Gå til innhold

Vi har ikke snakket sammen på 9 dager

Anbefalte innlegg

Først tenkte jeg at han har psykopatiske trekk, men etter å ha lest de andre innleggene dine i denne tråden så er det neppe tilfelle.

Uansett er det vanvittig umodent og barnslig å reagere med ikke å si et kløyva ord til hverandre på mange dager bare for en fillekrangel. Jeg hadde ikke vært lenge i forhold med en så umoden mann i alle fall.

Som jeg selv sa Lillemus, så syntes jeg det er både tåpelig og barnslig, men umodent er jeg ikke enig i.

Han er langt fra psykopat ;)

Bare veldig var for andres sinne/irritasjon. Han har en tendens til å holde seg unna meg om han tror jeg er sint. For å ikke gjøre meg mer sint.

Men men, som jeg sa, dette er første gang det har skjedd.

Vi er forresten venner igjen idag, ettersom jeg pratet med han igår ;)

Fortsetter under...

Gjest oppogfram

Jepp...flere som har det sånn!

Gubben min "straffer" meg med å unnlate å snakke til meg.

Lengste "straffen" varte ei hel uke,-for en liten filleting.

Jeg blir da plassert på en helt annen planet.

Tror han bruker denne måten å straffe på for å bevise sin makt over meg.

Har det i hvert fall pyton når det står på.Men det er ingen vits å si noe.

Etterhvert blir det en vane som jeg ikke gidder å bry meg om.

Men noen er og blir temmelig umoden!

Neppe lang levetid?

Hva vet du om det?

Vi har da vært sammen i over seks år og elsker hverandre.

Det synes jeg var fint svart!

Og jeg tror kanskje 'aldri sur' er inne på noe riktig.

Jeg synes også det ser ut som at han reagerer mer på måten dere kommuniserer, enn på innholdet.

Min mann kunne også reagert slik når jeg sier unnskyld i blant! Ikke særlig mye anger i unnskyldningene noen ganger, enda jeg vet godt jeg burde.

Og du bekrefter vel litt av innstillingen din ved å være litt martyr i et av svarene dine :o)

Den kanskje du kan spare deg for, så blir det mer troverdig for han.

Kan garantere deg at det letter på kommunikasjonen, for du mener det nok riktig.

Likevel er det vanskelig og flaut å innrømme feil.

Dessverre er det mange av oss som har ødelagt gode forhold fordi dette er fryktelig vanskelig.

Gjest poerca

Neppe lang levetid?

Hva vet du om det?

Vi har da vært sammen i over seks år og elsker hverandre.

Når et par er så barnslige at de ikke snakker med hverandre på 9 dager, til tross for at de er i samme hus, så knirker forholdet skikkelig etter min mening.

"Ukulturen" dere skaper, vil forsterke seg med årene.

Først tenkte jeg at han har psykopatiske trekk, men etter å ha lest de andre innleggene dine i denne tråden så er det neppe tilfelle.

Uansett er det vanvittig umodent og barnslig å reagere med ikke å si et kløyva ord til hverandre på mange dager bare for en fillekrangel. Jeg hadde ikke vært lenge i forhold med en så umoden mann i alle fall.

Sikker på at gubben er umoden da?

Mange menn som reagerer med taushet når de er redd for ytterligere å irritere en partner som kan opptre ampert og aggresivt verbalt og/eller i kroppsspråk når det krangles.

Og som forsåvidt også vil være tause for å unngå flere krangler - mange mannfolk kan ikke fordra slike emosjonelle eksplosjoner.

Annonse

Gjest 15juni

Herregud, det mest barnslige jeg har hørt. Ikke rart dette forholdet går strake vegen til h''' når dere ikke engang kan kommunisere. Snakke med hverandre da, og løs pronblemene dere har. Evt gå hver til deres, kan ikke holde på sånn som to 14 åringer.

Slik som enkelte av dere svarer skulle tro det var DET verste dere hadde hørt.

Det er ikke slik at vi er i nærheten av hverandre særlig mye, ettersom vi begge jobber kveld.

Så det er snakk om noen få timer morningen, noen få timer kveld vi ikke var på talefot.

Og IGJEN, det er første gang det har skjedd.

Vi har vært sammen i over seks år, elsker hvearndre, så spar meg dramatikken om at dette forholdet ikke holder.

Gjest prust

Det er ikke slik at vi er i nærheten av hverandre særlig mye, ettersom vi begge jobber kveld.

Så det er snakk om noen få timer morningen, noen få timer kveld vi ikke var på talefot.

Vi har vært sammen i over seks år, elsker hvearndre, så spar meg dramatikken om at dette forholdet ikke holder.

Godt å høre! Jeg syntes også mange her overdrev noe sabla. Jeg har selv skrevet inn her for å lufte problemer og reaksjonsmåter hos meg og min kjære.

Noen av de som svarte dømte oss nord og ned når vi var "slik" med hverandre.

Vi er glade i hverandre, elsker hverandre og har slett ikke tenkt å flytte fra hverandre. Men temperament har vi begge to. Og vi er stae, og liker ikke å være den første som ber om unnskyldning...

Ha en fin dag!

Ikke alle av oss så det så dramatisk :-)

Det som er irriterende bagateller som lett kan rettes på, blir tydeligvis til fem høns for mange.

Og de har sikkert veldig varige forhold selv...

siden terskelen er så lav for å dømme noe nord og ned :-)

Det er merkelig mange som ikke ser forskjell på hjertesukk og katastrofe.

Jeg synes mer om deres modenhet enn mange som svarer her.

Lykke til!

Godt å høre! Jeg syntes også mange her overdrev noe sabla. Jeg har selv skrevet inn her for å lufte problemer og reaksjonsmåter hos meg og min kjære.

Noen av de som svarte dømte oss nord og ned når vi var "slik" med hverandre.

Vi er glade i hverandre, elsker hverandre og har slett ikke tenkt å flytte fra hverandre. Men temperament har vi begge to. Og vi er stae, og liker ikke å være den første som ber om unnskyldning...

Ha en fin dag!

Hehe takk for det.

"Vi er glade i hverandre, elsker hverandre og har slett ikke tenkt å flytte fra hverandre. Men temperament har vi begge to. Og vi er stae, og liker ikke å være den første som ber om unnskyldning..."

Godt å høre at vi er flere som er litt stae av oss og med temperament i gården :)

Annonse

Ikke alle av oss så det så dramatisk :-)

Det som er irriterende bagateller som lett kan rettes på, blir tydeligvis til fem høns for mange.

Og de har sikkert veldig varige forhold selv...

siden terskelen er så lav for å dømme noe nord og ned :-)

Det er merkelig mange som ikke ser forskjell på hjertesukk og katastrofe.

Jeg synes mer om deres modenhet enn mange som svarer her.

Lykke til!

Godt å høre :) Du virker som du har mer å fare med enn mange andre her, det gjør godt å lese innleggene dine :)

Gjest humlemor

Hehe takk for det.

"Vi er glade i hverandre, elsker hverandre og har slett ikke tenkt å flytte fra hverandre. Men temperament har vi begge to. Og vi er stae, og liker ikke å være den første som ber om unnskyldning..."

Godt å høre at vi er flere som er litt stae av oss og med temperament i gården :)

skjønner heller ikke folks reaksjoner her..... forholdet kommer ikke til å vare.... det var det dummeste jeg har hørt, det vet vel de ikke noe om! Det blir fort sånn hvis man er like sta begge 2, ingen vil være den som gir seg for begge synes at man har rett. men noen blir jo lei til sist og så blir det bra igjen. dere kan jo snakke om dett en dag når dere er venner og alt er bra. man kan bestemme at hvis det blir sånn igjen at dere ikke snakker med hverandre så kan dere ha et ord eller tegn som skal stoppe det, noe som kommer til å få dere til å le begge 2, lette på stemningen. feks ost... hvis dere bestemmer at neste gang dere krangler om en filleting eller slutte å snakke med hverandre så skal en av dere si ost, jeg lover at dere begynner å le, og den dårlige stemningen forsvinner. Lykke til!

skjønner heller ikke folks reaksjoner her..... forholdet kommer ikke til å vare.... det var det dummeste jeg har hørt, det vet vel de ikke noe om! Det blir fort sånn hvis man er like sta begge 2, ingen vil være den som gir seg for begge synes at man har rett. men noen blir jo lei til sist og så blir det bra igjen. dere kan jo snakke om dett en dag når dere er venner og alt er bra. man kan bestemme at hvis det blir sånn igjen at dere ikke snakker med hverandre så kan dere ha et ord eller tegn som skal stoppe det, noe som kommer til å få dere til å le begge 2, lette på stemningen. feks ost... hvis dere bestemmer at neste gang dere krangler om en filleting eller slutte å snakke med hverandre så skal en av dere si ost, jeg lover at dere begynner å le, og den dårlige stemningen forsvinner. Lykke til!

Hehe det var et godt tips, Humlemor :)

Jepp...flere som har det sånn!

Gubben min "straffer" meg med å unnlate å snakke til meg.

Lengste "straffen" varte ei hel uke,-for en liten filleting.

Jeg blir da plassert på en helt annen planet.

Tror han bruker denne måten å straffe på for å bevise sin makt over meg.

Har det i hvert fall pyton når det står på.Men det er ingen vits å si noe.

Etterhvert blir det en vane som jeg ikke gidder å bry meg om.

Men noen er og blir temmelig umoden!

man går fra sånne - er min erfaring :)

Gjest akkurat nå anonym

modent

Så modne de noen gang vil bli i hvertfall, siden de var henholdsvis over 50 og over 60 år på den tiden forholdet ble slik. Men kan jo kanskje kalle det en forbedring fra den gangen de løp etter hverandre med stoler etc...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...