Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg er nå 36(+3) uker på vei med mitt fjerde barn. Jeg har hele tiden ligget høyt på SF - kurven, i overkant av "det grønne" området, og de siste ukene over. De siste målingene har imidlertid vært lenger og lenger over normalområdet, og jeg begynner å lure på om det er grunn til bekymring. Jeg går til kontroller hos lege, og det er samme som har målt hver gang. I dag var målet 39 cm. ( Da jeg var 34 + 3 var målet 36 cm, og to uker før det 34 cm) I tidligere svangerskap har jeg også ligget høyt, men har dog flatet ut litt på slutten. ( Har endt opp på 39 cm ved termin på det barnet som var størst ved fødselen (4100g, 53 cm) De andre barna har vært 3700 (født til termin) og 3600 (uke 38)

Siden jeg også tidligere har ligget høyt på kurven, har jeg tatt det med ro til nå, men i dag syntes jeg kurven ble litt vel bratt ift. normalen. Legen mente det så greit ut MEN skal vurdere ekstra UL om en uke hvis det fortsetter å stige (og det gjør en jo litt ekstra bekymret..) Hvordan vurderer jordmor dette?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/23481-stort-sf-m%C3%A5l-sent-i-svangerskapet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Åsa Prebensen, Jordmor

Jag tror inte att det finns någon anledning till oro. Du har också vid de andra gravditeterna legat över gjenomsnittet och föder inga små barn. Jag är enig med din doktor om att det evt vid nästa kontroll kan bli aktuellt med ultraljud. Antagligen finner de inte ut att något är galet, bara att barnet du väntar är strörre än gjenomsnittet. Detta skulle i så fall inte bli några problem, då du har fått 3 barn förut. Lycka till!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...