sarah bernard Skrevet 14. juni 2006 Skrevet 14. juni 2006 Må snart ha nytt pass. Er det forskjell i pris på fornying av pass og på å få nytt pass, etter siste gyldighetsdato? 0 Siter
sarah bernard Skrevet 14. juni 2006 Forfatter Skrevet 14. juni 2006 Nei, du må ha nytt pass uansett. Det var synd :0) 0 Siter
Gjest Ulvinnen Skrevet 14. juni 2006 Skrevet 14. juni 2006 Det var synd :0) Det var nylig en stor artikkel i aftenposten om hvilken stor melkeku pass er for staten. Om jeg ikke husker feil, så er prisen på pass tredoblet i løpet av de siste seks år. Det er dobbelt så dyrt å få pass i Norge som i Sverige og Danmark. Så det er ikke mulig å få til "lure løsninger" er jeg redd. Noe annet er at for de minste barna, så er passet bare gyldig i to år. Men siden de fleste land forlanger at passet må ha en gyldighet på minst 6 mnd etter at landet er forlatt, så er det i realiteten bare gyldig i 1,5 år. Gjett om vi har mange barnepass liggende som bare har vært brukt en gang hver! 0 Siter
sarah bernard Skrevet 14. juni 2006 Forfatter Skrevet 14. juni 2006 Det var nylig en stor artikkel i aftenposten om hvilken stor melkeku pass er for staten. Om jeg ikke husker feil, så er prisen på pass tredoblet i løpet av de siste seks år. Det er dobbelt så dyrt å få pass i Norge som i Sverige og Danmark. Så det er ikke mulig å få til "lure løsninger" er jeg redd. Noe annet er at for de minste barna, så er passet bare gyldig i to år. Men siden de fleste land forlanger at passet må ha en gyldighet på minst 6 mnd etter at landet er forlatt, så er det i realiteten bare gyldig i 1,5 år. Gjett om vi har mange barnepass liggende som bare har vært brukt en gang hver! Det skulle være mulig å få til en rimeligere løsning, men som du sier så er det nok en god melkeku, ja. 0 Siter
Gjest henniene Skrevet 14. juni 2006 Skrevet 14. juni 2006 Det var nylig en stor artikkel i aftenposten om hvilken stor melkeku pass er for staten. Om jeg ikke husker feil, så er prisen på pass tredoblet i løpet av de siste seks år. Det er dobbelt så dyrt å få pass i Norge som i Sverige og Danmark. Så det er ikke mulig å få til "lure løsninger" er jeg redd. Noe annet er at for de minste barna, så er passet bare gyldig i to år. Men siden de fleste land forlanger at passet må ha en gyldighet på minst 6 mnd etter at landet er forlatt, så er det i realiteten bare gyldig i 1,5 år. Gjett om vi har mange barnepass liggende som bare har vært brukt en gang hver! Pris for pass i Norge priser per 1. januar 2006) * NOK 990 for personer over 16 år * NOK 420 for barn under 16 år I 2004 betalte jeg kr 900,00 for å få dansk pass. Så prisen på norsk og dansk pass er tilnærmet det samme. 0 Siter
Gjest Ulvinnen Skrevet 14. juni 2006 Skrevet 14. juni 2006 Pris for pass i Norge priser per 1. januar 2006) * NOK 990 for personer over 16 år * NOK 420 for barn under 16 år I 2004 betalte jeg kr 900,00 for å få dansk pass. Så prisen på norsk og dansk pass er tilnærmet det samme. Jeg tok et lite søk i nettutgaven til Aftenposten og fant en kortversjon av artikkelen: http://www.aftenposten.no/meninger/leder_morgen/article1347301.ece Jeg ser at jeg husket feil, det er Sverige og Finnland som har halvparten så dyre pass. 0 Siter
Qwerty2 Skrevet 14. juni 2006 Skrevet 14. juni 2006 Pass koster 990 kr og det er det samme om du skal ha 1 gangs pass, eller nytt pass. Om passet er gått ut må det ikke være gått ut for mer en 3 mnd siden. Er det det må du registreres på nytt visstnok. Men prisen er den samme.. 0 Siter
sarah bernard Skrevet 15. juni 2006 Forfatter Skrevet 15. juni 2006 Pass koster 990 kr og det er det samme om du skal ha 1 gangs pass, eller nytt pass. Om passet er gått ut må det ikke være gått ut for mer en 3 mnd siden. Er det det må du registreres på nytt visstnok. Men prisen er den samme.. Ok, takk. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.