Cillimor Skrevet 14. juni 2006 Skrevet 14. juni 2006 Det er vel endel her inne som er kostholds eksperter tenker jeg og spør om følgende; Når man går på trening tidlig på morgenen er det mest effektivt å spise før eller etter treningen? tenker på i forhold til forbrenning. Er så fornøyd med meg selv for nå er jeg endelig igang med trening etter et års "sommerferie" 0 Siter
Gjest BattleClown Skrevet 15. juni 2006 Skrevet 15. juni 2006 Jeg er ingen ekspert, men hvis du spiser før trening, så vil jo forbrenningen og systemet komme igang. Du kan selvsagt ikke spise deg stappmett hvis du skal trene "rett" etterpå, men du kan jo spise frukt eller noe annet etter trening i tillegg. Forbrenningen pågår jo en stund etter trening også (ca.20 min). 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 15. juni 2006 Skrevet 15. juni 2006 Det er mange uliker meninger rundt det her. Generelt er det en grei regel å trene et par timer etter siste måltid. Men det nytter naturligvis ikke om morgenen. Og det er her ulike eksperter mener både det ene og det andre. Hvis det er snakk om styrketrening ville jeg spist et lett måltid før trening. Jeg klarer rett og slett ikke presse meg maksimalt på tom mage. Men hvis det er forbrenningstrening du går for, noe jeg forstår det er, ville jeg forsøkt meg på en lettere økt før frokost. Mange mente i hvert fall tidligere at du etter en natts søvn vil gå tilnærmet rett på kroppens fettdepoer når du begynner din fysiske aktivitet. Selv har jeg aldri vært i stand til å trene på tom mage, og har derfor ingen personlige erfaringer å snakke om. Men det finnes argumenter for begge deler, og de senere år har jeg lest eksperter si at det å trene på tom mage bare er tøv - men jeg er ikke spesielt oppdatert på nyere stoff, og som sagt: du finner knapt to stykker som mener det samme. Klarer du å trene en liten økt før frokost skader det sannsynligvis ikke å prøve. Forbrenningstrening på full mage ville i hvert fall jeg hatt problemer med, og skal du på jobb har du vel uansett ikke mulighet til å vente i et par timer etter frokost før du trener. Et særdeles intetsigende svar fra meg, men hvis du klarer å trene på tom mage, ville jeg gjort det, og heller spist en skikkelig frokost etter økta - det var i hvert fall barndomlære den gang jeg trente for fullt - dog forandrer informasjonen seg hele tiden i dette gamet. Det viktige er vel strengt tatt at du trener. 0 Siter
Gjest pjjja Skrevet 15. juni 2006 Skrevet 15. juni 2006 Jeg hadde gått ned 15 kg ved kondisjonstrening (spinning, aerobic etc) iløpet av et halvt år. Trengte ikke gå ned mer da. Stabilisert seg. Men så i fjor sommer hadde jeg lite å gjøre, og sov til kl to hver dag, og dro på aerobic en del ganger i uken. Før jeg hadde spist. Da gikk vekten enda mer ned gitt. Så sluttet med det. Så min erfaring at da går du ned i vekt, om du trener en time kondisjon før dagens første måltid. 0 Siter
Gjest Aimabel Skrevet 15. juni 2006 Skrevet 15. juni 2006 I forhold til fettforbrenning, skal det visst være best å vente en time etter trening med å spise. Jeg trener også om morgenen, og synes det er best å trene på tom mage. Kommer hjem kjempesulten, og da spiser jeg frokost rett etter dusjen. Likevel klarer jeg fint å forbrenne fett ;-) Gjør heller som du føler for. Du bør iallefall ikke ut å løpe rett etter frokost. 0 Siter
flisa Skrevet 15. juni 2006 Skrevet 15. juni 2006 Drikk et stort glass vann først! Så trener du, dusjer og så spiser du. Da er kroppen i "forbrenningsmodus". Det er fra naturens side naturlig å "jakte på maten" og så spise den. Ikke drive og "jakte" når man er mett. 0 Siter
Speak Skrevet 15. juni 2006 Skrevet 15. juni 2006 Jeg har lest en del de siste mnd., men det ser ut til at ekspertene ikke er enige her. Men det jeg er helt sikker på er at jeg ikke makter å yte maksimalt på morran med tom mage. Så for meg vil jo treningen bli mye mer effektiv om jeg spiser litt først. Og mer effektiv trening gir jo også et bedre resultat. Om det er kondisjonstrening du skal gjøre kan du jo ta et lite måltid først for å starte kroppen. Bare en banan gjør mye for at kroppen skal få fylt opp karbohydratlageret. (Om det er tomt så orker du oftest lite) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.