Gå til innhold

Jeg savner deg.....

Anbefalte innlegg

Gjest Labandama
Skrevet

.......på Latinsk?

Noen som vet?

Sitter å søker på nettet, men finner ingen nettsteder hvor jeg finner sånn ordbøker hvor jeg kan finne og søke etter sånne hel-setninger....

Noen som vet av nettsteder hvor jeg kan søke etter slike setninger og få de "ferdig" oversatt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hmmm......ego requiro vos?

"........................................"

Skrevet

Nå ble jeg kjempenyskjerrig på hva i alle dager du trenger å vite det for!? hehe! typisk meg, alltid nyskjerrig! Hihi!

Skrevet

Kan ikke svare helt på spørsmålet ditt, men er ganske sikker på at det inneholder en variant av manquer (fransk) eller mancare (italiensk) som er verbet for å savne...

Gjest Labandama
Skrevet

Hmmm......ego requiro vos?

"........................................"

Jeg trenger det fordi jeg vil ha en "hemmelig" melding om noe koslig til kjæresten min....F.eks på msn.....eller sende det på SMS....eller lære utenadt å si kanskje...?

Bare gøy å vite det....

Skrevet

Jeg trenger det fordi jeg vil ha en "hemmelig" melding om noe koslig til kjæresten min....F.eks på msn.....eller sende det på SMS....eller lære utenadt å si kanskje...?

Bare gøy å vite det....

Jeg lurer på om oversettelsen min blir mer "jeg trenger deg" - er ikke sikker. Er en smule rusten i latin :-)

"................................................"

Skrevet

du har nok rett i "requiro" om du søker fra latin til engelsk her: http://www.freedict.com/onldict/lat.html

Men trodde ordet "deg" var "tu" på latin?

Logisk nok - jeg var litt lam i bakhodet, tror jeg. "Requiro" -> "require" :-)

"..........................................."

Gjest Calóni
Skrevet

Jeg lurer på om oversettelsen min blir mer "jeg trenger deg" - er ikke sikker. Er en smule rusten i latin :-)

"................................................"

Ei jeg gikk sammen med på videregående en gang lurte på om jeg var "halvt latinsk eller.no". Jeg så på henne noen sekunder for å se om hun mente alvor, og det gjorde hun. Jeg forklarte henne at det stemte, og at jeg hadde flyttet fra Latinia da jeg var fire. Hun godtok det svaret *humre*

Skrevet

Logisk nok - jeg var litt lam i bakhodet, tror jeg. "Requiro" -> "require" :-)

"..........................................."

latin er langtfra logisk for meg;)

hehe kanskje jeg er lam i bakhodet jeg også, men det passer jo bra da;) hihi

Mrs. Wallace
Skrevet

Jeg aner ikke, men på fransk er det i hvert fall "tu me manque".

Skrevet

Ei jeg gikk sammen med på videregående en gang lurte på om jeg var "halvt latinsk eller.no". Jeg så på henne noen sekunder for å se om hun mente alvor, og det gjorde hun. Jeg forklarte henne at det stemte, og at jeg hadde flyttet fra Latinia da jeg var fire. Hun godtok det svaret *humre*

LOL

"......................................"

Gjest Labandama
Skrevet

LOL

"......................................"

Jeg ble ikke særlig klokere av den nettsiden lenger opp i tråden her...så ikke ut til å virke....

:-)

Men det var da noen forslag her da!

Supert

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...