Gå til innhold

Å hoppe over en eksamen

Anbefalte innlegg

Gjest Cisilla
Skrevet

Jeg må ta en eksamen nå i sommer, og det er mitt tredje forsøk. Eksamenen er kort og enkel, men jeg har bare vært uheldig også har jeg prioritert de store eksmanene. Nå er reglene slik at etter tredje forsøket så får vi ikke forsette studiet. Problemet er bare at når denne eksamenen finner sted så har skal jeg til USA. Turen er bestilt og betalt, og desverre taper jeg endel penger viss jeg må avbestille.

Nå tenker jeg på å la være å melde meg opp til eksamenen og bruke det siste forsøket til vinteren, men er det lov? Har forsøkt å snakke med høyskolen, men har fått 2 motstridende svar.

Finst det andre smutthull for å utsette en eksamen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva med å planlegge bedre heller enn å lete etter smutthull?

Gjest Cisilla
Skrevet

Fordi man regner ikke med konteeksamener i juli, og dessuten så fikk vi ikke vite datoen før denne uken.

Skal man sette hele sommerferien på vent i tilfelle en får konteeksamen i juli? Jeg har aldri opplevd konteeksamener før godt uti august, og derfor bestilte jeg tur i juli istedet for august.

Skrevet

Når du har fått to motstridende svar, bør du nok innrette deg etter det den høyest på rangstigen sier.

Dersom det ikke er noen forskjell i hvor mye "makt" de du har spurt har, tar du kontakt med den du fikk ønsket svar fra på nytt. Forklar situasjonen, si at du har spurt en annen og fått et annet svar. Spør om personen fortsatt mener det h*n sa sist.

Dersom personen du snakker med fortsatt sier at du kan hoppe over en, må du forsikre deg om at denne personen står på din side dersom det skulle bli noen problemer senere.

Dersom du ikke får noen garantier for at du vil kunne ta opp igjen eksamen senere er det vel bare å avlyse ferieturen. Dessverre.

Håper det ordner seg for deg!

Skrevet

Fordi man regner ikke med konteeksamener i juli, og dessuten så fikk vi ikke vite datoen før denne uken.

Skal man sette hele sommerferien på vent i tilfelle en får konteeksamen i juli? Jeg har aldri opplevd konteeksamener før godt uti august, og derfor bestilte jeg tur i juli istedet for august.

Ok!

Lykke til. Får håpe det ordner seg.

Skrevet

Det var vel ikke akkurat noe godt svar, vel? Dessuten kan det ikke klassifiseres som "smutthull" å utsette en eksamen. Det går ut over en selv, og ingen andre.

"............................................"

Skrevet

Og nei - det var ikke meningen å høres sur ut. Beklager hvis det var tilfellet.

"............................................."

Skrevet

Det er ikke noe du skal innfinne deg med, at du har "forsøkt" å snakke med høyskolen. Dette skal administrasjonen vite, enkelt og greit. Spør, og be om å få det skriftlig hvis, og du har ditt på det rene hvis du får høre at du kan gjøre det.

"............................................."

Skrevet

Det var vel ikke akkurat noe godt svar, vel? Dessuten kan det ikke klassifiseres som "smutthull" å utsette en eksamen. Det går ut over en selv, og ingen andre.

"............................................"

Det var vel i grunnen ikke det...

Skrevet

Det var vel i grunnen ikke det...

:-)

"....................................."

Skrevet

Ved avmelding er det en frist du MÅ forholde deg til! (Til oss bruker det å være ca 3 uker før eksamen).

Prøv å nå høgskolen. Rådgivere etc skal vite sånt.

petter smart
Skrevet

Normalt regnes kun forsøk du har meldt deg opp til. Slik at den ikke vil telle dersom du ikke melder deg opp til eksamen.

Men må dere melde dere opp til kont-eksamen selv? Eller skjer dette automatisk?

Skrevet

Det er kun svaret ditt fra høgskolen som bestemmer dette, derfor må du få dette avklart derfra. Men svaret du får skal du ha skriftlig så du har ditt på det tørre senere hvis det skulle bli noe problemer.

Ørkenvandreren
Skrevet

Hørtes ut som siste mulighet på legemiddelregningen på sykepleier-studiet.....

Det spørsmålet er for viktig for deg personlig (synes jeg) til at vi på DOL skal "synse" om dette og at du kanskje deretter forholder deg til det.

Skriftlig svar fra skolen er det eneste som duger her.

Gjest Cisilla
Skrevet

Hørtes ut som siste mulighet på legemiddelregningen på sykepleier-studiet.....

Det spørsmålet er for viktig for deg personlig (synes jeg) til at vi på DOL skal "synse" om dette og at du kanskje deretter forholder deg til det.

Skriftlig svar fra skolen er det eneste som duger her.

Det er nok ikke legemiddelregning. Det er jo ungdomsskolenivå matte på den. Skjønner ikke hvorfor folk synst den eksamenen er vanskelig.

Gjest Cisilla
Skrevet

Normalt regnes kun forsøk du har meldt deg opp til. Slik at den ikke vil telle dersom du ikke melder deg opp til eksamen.

Men må dere melde dere opp til kont-eksamen selv? Eller skjer dette automatisk?

Vi må melde oss opp selv ja. Derfor jeg lurte på hva som ville skje om jeg ikke melte meg opp.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...