Gå til innhold

Hva er det som er så interessant med vin og vinsmaking?

Anbefalte innlegg

Gjest Aviaana
Skrevet

En veninne av meg ser på programmet med Clease og vinprogrammet hans.

Jeg synes dette med vin er så uinteressant. Jeg vet at noen typer vin smaker bedre enn andre. Men å vite noe om prosessen etc, synes jeg bare virker kjedelig.

Hva slags forhold har dere til vin? Synes dere det er like interessant å lære om vin som å drikke vin?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har alltid drukket vin uten å tenke over hvorfor vinen er god, osv. Men så var jeg på vinkurs, og lærte så masse!

Vi hadde en meny, og vinfolkene hadde plukket ut forskjellige viner som passet til maten, og vi erfarte at vin som var nydelig å drikke til f.eks. asparges med skinke og parmesan, var helt forferdelig til reinsdyrsteik, f.eks.

Det var virkelig interessant! Og det beste med hele kurset, var at vi lærte at dyr vin _ikke_ er bedre enn billig, men at _smakene_ i vin og mat må supplere hverandre.

Jo det var artig! Så artig at jeg ikke husker så mye, egentlig...;-)

Skrevet

Jeg drikker god vin, men har vi åpnet en flaske dårlig vin (han får så mange vingaver på jobben) drikker jeg den også. Prosesser osv. interesserer meg ikke i det hele tatt. Spiser vi ute, bestiller vi vin på kelnerens anbefalning. Jeg vet ikke bedre enn at rødvin går til kjøtt, hvitvin til sjømat.

Mrs. Wallace
Skrevet

Jeg er glad i vin og liker både å smake vin og lære om det, men jeg er skikkelig dårlig til å huske noe særlig av det.

Har en mann som er rimelig interessert i det, og endel bekjente som jobber med det, så jeg får små, interessante forelesninger innimellom. Veldig moro å høre om, men som sagt - det sitter dårlig. Så en kjempeinteresse kan jeg åpenbart ikke skryte på meg, da hadde jeg helt sikkert husket mer. ;o)

Skrevet

Det mest interessante med vin er å drikke den. Jeg elsker rødvin!

mariaflyfly
Skrevet

Jeg synes det er kjempespennende å lære mer om vin.

Livet er dessuten for kort til å drikke dårlig vin.

Skrevet

Men for ikke å like det nevnte programmet med Cleese måtte du vel enten hate Cleese eller hate vin generelt... ;-)

Gjest togli
Skrevet

Det der har jeg ærlig talt heller aldri skjønt meg på. Vin er vin, shit au ;-)

Skrevet

Jeg syns det er vanvittig spennende! :) ser på alt sånt jeg også.

Skrevet

Jeg drikker vin to ganger i året, men jeg synes det er interessant :)

Selv om ingenting slår vin-programmet som går på Travel Channel hvor programlederen er full som en alke på slutten av programmet :P

Ørkenvandreren
Skrevet

Nei. Så drikker jeg heller ikke vin.... Men Cleese kan jo være artig i seg selv han, da.

Gjest kalndria
Skrevet

Jeg synes det er gøy å lære om vin. "Vinmaking" er et håndtverk med laaaaange tradisjoner, og det er morsomt å lære om druearter, prosesser om dyrking og vinlegging og sånt.

Har vært på vinsmakingskurs og på et par vingårder i Frankrike, og synes det er fantastisk!

Det verste er at jeg faktisk ikke er så glad i vin - men har oppdaget at det er fordi vi ikke tar oss råd til å kjøpe de skikkelig gode vinene. Jeg er sær på vin, rett og slett.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...