Gå til innhold

Ferie i Tyrkia

Anbefalte innlegg

Gjest tyrker'n
Skrevet

Ser på ferietur til Tyrkia, og har hørt mye fint om Marmaris, men det ser litt "dødt" ut der. Alanya ser mye mer fint ut.

Er på jakt etter en ferie der man kan kose seg på en skikkelig sandstrand, bade, spise godt og kanskje ta en øl eller to på en pub på kvelden.

Har sett på Blue Village Pascha Bay og det ser jo helt herlig ut.

Jeg skal reise sammen med kjæresten min.

Noen som har noen råd/tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Marmaris kan jeg anbefale på det sterkeste! Har vært både der og på plassen ved siden av, Icmeler. Icmeler er en mye roligere plass enn Marmaris, men det er finere strand i Icmeler enn i Marmaris. Det er gangavstand mellom disse plassene, men man kan også ta en dolmus (minibuss) det er skitbillig, man går inn i bussen å setter seg, og så sender man pengene frem til sjåføren. Alså ikke sånn som i Norge, at man betaler med en gang man kommer inn.

Marmaris er en mere "partyplass" enn Icmeler. Og markedet i Marmaris er helt sinnsykt, der kan du finne deg mye fint, og billig! Maten er kjempegod der! Kofte (tyrkiske kjøttboller) må du prøve!Ellers har de mye annet godt også.Og tyrkisk bad må du prøve og, kjempedeilig!!

Var på Rhodos nå i mai,jeg og kjæresten min, og det kan ikke måles med Tyrkia.Det var han og enig i. Myye finere i Marmaris og Icmeler, så dit skal jeg neste gang.

God tur til Tyrkia, kos dere. Deilig med koseferie sammens med kjæresten. Det gjør så godt:)

Skrevet

Jeg ville ikke valgt Tyrkia i det heletatt. Har vært der to ganger, men det er to ganger for mye.

Skrevet

Jeg ville ikke valgt Tyrkia i det heletatt. Har vært der to ganger, men det er to ganger for mye.

Omtrent som meg det da, bortsett fra at jeg kun har vært en gang i Tyrkia, det også en gang for mye...

Nei, takke meg til en trivelig gresk øy :)

Gjest den ekte noor
Skrevet

Mens jeg elsker Tyrkia=)

Gjest Kos dere !!
Skrevet

Åååå dette så koselig ut.

Har bare positive erfaringer med Tyrkia :). Vi har vært i Kumkôy v/Side noen ganger, storkoser oss hver gang.

Her har vi blitt kjent med flere som tidligere var Hellas-frelst, de kom aldri til å dra tilbake til Hellas, så det er smak og behag når en leser svar lenger nede i tråden her :).

Drar dere til Tyrkia, husk å ta med en tom koffert til alle klæra dere garantert kommer til å kjøpe :) eller kjøp dere ny koffert der nede :).

PS. Du blir nok lei all den prutingen du må holde på med der nede, men pytt pytt en blir vant til det også. Pruter du ikke gjør du garantert en dårlig handel.

Skrevet

Reis til Alanya, men ikke reis til Blue Village som ligger utenfor byen. Og pass på at dere bor på Kleopatrastranda så nært inntil klippen som mulig.

Marmaris er kjedelig, cesme er bra og Side har jeg hørt er hyggelig. Uansett, god tur, jeg er misunnelig :o)

Skrevet

Hvis jeg ikke husker mye feil, har jeg bodd på det hotellet. Selve leiligheten er fin, det samme er stranda på land, men det var ikke noe fint å bade der. Steinete men langgrunt, og veldig høye bølger hele tida da vi var der. Svære, spisse steiner i vannet.

Vanskelig å komme seg på svøm selv for en spreking som meg.

Og frokostbuffet ute i sola med veps på samtlige fat.

Jeg likte meg ikke i Tyrkia i det hele tatt. Ikke så lett å tulle med kelnerne som i Hellas heller.

Nå kan man spørre seg om det å kunne tulle med kelnerne er et must for en god ferie. Det er det jo ikke. Men jeg er så glad i den greske væremåten.

Med eller uten veps.

Skrevet

Hvis jeg ikke husker mye feil, har jeg bodd på det hotellet. Selve leiligheten er fin, det samme er stranda på land, men det var ikke noe fint å bade der. Steinete men langgrunt, og veldig høye bølger hele tida da vi var der. Svære, spisse steiner i vannet.

Vanskelig å komme seg på svøm selv for en spreking som meg.

Og frokostbuffet ute i sola med veps på samtlige fat.

Jeg likte meg ikke i Tyrkia i det hele tatt. Ikke så lett å tulle med kelnerne som i Hellas heller.

Nå kan man spørre seg om det å kunne tulle med kelnerne er et must for en god ferie. Det er det jo ikke. Men jeg er så glad i den greske væremåten.

Med eller uten veps.

Du har bodd på feil hotell. Kelnere i Tyrkia er like lette å tulle med som i Hellas ;o)

Forresten er ikke Pasha Bay det hotellet som ligger flere km utenfor byen? Det ser lekkert ut da men virker litt kjedelig.

Skrevet

Du har bodd på feil hotell. Kelnere i Tyrkia er like lette å tulle med som i Hellas ;o)

Forresten er ikke Pasha Bay det hotellet som ligger flere km utenfor byen? Det ser lekkert ut da men virker litt kjedelig.

Ja, det lå et godt stykke utenfor byen, og restauranttilbudet i nærheten var begrenset. Men jeg synes egentlig det er greit å bo ved stranda, og så ta buss eller taxi til byen om kvelden. Heller det enn å måtte reise til stranda. Det er jo ofte luftigere å bo ved havet også.

Men jeg synes Platanias på Kreta er topp. Masse barer og restauranter, lang strand og alt man trenger i en omkrets av ca. 200 meter. Skikkelig latferie.

Skrevet

Ja, det lå et godt stykke utenfor byen, og restauranttilbudet i nærheten var begrenset. Men jeg synes egentlig det er greit å bo ved stranda, og så ta buss eller taxi til byen om kvelden. Heller det enn å måtte reise til stranda. Det er jo ofte luftigere å bo ved havet også.

Men jeg synes Platanias på Kreta er topp. Masse barer og restauranter, lang strand og alt man trenger i en omkrets av ca. 200 meter. Skikkelig latferie.

Jeg har også bare bodd ved siden av stranda, tett oppunder klippen på Kleopatrasiden.

Men uansett er jeg mer svømmebassengfan, jeg holdt nesten på å drukne første gangen i Alania pga kjempebølger.

Skrevet

Mens jeg elsker Tyrkia=)

Man slutter aldri og forundres.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...