Gå til innhold

pc-trøbbel og word og sån t

Anbefalte innlegg

Gjest Violsa
Skrevet

Jeg har skrevet noen dokumenter i word. Og jeg trykker lagre som og at de skal bli lagret som word dokumenter.

men når jeg så gå går i utforskjer kommer ikke word ikonet opp. Men wordpad. Altså jeg kan åpne dokumentet i både wordpad og word.

Men er jo word jeg bruker da.... og når jeg lagrer det som et worddokument skal det jo være et word ikom der og ikke et wordpad dokument..

Skal nemlig sende disse dokumentene til noen så vil at de motta den som worddokument med wordikonet også.slik at den automatisk åpnes i word.

det står at det er doc-fil.

men altså ikke noe word ikon slik jeg er vant til...

arg

hjelp noen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gå inn i filbehandleren (Windows Utforsker) og finn en av doc-filene. Høyreklikk på filen, velg Open with... - Choose Program... (IKKE velg Word, men altså Choose program her). Finn Word i lista over programmer, og så kommer det viktigste: Kryss av i boksen "Always use selected program for this document type".

Sånn, da åpner Word-dokumenter seg alltid i Word heretter.

Men selv før du endret dette, så ville den du sendte dokumentet til på mail ha fått det opp i Word. Den "feilen" som oppsto hos deg ligger ikke i det enkelte dokument, men kun på din pc, i operativsystemet. Der det på en eller annen måte har blitt en kobling mellom .doc og WordPad. Men om du løser det som beskrevet øverst, så er det jo uansett ikke noe å bekymre seg over, jeg ville bare oppklare dette litt.

Gjest Violsa
Skrevet

Gå inn i filbehandleren (Windows Utforsker) og finn en av doc-filene. Høyreklikk på filen, velg Open with... - Choose Program... (IKKE velg Word, men altså Choose program her). Finn Word i lista over programmer, og så kommer det viktigste: Kryss av i boksen "Always use selected program for this document type".

Sånn, da åpner Word-dokumenter seg alltid i Word heretter.

Men selv før du endret dette, så ville den du sendte dokumentet til på mail ha fått det opp i Word. Den "feilen" som oppsto hos deg ligger ikke i det enkelte dokument, men kun på din pc, i operativsystemet. Der det på en eller annen måte har blitt en kobling mellom .doc og WordPad. Men om du løser det som beskrevet øverst, så er det jo uansett ikke noe å bekymre seg over, jeg ville bare oppklare dette litt.

takk , nå har jeg gjort det du beskrev..

når jeg dobbetklikker på de filene åpner de seg i word automatisk..

men ikonenene er fortsatt ikke et word ikon liksom. Mystisk

Skrevet

takk , nå har jeg gjort det du beskrev..

når jeg dobbetklikker på de filene åpner de seg i word automatisk..

men ikonenene er fortsatt ikke et word ikon liksom. Mystisk

Ja, det henger ofte litt igjen. Kanskje blir det riktig etter du har restartet pc-en.

Det viktigste er jo uansett at det funker :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...