Gå til innhold

Bakterier i drikkevann, kaffi i trakter

Anbefalte innlegg

Gjest Shira12
Skrevet

Vi har fått beskjed om og koke vannet pga noen E-coli bakterier som var påvist.

Men kan jeg lage kaffi i en moccamaster med springvann som ikke er kokt? Blir det kokt i trakteren?

Kjenner at jeg blir litt uggen av dette jeg... Kan dette være grunnen til kvalmen i går, mageproblemene som jeg har hatt på kveldstid *grøsse* Går over til cola jeg tror jeg, det tar vel knekken på det meste ;-)

Videoannonse
Annonse
mariaflyfly
Skrevet

Det blir vel ikke kokt i en kaffetrakter, vel?

Skrevet

Vel, jeg er av den hysteriske typen når det kommer til magesyke. Jeg hadde absolutt kokt vannet først og så traktet.. Kaffen hadde nok blitt "død" men heller det enn mageonde!

Kanskje det er det sønnen din har hatt ?

Gjest Marres
Skrevet

Nei, tror ikke det. Moccamasteren reklamerer med at de har perfekt temp for kaffen som enten er 90 eller 95 grader (husker ikke helt..)

mariaflyfly
Skrevet

Nei, tror ikke det. Moccamasteren reklamerer med at de har perfekt temp for kaffen som enten er 90 eller 95 grader (husker ikke helt..)

Ja, jeg mener det er vesentlig forskjell på en kaffetrakter og en vannkoker.

Gjest Shira12
Skrevet

Jeg mener det ikke blir kokt, men flere er uenige med meg og påstår at det er varmt nok til og drepe bakterier.

Og da må jeg jo sjekke med Dol ikke sant?! :o)

Gjest Shira12
Skrevet

Jeg mener at det ikke blir varmt nok til at bakteriene drepes, men flere mener noe annet.

Gjest Shira12
Skrevet

Vel, jeg er av den hysteriske typen når det kommer til magesyke. Jeg hadde absolutt kokt vannet først og så traktet.. Kaffen hadde nok blitt "død" men heller det enn mageonde!

Kanskje det er det sønnen din har hatt ?

Muligt det er det han har hatt ja.

Jeg er småhysterisk også, men prøver og ikke la hysterien ta overhånd :-) ( er nemlig og hysterisk når det gjelder mat )

Skrevet

Jeg er småhysterisk også, men prøver og ikke la hysterien ta overhånd :-) ( er nemlig og hysterisk når det gjelder mat )

Du kan trøste deg med at vi er flere!

Har f.eks ikke klart å kjøpe salami enda, og det ble jeg veldig glad for da det nettopp viste seg at grilstad salamien (som er vår favoritt) nettopp har blitt syndebukk..

mariaflyfly
Skrevet

Jeg synes ikke det er hysterisk å koke vannet før du tar det i trakteren i dette tilfellet. ;)

Skrevet

Ja, jeg mener det er vesentlig forskjell på en kaffetrakter og en vannkoker.

Ja det er en vesentlig forskjell! Vannkokeren slår seg av NÅR vannet er kokt, men en kaffetrakter varmer vannet opp slik at kaffen skal bli mest mulig "aromatisk".

Gjest Shira12
Skrevet

Jeg synes ikke det er hysterisk å koke vannet før du tar det i trakteren i dette tilfellet. ;)

Da sier klart i fra til de som kaller meg hysterisk angånde kaffekokingen min, at dere på Dol har godkjent det! :o)

Gjest Shira12
Skrevet

Har f.eks ikke klart å kjøpe salami enda, og det ble jeg veldig glad for da det nettopp viste seg at grilstad salamien (som er vår favoritt) nettopp har blitt syndebukk..

Godt og høre at det ikke bare er meg! :-)

hare1365380455
Skrevet

Grilstad også? Det har jeg ikke fått med meg.

mariaflyfly
Skrevet

Da sier klart i fra til de som kaller meg hysterisk angånde kaffekokingen min, at dere på Dol har godkjent det! :o)

Bra! :)

Skrevet

Her i Oslo er vannet så dårlig at nå at jeg hadde skikkelig vondt i magen i natt og måtte sende bud på legevakta. Nå viser det seg at naboen er like dårlig, full av luft og masse smerter men ingen diare.

Jeg hadde kokt vannet først, kaffetrakter koker ikke vannet. Og du må ikke finne på å drikke det, kjøp flaskevann.

Gjest Shira12
Skrevet

Her i Oslo er vannet så dårlig at nå at jeg hadde skikkelig vondt i magen i natt og måtte sende bud på legevakta. Nå viser det seg at naboen er like dårlig, full av luft og masse smerter men ingen diare.

Jeg hadde kokt vannet først, kaffetrakter koker ikke vannet. Og du må ikke finne på å drikke det, kjøp flaskevann.

Oj, er du bedre nå? Mageknip er bare helt grusomt!

Jeg skal ikke drikke det nei, det tør jeg ikke lengre, jeg er litt smånervøs siden jeg sikkert allerede har drukket det en stund. Og bare kokt vann i kaffetrakteren min ja! Samme hva andre sier.

Du, jeg sender deg en mail jeg.

mariaflyfly
Skrevet

Gi deg du, a! Jeg drikker vann fra springen mange ganger om dagen, jeg. Går da helt fint det! Sikker på at ikke naboen har laga no dårlig indisk? ;)

Skrevet

Gi deg du, a! Jeg drikker vann fra springen mange ganger om dagen, jeg. Går da helt fint det! Sikker på at ikke naboen har laga no dårlig indisk? ;)

Helt sikkert. Det skjer hver sommer når det blir varmt i været. Det skjedde ikke der jeg bodde før 1989, kun her på Løkka. Maridalsvannet er kjipt, du får sikkert ikke vann derfra.

mariaflyfly
Skrevet

Helt sikkert. Det skjer hver sommer når det blir varmt i været. Det skjedde ikke der jeg bodde før 1989, kun her på Løkka. Maridalsvannet er kjipt, du får sikkert ikke vann derfra.

Nei, det gjør jeg vel ikke. :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...