Gå til innhold

Brunost, holdbarhet

Anbefalte innlegg

Gjest say cheese
Skrevet

Hvor lenge holder en åpnet brunost seg i kjøleskapet (i plastpose)? Lurer på om jeg skal la den være igjen når jeg drar på ferie eller ikke.

Fortsetter under...

sarah bernard
Skrevet

Lenge.

Min har stått i minst 30 dager nå.

Skrevet

I mndsvis.

Det kommer an på. Min bestemor skar av tykke grønmuggede kanter og spiste med stort velbehag.

Kan noen fatte det er mulig? Vel er hun oppvikst i en annen tid, men allikevel.

Ellers er jeg enig i at holdbarheten er lang...

Annonse

Skrevet

Det kommer an på. Min bestemor skar av tykke grønmuggede kanter og spiste med stort velbehag.

Man skulle jo ikke kaste noe før i tiden vet du, men muggen mat skal kastes. Det er muggsporer i hele maten selv om det ikke kjennes så godt og i større mengder er det giftig.

Skrevet

Man skulle jo ikke kaste noe før i tiden vet du, men muggen mat skal kastes. Det er muggsporer i hele maten selv om det ikke kjennes så godt og i større mengder er det giftig.

Da tror jeg hun ble litt forgiftet. For hun mente den var like god som ny.

Gjest say cheese
Skrevet

Fysj, nei muggen mat kaster jeg pronto!

Gjest say cheese
Skrevet

Takk for hjelpen, dere!

Da får brunosten klare seg alene hjemme en stund:)

Skrevet

Da tror jeg hun ble litt forgiftet. For hun mente den var like god som ny.

Mugg på gulost er ikke farlig, har jeg blitt opplært med, så det samme er vel tilfellet med brunost kanskje. (Ikke at jeg spiser muggen ost altså.)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...