Gå til innhold

hvor mye tid bruker man på hunden sin?

Anbefalte innlegg

nøffgakkmøbææ
Skrevet

tenker litt på å få hund i fremtiden, men er veldig opptatt av at man skal ha nok tid. men hva er nok tid egentlig?

begge jobber fulltid, og er hjemme stort sett på kveldene. ellers kan jo hunden bli gående alene 8-18, og det er jo en stund.......i tillegg har man jo avogtil hektiske perioder hvo amn må jobbe litt overtid....huff.....

ja, burde heltidsarbeidende ha hund? de har jo ofte barn:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hvis ingen er hjemme fra 8-18 så er vel det litt lenge syns jeg.. men spørs om det er hver dag da...

nøffgakkmøbææ
Skrevet

hvis ingen er hjemme fra 8-18 så er vel det litt lenge syns jeg.. men spørs om det er hver dag da...

mja, når man har fulltidsjobb så er man jo det. tar jo litt tid å komme til å fra jobb/mathandling liksom...men en løsning er jo å finne noen litt eldre barn i nabolaget til å gå tur et par ganger i uken etter skolen? de er jo ferdige i 2/3 tia....

alle dyr skulle levd på gård vet du:)

Gjest retriever-eier
Skrevet

Min samboer og jeg jobber begge to, men har ulik arbeidstid. Derfor blir hunden (som er godt voksen) liggende fra 9-15-17

Dette klarer han fint. Men ti timer, det er lenge! Noen ganger må han det, men det er absolutt max. Han blir veldig slitsom når han endelig kommer ut, drar i båndet og oppfører seg helt annerledes. Kommer jeg tidlig hjem, så er han mye roligere og greiere.

Jeg synes absolutt ikke dere kan være borte lenger enn ti timer. Og må dere handle på vei hjem? Når jeg slutter sent, så må jeg rett hjem. Handler heller om kvelden.

Man må prioritere hunden, og bruke _mye_ tid på den for å få en god hund.

Gjest Ikke hund
Skrevet

Hunden er et flokkdyr. Den trives ikke alene. Jeg syns det er dyremissahndling å la en hund være så mye alene.

Gjest patience
Skrevet

Huff, det var lenge, ja. En 8 timers arbeidsdag går som regel greit, men helt til kl 18 hørtes litt lenge ut. Husk at det også som regel tar en god stund å trene opp hunden til å være hjemme alene bare noen timer. HUnden min både hyla og grein den første tiden av å være hjemme alene 1time. Men etter en sommerferie med trening går det nå bra. Men det som er kjipt er at når man har vært på jobb i 8timer og er sinnsykt sliten så er det ikke tid til sofa eller tv - MEN på tur. Sunt, men ikke alltid like gøy.

Skrevet

10 timer alene synes jeg er mye for en hund, spesielt hvis det blir hver dag, men de mange hunder venner seg til alt. Avhengig av hvilken rase du velger, så skal du bruke minst 0,5-2 timer på tur.

Skrevet

8 til 18 er for lenge for de aller fleste hunder. 8, maks 9 timer for en hund som er godt trent til å være alene hjemme. Tenk deg selv hvordan det er å være "forlatt", og ikke ha noe å ta seg til, så lenge av gangen. Har man hund, så må man instille livet sitt etter det. Det innebærer bl.a at, når man må jobbe et par timer lengre enn vanlig, så drar man hjem og lufter hunden først.

".........................................."

arda1365380791
Skrevet

Virker som du burde glemme hund først som sist. Den får det neppe bra hos deg med så lange arbeidsdager, og hvordan skal du orke minimum 2 timers turer daglig (mellomstor/stor hund)?? Mulig i teorien, men neppe overskudd i praksis til å gi den all omsorg, oppmerksomhet og mosjon den trenger.

Skrevet

Jeg bruker 4-6 timer på hunden min nesten hver dag.Går tur,trener lydighet,trener spor og er på lekebesøk med andre hunder.Men jeg trener redningshund,da,hvis du bare skal ha kosebikkje trenger du ikke bruke så mye tid på den :o).

10 timer om dagen alene syns jeg er i overkant.Men jeg ville ikke latt unger lufte bikkja for meg heller.Tenk hvis noe skjer med gullungen :o)

nøffgakkmøbææ
Skrevet

8 til 18 er for lenge for de aller fleste hunder. 8, maks 9 timer for en hund som er godt trent til å være alene hjemme. Tenk deg selv hvordan det er å være "forlatt", og ikke ha noe å ta seg til, så lenge av gangen. Har man hund, så må man instille livet sitt etter det. Det innebærer bl.a at, når man må jobbe et par timer lengre enn vanlig, så drar man hjem og lufter hunden først.

".........................................."

jeg vet......ser jo at mange som oss har hund, men jeg synes selv og det blir litt drøyt....nei, det blir ingen hund med det første uansett, jeg ville blitt så lei meg når den stakkars lille vovven ikke ville være alene......uff.......åå...jeg blir sentimental allerede.

Skrevet

Vi bruker 1-2 timer tilsammen per dag på bikkjene våre, mer på fridager - da er det lange bikkjeturer som prioriteres.

De er (ikke hver dag pga uregelmessig jobbing, kanskje i snitt to dager i uka) maksimalt aleine 8-9 timer.

Når vi skal gå fra dem så lenge som en full arbeidsdag - står en av oss opp en time før og går en times morgentur, og førstemann hjem går ca 35-60 minutter rett etter jobb også.

I tillegg er det ut rett før leggetid på kjapp pisserunde.

Hvis folk ikke er villige til å ofre denne tiden, bør man ikke satse på å ha hund.

Jeg låner ikke bort bikkjene mine til unger pga fare for bikkjene - og fare for ungene. Dyr og barn skal aldri ferdes aleine uten tilsyn. (Barn under en viss alder, altså)

Eldste min lufter bikkjene - men h*n er blitt en veslevoksen fjortis og vet hva det innebærer av ansvar.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...