Gå til innhold

Sukkerkick

Anbefalte innlegg

Gjest Calóni
Skrevet

Jeg er av dem som reagerer kraftig på sukker. Jeg er som en unge, og blir hyperaktiv og veldig våken. Men så bare mååå jeg ha litt smågodt iblant likevel, da.

Er det noen som vet hva som er på en måte "halveringstiden" eller "varigheten" for slike sukkerkick? Jeg lurer på det med tanke på hvilket tidspunkt på kvelden jeg ikke bør spise sukker etter. Det kommer selvsagt an på mengden, det er jeg klar over. Men en sånn "normal" mengde? Altså en liten skål med smågodt feks?

Det er ikke så ofte jeg spiser smågodt "sent" på kvelden nettopp pga dette, så jeg har ikke helt klart å opparbeide meg noe klart bilde av hvor lang tid det tar før pupillene har gått tilbake til sin opprinnelige størrelse ;)

Dersom jeg spiser godteri "for sent", så er det veldig slitsomt når jeg ligger i senga og prøver å sove, fordi kroppen er i høygir, mens hodet bare vil ha fred, for jeg er trøtt og vil sove.

Luksusproblemer i den rike delen av verden, jeg vet det. Men jeg er av dem som bare mååå til bunns i alt av "verdensproblemer" ;)

Jeg var på besøk hos SoriaMoria, og hun foret meg sånn opp med smågodt fra svinesund at jeg holdt henne våken til klokka 3-4 mens jeg sto på hodet i dobbeltsenga hennes :P

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hehe, så søtt da :)

Jeg vet ikke hvor lang tid det vil ta for deg å komme over sukkerkicket, men hos barna i barnehagen kan det vare hele dagen. Prøv deg litt fram :)

Skrevet

Jeg vet ikke hvor lang tid det vil ta for deg å komme over sukkerkicket, men hos barna i barnehagen kan det vare hele dagen. Prøv deg litt fram :)

Uæææææhhhh!

La henne prøve seg fram?

*løpe og gjemme seg*

;)

Gjest Calóni
Skrevet

Ja, kjempesøtt :P Jeg reagerer likedan på koffein. En kopp, og jeg skjelver på hendene, to kopper, og jeg skjelver veldig på hendene, tre kopper, og jeg merker det i beina også.

Om jeg skal på nattevakt og føler at det kan bli vanskelig å holde meg våken, så tar jeg med halvannen liter cola. Forrige gang endte jeg opp med å totalt vaske ned hele personalbasen ;)

Men joda, jeg får jo prøve meg frem...men det er liksom litt vanskelig å sette fingeren på når det går over..Jeg sovnet etter en drøy time i går, da :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...