Gå til innhold

Venner med ex'en?

Anbefalte innlegg

Gjest maldoran

...er det mulig?

Det er har akkurat blitt slutt mellom oss (han som gjorde det slutt), og jeg har det så vondt! Samtidig vet jeg at jeg vil bli nødt til å omgås han i fremtiden (etter ferien).

Vi bor nemlig i samme (lille) by, studerer ved samme skole, har samme omgangskrets...

Jeg har vel egentlig også *lyst* å være venner med han, bare for å ikke miste han helt,men...jeg vet rett og slett ikke om dette er mulig.

Er det sunt for meg å opprettholde kontakten med han nå, som en venn...eller burde jeg bare prøve å kutte han helt ut... :/ - det hjelper jo på når jeg får en melding fra han da...blir litt mindre trist da, men...

Han skriver like mange meldinger til meg som jeg gjør til han, men har gjort det veldig klart at han ikke han noen andre følelser enn 'vennskapsfølelser' for meg lengre...:|

Jeg vet bare ikke hva jeg skal gjøre...

Er det noen som har hatt erfaring med lignende situasjoner og/eller noen gode råd å gi ville jeg blitt veldig takknemlig...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/234855-venner-med-exen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Elextra

Min erfaring er at det er best å kutte tvert. Når man fremdeles har følelser fra den andre, tar det desto lengre tid å komme over disse dersom man beholder kontakten.

Om et halvt eller ett år kan dere muligens gjenoppta kontakten, i hvertfall om du da er kommet helt over ham som kjæreste. Dvs. at du da forhåpentlig er der at du ikke helt kan forstå at dere var sammen :-).

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/234855-venner-med-exen/#findComment-1796900
Del på andre sider

Gjest 15juni

Ikke noe poeng å være venn med eksen. Selvsagt kan dere bli sånn at dere kan være på samme sted uten at det blir rart, men å pleie noe vennskap er vel ingen vits. Det blir jo bare som du sier for at du ikke skal miste ham helt. Du må gi slipp på ham, få ham ut av systemet. Ingen god ide å drive å ha kontakt hvertfall.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/234855-venner-med-exen/#findComment-1797062
Del på andre sider

Gjest Marres

Du har vel egentlig ikke lyst til å bare være venner med han har du vel? Du øyner bel egnetlig et håp om at en vennskap kanskje kan bli til noe mer?? Vel, det kommer det trolig aldri til å bli. Den eneste du oppnår med vennskal er å minne deg selv på gang etter gang hvor mye du savner han.

Og skal du være en venn, innebærer det "normale venneting", som feks å være støttende når det kommer til kjærester o.l. Så klarer du å sitte å se/høre på når han omsider kommer seg ut på sjekker'n igjen? Det tviler jeg på.

Hold deg unna, du.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/234855-venner-med-exen/#findComment-1797895
Del på andre sider

Annonse

Da min første kjæreste gjorde det slutt, møttes vi jevnlig etterpå fordi vi hadde felles vennekrets. Jeg syntes det var vanskelig å takle det så lenge jeg fortsatt hadde følelser for han. Det tok et år før jeg følte at jeg var kommet over han. Etter det ble vi virkelig gode venner faktisk, og vi hadde god kontakt med hverandre i mange år.

Da mitt andre alvorlige forhold tok slutt kuttet jeg kontakten helt en måneds tid, før jeg igjen tok kontakt med han. Jeg hadde fortsatt følelser for han og syntes det var vanskelig å holde meg unna. Han ville veldig gjerne være venner med meg. Jeg gikk vel å drømte om at det kanskje kunne bli oss to igjen.

Men ettervært som vi fortsatte vennskapet oppdaget jeg nye sider av han og jeg kom frem til at jeg ikke ville ha noe forhold til denne fyren.

Ca et halvt år tok det denne gang før jeg kunne si at jeg ikke lenger hadde følelser for han.

Vi fortsatte å være venner, men kontakten har gradvis avtatt.

Nå er jeg lykkelig gift, og min mann godtar at jeg fortsatt har litt kontakt med eksen.

Så for min del vil jeg si at det har gått greit å beholde vennskapet med mine ekser, men det var selvsagt vanskelig den første tiden.

Jeg har ingen erfaring med om det ville ha vært lettere å kutte helt. Tanken på det skremte meg mer. Jeg var tross alt glad i vedkommende og brydde meg om han og ville gjerne vite hvordan det gikk med han.

Det å ha vært venner med eksene gjør at jeg kan treffe på dem på dem uten at det skulle vært vanskelig og anstrengt. Det er ingenting vondt mellom oss. Vi har snakket ut om ting i den tiden vi har vært venner.

Hva som er best av å kutte helt eller å fortsette som venner vet jeg ikke helt, men jeg ville bare fortelle min historie i motvekt til de andre her som sier at du må kutte kontakten helt.

Lykke til videre i alle fall!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/234855-venner-med-exen/#findComment-1797930
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...