Gå til innhold

Nytt pass

Anbefalte innlegg

Gjest veit du?
Skrevet

Vist jeg bestiller meg et nytt pass den 27 juni,får jeg det det før den 11 juli?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det skal du ikke være for sikker på. Mest sannsynlig ikke... Hvorfor bestiller du ikke det nye passet i morgen, så er det litt større sjans for at du får det i tide.

Her står det div. info om pass-søknader: http://www.politi.no/portal/page?_pageid=34,49023&_dad=portal&_schema=PORTAL&articles7_mode=skjemadetails&articles7_articleId=33089&articles8_mode=downloadskjema&articles8_articleId=33089&uicell=uicell02b&navigation1_parentItemId=1927&navigation1_selectedItemId=2453&orgUnitId=

Gjest veit du?
Skrevet

Det skal du ikke være for sikker på. Mest sannsynlig ikke... Hvorfor bestiller du ikke det nye passet i morgen, så er det litt større sjans for at du får det i tide.

Her står det div. info om pass-søknader: http://www.politi.no/portal/page?_pageid=34,49023&_dad=portal&_schema=PORTAL&articles7_mode=skjemadetails&articles7_articleId=33089&articles8_mode=downloadskjema&articles8_articleId=33089&uicell=uicell02b&navigation1_parentItemId=1927&navigation1_selectedItemId=2453&orgUnitId=

Jeg skulle gjerne bestillt det no men er blakk og må vente på skattepengene før jeg gjør det

Skrevet

Jeg skulle gjerne bestillt det no men er blakk og må vente på skattepengene før jeg gjør det

OK, får satse på at det går greit da. Fyll ut søknaden og ha bilder klar som tilfredsstiller kravene osv., så du får bestilt passet så raskt som overhodet mulig. Håper det går i orden!

Selv drar jeg sørover nå til helgen, og har raskt stigende reisefeber :)

sarah bernard
Skrevet

Hvis det skorter på pengene, prøv midlertidig pass.

God reise.

Gjest Ulvinnen
Skrevet

God reise.

Er ikke midlertidig pass like dyrt da? Det er det for barn, og da er det bare gyldig på første reise, slik at du må skaffe deg et til (og like dyrt) etter kort tid.

Skrevet

God reise.

Nødpass er like dyrt.

Mary Poppins
Skrevet

God reise.

Midlertidig pass er like dyrt.

Gjest har erfaring dessverre
Skrevet

Er ikke midlertidig pass like dyrt da? Det er det for barn, og da er det bare gyldig på første reise, slik at du må skaffe deg et til (og like dyrt) etter kort tid.

Helt riktig!

sarah bernard
Skrevet

Midlertidig pass er like dyrt.

Er det virkelig like dyrt? Jeg brukte det en sommer og kan ikke huske at jeg betalte noe for det.

Mulig jeg fortrengte det der og da!

Jeg var allerede på ferie i en annen by i Norge, og så fann vi ut at vi skulle ta en impulstur til utlandet. Gikk på politistasjonen og fikk et midlertidig pass.

Mulig det bare er da det er gratis - Når man har fra før - hvis jeg ikke husker feil da.

Skrevet

Er det virkelig like dyrt? Jeg brukte det en sommer og kan ikke huske at jeg betalte noe for det.

Jeg var allerede på ferie i en annen by i Norge, og så fann vi ut at vi skulle ta en impulstur til utlandet. Gikk på politistasjonen og fikk et midlertidig pass.

Mulig det bare er da det er gratis - Når man har fra før - hvis jeg ikke husker feil da.

Jeg mistet mitt pass og måtte plutselig ha nytt. Fikk nødpass på politistasjonen. Kostet 990 kr. og kunne brukes én gang. Dette var i februar.

sarah bernard
Skrevet

Jeg mistet mitt pass og måtte plutselig ha nytt. Fikk nødpass på politistasjonen. Kostet 990 kr. og kunne brukes én gang. Dette var i februar.

Holy!

Mulig jeg bare fikk en bekreftelse på pass da, for jeg hadde mitt liggende hjemme (i en annen by). Dette var i 2000.

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Vi måtte ha nødpass til datteren min for et par år siden. Det var like dyrt og gjaldt bare en reise. Veldig surt at vi ikke hadde sjekket utløpsdato tidligere :(

Skrevet

Da hadde jeg lånt de penga og bestilt i morgen den dag!

Mary Poppins
Skrevet

Jeg husker ihvertfal at jeg måtte betale 600kr for å få et midlertidig pass. Og det kan godt hende at prisen har økt for dette er noen år siden.

Skrevet

Man betaler vel ikke før man får passet... eller?

Skrevet

Man betaler vel ikke før man får passet... eller?

Joda, man betaler når man leverer søknaden, for passet kommer i posten.

Skrevet

Joda, man betaler når man leverer søknaden, for passet kommer i posten.

ok

sarah bernard
Skrevet

Jeg husker ihvertfal at jeg måtte betale 600kr for å få et midlertidig pass. Og det kan godt hende at prisen har økt for dette er noen år siden.

Nå har jeg faktisk nettopp pratet med vedkommende jeg reiste med. H*n mente også at jeg ikke betalte store summer for dette passet mitt, som nok kanskje bare var en bekreftelse på at jeg hadde pass.

Jeje.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...