Gå til innhold

Mer om pass

Anbefalte innlegg

sarah bernard
Skrevet

Må snart ha nytt pass. Er det forskjell i pris på fornying av pass og på å få nytt pass, etter siste gyldighetsdato?

Videoannonse
Annonse
sarah bernard
Skrevet

Nei, du må ha nytt pass uansett.

Det var synd :0)

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Det var synd :0)

Det var nylig en stor artikkel i aftenposten om hvilken stor melkeku pass er for staten. Om jeg ikke husker feil, så er prisen på pass tredoblet i løpet av de siste seks år.

Det er dobbelt så dyrt å få pass i Norge som i Sverige og Danmark.

Så det er ikke mulig å få til "lure løsninger" er jeg redd.

Noe annet er at for de minste barna, så er passet bare gyldig i to år. Men siden de fleste land forlanger at passet må ha en gyldighet på minst 6 mnd etter at landet er forlatt, så er det i realiteten bare gyldig i 1,5 år.

Gjett om vi har mange barnepass liggende som bare har vært brukt en gang hver!

sarah bernard
Skrevet

Det var nylig en stor artikkel i aftenposten om hvilken stor melkeku pass er for staten. Om jeg ikke husker feil, så er prisen på pass tredoblet i løpet av de siste seks år.

Noe annet er at for de minste barna, så er passet bare gyldig i to år. Men siden de fleste land forlanger at passet må ha en gyldighet på minst 6 mnd etter at landet er forlatt, så er det i realiteten bare gyldig i 1,5 år.

Det skulle være mulig å få til en rimeligere løsning, men som du sier så er det nok en god melkeku, ja.

Gjest henniene
Skrevet

Pris for pass i Norge

priser per 1. januar 2006)

* NOK 990 for personer over 16 år

* NOK 420 for barn under 16 år

I 2004 betalte jeg kr 900,00 for å få dansk pass.

Så prisen på norsk og dansk pass er tilnærmet det samme.

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Pris for pass i Norge

priser per 1. januar 2006)

* NOK 990 for personer over 16 år

* NOK 420 for barn under 16 år

I 2004 betalte jeg kr 900,00 for å få dansk pass.

Så prisen på norsk og dansk pass er tilnærmet det samme.

Jeg tok et lite søk i nettutgaven til Aftenposten og fant en kortversjon av artikkelen:

http://www.aftenposten.no/meninger/leder_morgen/article1347301.ece

Jeg ser at jeg husket feil, det er Sverige og Finnland som har halvparten så dyre pass.

Skrevet

Pass koster 990 kr og det er det samme om du skal ha 1 gangs pass, eller nytt pass. Om passet er gått ut må det ikke være gått ut for mer en 3 mnd siden. Er det det må du registreres på nytt visstnok. Men prisen er den samme..

sarah bernard
Skrevet

Pass koster 990 kr og det er det samme om du skal ha 1 gangs pass, eller nytt pass. Om passet er gått ut må det ikke være gått ut for mer en 3 mnd siden. Er det det må du registreres på nytt visstnok. Men prisen er den samme..

Ok, takk.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...