Gjest svigum Skrevet 15. juni 2006 Skrevet 15. juni 2006 Jeg lurer på om det fins gifter (medikamenter) som kan forårsake at hjernen går i metning og ikke klarer å absorbere mer, dvs. man slutter å lære skolefag selv om man forsøker. Jeg kan tenke meg at denne gifta kan være noe i likhet med den som psykologene benytter til å forgifte deltakere under lange løp og som medfører overopphetning og i verste fall hjerneskader? Jeg drømte i morges om en skloletest som skulle utføres, hvor deltakerne måtte kjøre i 4 timer for å komme tilstedet der testen skulle foretas. Jeg øyner 3 årsaker til denne kjøreturen utenom selv testinga: Elevene skulle mette sultne satanister, nazister og psykologiprofessorer på teststedet ved at de ranet elevene for hellig ånd. Man håpet på at en ulykke ville skje på veien slik at de overfornevnte ble kvitt plagsomme hellige. På ankomststedet står det et gasskammer klar til å gasse ihjel hellige elever. Det er altså all grunn til ikke å bli med på slike testreiser. 0 Siter
bb71 Skrevet 15. juni 2006 Skrevet 15. juni 2006 Hehe - da vet jeg at jeg ligger unna disse testturene! Men det finnes vel knapt noe som kan få hjernen til å slutte å lære - da måtte man vel blokkert oksygentilførselen til hjernen, men uten oksygen virker jo ingenting. Og da kommer vi straks inn på respiratobehandling, og da får jo hjernen oksygen igjen... Kunne vel gått an å gi noe gift som satte hjernen ute av spill en periode, men det ville du knapt vært klar over - for med hjernen ute av drift er du nok ikke oppegående nok til å registrere at du ikke lærer.... Oksygen og blod kretser jo rundt i hjernen og tror ingen har funnet ut en måte å bare ramme en liten spesifikk del av hjernen for en liten stund. Hjernen bruker forresten ikke bare en liten spesifikk del av hjernen for å lære heller. Å - hjernen er spennende. Men altså: - den drømmen var nok litt for mye sience fiction! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.