Gå til innhold

Har noen her tatt angstdempende medisin før muntlig eksamen?

Anbefalte innlegg

Gjest angstdempende på muntlig
Skrevet

Vet jo at en ikke bør ta medisin før en muntlig pga at du kanskje ikke er helt klar i hodet. Men for meg er det så ille nå at jeg har problem både med å sove og tenke. Har muntlig i morgen og har ikke sovet skikkelig på mange dager. er så sliten av det evige nervøsiteten. Så derfor spør jeg om noen har tatt beroligende medisin. I såfall hvordan virket dette og hadde det stort utfall på konsentrasjonen din?

Videoannonse
Annonse
Gjest LucySky
Skrevet

Jeg tok en sklt. beroligende tablett før jeg skulle kjøre opp til førerprøven. Jeg tok sjelden sånne tabletter, og jeg strøyk på prøven.

Det var en slags fjern følelse jeg fikk. Ørlite roligere, men fjern. Og det gikk gærnt mellom Vålerenga og Kverner, gitt! Ikke veldig, jeg bare strøk, fordi jeg reagerte for seint på møtende bil, vi kolliderte ikke. Men det var sjåførlærerens innsats som gjorde det.

Ja, man blir litt fjern. Jeg vet ikke om det er like ille å være fjern under muntlig som til førerprøven, men skulle tro det. Det kan slå uheldig ut.

Bedre med en dram!

Jeg fikk førerkortet neste gang, uten pille.

:)

Skrevet

Når du har sovet dårlig i det siste er jeg redd for at du kommer til å bli søvnig av å ta en beroligende like før eksamen, hvis du ikke har veldig mye angst.

Gjest Calóni
Skrevet

Ta deg heller en sovetablett/beroligende kvelden før, slik at du får sovet skikkelig ut til eksamen. Som cathlin sier så kan en slik beroligende slå deg helt ut om du tar den rett før eksamen, og du risikerer å sovne før sensor :)

Det er fælt å ha eksamensnerver, og jeg føler absolutt med deg. Ikke les den siste kvelden, eller på dagen eksamenen skal være. Har du en god venn/venninne du kan tilbringe den siste tiden fram mot eksamen med? Det kan ofte hjelpe. Kanskje du til og med kan få noen til å være med deg i ventetiden før eksamen (altså de nervepirrende minuttene på gangen).

Ta deg et varmt bad, spis et godt måltid.

Om du likevel velger å ta beroligende så bør du ta det etter en god natts søvn. Ikke ta tabletten slik at du beregner at den skal kicke inn når du møter opp til eksamen. Ta den tidligere, da får du hatt nytte av den beroligende effekten også i forkant. Under eksamen vil den da avta litt, og du vil være klarere.

Lykke til, og husk at vi på DOL sender støttende, beroligende tanker :)

Gjest angstdempende på muntlig
Skrevet

Ta deg heller en sovetablett/beroligende kvelden før, slik at du får sovet skikkelig ut til eksamen. Som cathlin sier så kan en slik beroligende slå deg helt ut om du tar den rett før eksamen, og du risikerer å sovne før sensor :)

Det er fælt å ha eksamensnerver, og jeg føler absolutt med deg. Ikke les den siste kvelden, eller på dagen eksamenen skal være. Har du en god venn/venninne du kan tilbringe den siste tiden fram mot eksamen med? Det kan ofte hjelpe. Kanskje du til og med kan få noen til å være med deg i ventetiden før eksamen (altså de nervepirrende minuttene på gangen).

Ta deg et varmt bad, spis et godt måltid.

Om du likevel velger å ta beroligende så bør du ta det etter en god natts søvn. Ikke ta tabletten slik at du beregner at den skal kicke inn når du møter opp til eksamen. Ta den tidligere, da får du hatt nytte av den beroligende effekten også i forkant. Under eksamen vil den da avta litt, og du vil være klarere.

Lykke til, og husk at vi på DOL sender støttende, beroligende tanker :)

Tusen takk for gode og meningsfyllte ord.

Skrevet

Jeg tok en sklt. beroligende tablett før jeg skulle kjøre opp til førerprøven. Jeg tok sjelden sånne tabletter, og jeg strøyk på prøven.

Det var en slags fjern følelse jeg fikk. Ørlite roligere, men fjern. Og det gikk gærnt mellom Vålerenga og Kverner, gitt! Ikke veldig, jeg bare strøk, fordi jeg reagerte for seint på møtende bil, vi kolliderte ikke. Men det var sjåførlærerens innsats som gjorde det.

Ja, man blir litt fjern. Jeg vet ikke om det er like ille å være fjern under muntlig som til førerprøven, men skulle tro det. Det kan slå uheldig ut.

Bedre med en dram!

Jeg fikk førerkortet neste gang, uten pille.

:)

Kjøre med beroligende piller innabords? Ikke bra...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...