alwaysme Skrevet 14. juni 2006 Skrevet 14. juni 2006 Jeg vil ha tips til hvordan man gjør bilferie med tre små hyggelig og koselig for alle. Vil høre både gode og dårlige erfaringer, og ha masse gode tips. Har tygd litt på dette med dvd-spiller, men hvordan harmonerer dette med bilsyke? Ser for meg at det er like lett å bli dårlig av å se film, som av å lese? 0 Siter
flisa Skrevet 14. juni 2006 Skrevet 14. juni 2006 DVD-spiller var en kjempeinvestering! - mine unger ble i alle fall ikke syke - enda de blir det når de leser. 0 Siter
Gyda Skrevet 14. juni 2006 Skrevet 14. juni 2006 Invester i en DVD (og øretelefoner) - og bilferien blir som en drøm både for store og små! :-) 0 Siter
Sofline Skrevet 14. juni 2006 Skrevet 14. juni 2006 Så bilsyk som jeg var da jeg var liten, hjalp det kun å sitte og se rett frem. 0 Siter
filiokus81 Skrevet 14. juni 2006 Skrevet 14. juni 2006 Vi var på _mange_ bilferier da jeg var liten. Jeg kjenner jeg blir kvalm bare av å tenke tilbake på det :-( Men så var nok jeg litt mer ekstrem på bilsyke enn unger flest da. Det eneste som funket for meg var å sove. Og det kan man jo ikke gjøre hele dagen... Gi ungene salte, tørre ting å spise, det hjelper mot kvalme. Salt potetchips er topp (men ikke så sunt da). Ville forsøkt med DVD spiller som flere nevner under her - hvis du klarer å distrahere dem uten å gjøre dem kvalme er ferien sikret :-) Husk puter forresten, det er ikke så enkelt å finne gode stillinger i en trang bil! 0 Siter
muriel Skrevet 14. juni 2006 Skrevet 14. juni 2006 Bare tanken på bilferie gir meg angst. At ungene kjeder seg i mil etter mil, er nå èn ting, men mammaen er aldeles ikke bedre. Derfor blir det togloffing i år ) 0 Siter
alwaysme Skrevet 15. juni 2006 Forfatter Skrevet 15. juni 2006 Vi var på _mange_ bilferier da jeg var liten. Jeg kjenner jeg blir kvalm bare av å tenke tilbake på det :-( Men så var nok jeg litt mer ekstrem på bilsyke enn unger flest da. Det eneste som funket for meg var å sove. Og det kan man jo ikke gjøre hele dagen... Gi ungene salte, tørre ting å spise, det hjelper mot kvalme. Salt potetchips er topp (men ikke så sunt da). Ville forsøkt med DVD spiller som flere nevner under her - hvis du klarer å distrahere dem uten å gjøre dem kvalme er ferien sikret :-) Husk puter forresten, det er ikke så enkelt å finne gode stillinger i en trang bil! Hei og takk for tips. Vi har nettopp gått til anskaffelse av en caravelle, så ungene har god plass, og sitter høyt og har god oversikt. Men å sitte i bil kan bli kjedelig likevel De har heller aldri vært noe plaget av bilsyke. Kun frøkena som kan bli kvalm hvis vi kjører på morgenen og hun ikke får spist frokost først. (det ser forøvrig ut som det har roet seg) Får satse på mange korte pauser, litt snacks, puter/pledd og dvdspiller (huff, de er dyre!) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.