innimellom, er det ikke sånn vennskap begynner da?

Gjest LOTUS78
Skrevet

Jøss, jeg trodde det å bry seg om naboen, var en utdøende rase. Se heller positivt på det å ha et godt naboskap. Mange mennesker blir overhode ikke tatt i mot av naboer og føler seg utenfor i fellesskapet. Det er ikke alle steder det er lett å være nyinnflytter.

Gjest vurderer å flytte
Skrevet

Jeg er selvfølgelig glad for at jeg kjenner naboene mine, men når jeg er ute og prøver å arbeide så kommer det alltid noen, og det er uhøffelig å fortsette å jobbe når noen vil prate med deg. Da må jeg slå av gressklipperen, slipemaskinen eller ta meg en pause.Igjennom jobben min snakker jeg med mange folk hver eneste dag og når jeg kommer hjem har jeg lyst å være i fred. Synest disse nabosamtalene er ganske anstrengende... Jeg har alltid hatt naboer, men aldri vært i en situasjon der de er så pågående.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...