Gå til innhold

Halsvondt, feber og så kvalme?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var borte fra jobb tirsdag og i går med halsvondt og feber. I går følte jeg meg såpass frisk at jeg sa til jobben at jeg kommer i dag. Men så står jeg opp og begynner å kaste opp. Jeg er fremdeles kvalm.

Har dette sammenheng eller har jeg rett og slett blitt smittet av to ting samtidig?

Videoannonse
Annonse
hare1365380455
Skrevet

Det høres nesten ut som to ting. God bedring!

Skrevet

Har møtt på det der en gang før, og det slo ut litt forskjellig fra person til person. Noen kastet opp, andre fikk bare halssmerter o.l. Og noen fikk selvfølgelig begge deler.

Da var det streptokokker, i følge legen.

Skrevet

God bedring!!! Får håpe du har hatt din dose på en stund.

Er det andre rundt deg som har hatt omgangssyken nettopp?? (unger, mann, arb.kollegaer)

Jeg blir kvalm av å være hoven og sår i halsen, men jeg har aldri spydd av det.

Skrevet

Sikkert gravid:-)

Gudskjelov så har ikke jeg skylda:-)

Skrevet

Har møtt på det der en gang før, og det slo ut litt forskjellig fra person til person. Noen kastet opp, andre fikk bare halssmerter o.l. Og noen fikk selvfølgelig begge deler.

Da var det streptokokker, i følge legen.

Oi. Må man gjøre noe med det?

Skrevet

God bedring!!! Får håpe du har hatt din dose på en stund.

Er det andre rundt deg som har hatt omgangssyken nettopp?? (unger, mann, arb.kollegaer)

Jeg blir kvalm av å være hoven og sår i halsen, men jeg har aldri spydd av det.

Nei, ingen andre som har kastet opp. Både sambo og lillegutt har hatt halsvondt og forkjølelse med lett feber, men ingen tegn til oppkast.

Skrevet

Sikkert gravid:-)

Gudskjelov så har ikke jeg skylda:-)

Uff, ikke si det, da.

Skrevet

Oi. Må man gjøre noe med det?

Nei, fikk beskjed om at det gav seg av seg selv - hvilket det også gjorde.

Gjest sol etter regn
Skrevet

Om du har streptokokker, bør du nok ta en tur til legen. Det er smittsomt og du som jobber i bhg., må være ekstra påpasselig mtp. smitte.

Ellers; barnet mitt har også halsvondt og feber nå, tror det er noe som går. Men han er ikke kvalm... Kan nok tenkes at du har 2 ting på en gang. Heldigvis er ingenting av dem spesielt farlige, så du får bare se det an og evt. ta en test.. God bedring! :)

Skrevet

Om du har streptokokker, bør du nok ta en tur til legen. Det er smittsomt og du som jobber i bhg., må være ekstra påpasselig mtp. smitte.

Ellers; barnet mitt har også halsvondt og feber nå, tror det er noe som går. Men han er ikke kvalm... Kan nok tenkes at du har 2 ting på en gang. Heldigvis er ingenting av dem spesielt farlige, så du får bare se det an og evt. ta en test.. God bedring! :)

Takk for svar :)

Jeg føler meg frisk i dag, så tar sjansen på å gå på jobb. Det er sikkert ikke smittsomt :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...