Gå til innhold

Har dere noen gang sett likbiler som heter døde etter trafikkulykker?

Anbefalte innlegg

Gjest nysgjerrig doler
Skrevet

har en slektning som er ambulansesjafør. han sier at ved trafikkulykker hvor mennesker dør etter at ambulansen har kommet til, så er det likbilen som kommer og frakter dem videre.

jeg har alltid trodd at det var ambulansen som fraktet dem til sykehuset uansett levende eller død jeg?

Vet dere noe mer om dette?

Videoannonse
Annonse
Gjest trultemor26
Skrevet

Er slektningen din ambulansesjåfør så burde han jo vite hva han prater om og jeg hadde stolt på det.

Gjest bæ bu
Skrevet

ja det trodde jeg og. en lege må jo ihvertfall erklære personen død før man kjører personen til likhuset....

mariaflyfly
Skrevet

Det må ihvertfall være en usannsynlig daukjørt bil.

Gjest nysgjerrig doler
Skrevet

Er slektningen din ambulansesjåfør så burde han jo vite hva han prater om og jeg hadde stolt på det.

problemet er at denne fetteren er veldig påståelig iblant. Jeg lurer også på om dette med likbilder gjelder i alle tilfeller, eller om det kan være distrikter som bruker dette. Noen steder er det kanskje større behov for ambulanser som skal være klare til utrykkning enn andre steder.

Gjest sweet soul
Skrevet

problemet er at denne fetteren er veldig påståelig iblant. Jeg lurer også på om dette med likbilder gjelder i alle tilfeller, eller om det kan være distrikter som bruker dette. Noen steder er det kanskje større behov for ambulanser som skal være klare til utrykkning enn andre steder.

Det er dolberter også.

Skrevet

Også døde mennesker skal innom sykehuset for en siste sjekk av en doktor. Likbilen henter menneskene der, ikke på åstedet!

Skrevet

Også døde mennesker skal innom sykehuset for en siste sjekk av en doktor. Likbilen henter menneskene der, ikke på åstedet!

Joda, det gjør de. Legen bare kikker på og så kjører likbilen dem til sykehuset.

Gjest nysgjerrig doler
Skrevet

i følge min slektning, så overtok likbilen da de var erklært døde, for at ambulansen skulle være klar for neste utrykning.

Men jeg synes også at det høres rart ut, at likbilen skulle hente de døde på åstedet.

Gjest Calóni
Skrevet

Da en jeg vet om døde så ble det iallfall ringt etter en eller annen slags kjøretransport som -ikke- var ambulanse. Om det var "den klassiske" likbilen vet jeg ikke, men det var iallfall ikke taxi ;)

Gjest trultemor26
Skrevet

Joda, det gjør de. Legen bare kikker på og så kjører likbilen dem til sykehuset.

Jeg jobber på sykehus, og har aldri sett noen likbil der. Mulig de døde blir kjørt til et annet sykehus da, er jo ingen hast med dem liksom.

Gjest trultemor26
Skrevet

Da en jeg vet om døde så ble det iallfall ringt etter en eller annen slags kjøretransport som -ikke- var ambulanse. Om det var "den klassiske" likbilen vet jeg ikke, men det var iallfall ikke taxi ;)

Døde han i en trafikkulykke da?

Gjest Calóni
Skrevet

Døde han i en trafikkulykke da?

Uhm. Jeg har en tendens til å overse detaljer :P Men nei, han døde ikke i en trafikkulykke, han døde i hjemmet sitt.

Skrevet

Jeg jobber på sykehus, og har aldri sett noen likbil der. Mulig de døde blir kjørt til et annet sykehus da, er jo ingen hast med dem liksom.

Det merket dattera mi da hun satt 4 timer om natta med liket av faren min før legen kom og kikket. Begravelsesbyrået kom med likbilen tre timer før. Og der satt alle, dattera mi, politiet, begravelsesagentene og ventet og ventet.

Skrevet

i følge min slektning, så overtok likbilen da de var erklært døde, for at ambulansen skulle være klar for neste utrykning.

Men jeg synes også at det høres rart ut, at likbilen skulle hente de døde på åstedet.

Oslo har altfor få ambulanser i hvert fall så jeg tviler at de bruker dem til å kjøre døde folk til sykehuset.

Gjest humlemor
Skrevet

men det er o legen som erklærer personen død og det er vel ikke alltid leger med i ambulansen? da må de jo på sykehuset...

Gjest Morsk
Skrevet

Det er helt allminnelig at likbilen henter avdøde rundt omkring alle steder, også ved trafikkulykker.

Gjest har jobbet i begravelsesbyrå
Skrevet

Det er helt vanlig praksis at døde/omkomne personer blir hentet av begravelsesbil. Dette er ikke ambulansens arbeidsområde.

Gjest har jobbet i begravelsesbyrå
Skrevet

Det stemmer nok ikke helt.

Hvis en person er erklært død er det ikke ambulansen som henter vedkommende, men begravelsesbyrået.

Hvis det er tvil om dødsårsaken, kan ikke byrået gjøre noe før en lege har undersøkt den døde. Ergo må de da vente til en lege kommer, som Dorthe fortalte om lenger ned her.

Skrevet

Har i hvertfall sett mange ganger når det vises bilder fra dødsulukker på nyhetene at det står en likbil og venter ute i en kant.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...