Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har lenge lurt på om jeg skal hive meg i det å ta en slik Brasiliansk voksing eller intim voks om du vil.

Det er så vidt jeg tørr å ringe å spør om de gjør det på div. hudpleiesalonger... i tillegg seg jeg for meg at det må være utolig smertefullt.

Noen som har gjordt det i salong? Hvordan var det, tenker da både følelsemessig og smerte?

Videoannonse
Annonse
  • Svar 46
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Prozak

11

• Lillemus

6

• Atene

4

• carma

4

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Unektelig litt pinlig første gang - og ikke direkte behagelig akkurat, men SÅ!

Supert!!

Hud og hårklinikken på Majorstuen (Oslo) er både rimelige, flinke og "drevne"...

Litt smerte for flere ukers lykke!

Lykke til!!

; )

Skrevet

Unektelig litt pinlig første gang - og ikke direkte behagelig akkurat, men SÅ!

Supert!!

Hud og hårklinikken på Majorstuen (Oslo) er både rimelige, flinke og "drevne"...

Litt smerte for flere ukers lykke!

Lykke til!!

; )

Nå har jeg bestillt, skal ditt på tirsdag. har moen dager å ombestemme meg på...

Gjest hi-hi!
Skrevet

Kansje "intimbarbering" du mener? Ble litt pussig med den orddelingen...

Gjest Waldemarsen
Skrevet

Ikke stress så fælt med denne intimbarberingen.

Motebølgen er i ferd med å gå over nå.

Fjern det som stikker utenfor bikini/truse, og "kontroller" lengden på resten. Det rekker veldig lenge. Kvinnekjønn som ser ut som ribbet kalkunskinn, er vi menn ganske lei av nå.

Skrevet

Ikke stress så fælt med denne intimbarberingen.

Motebølgen er i ferd med å gå over nå.

Fjern det som stikker utenfor bikini/truse, og "kontroller" lengden på resten. Det rekker veldig lenge. Kvinnekjønn som ser ut som ribbet kalkunskinn, er vi menn ganske lei av nå.

Det kan jo være at man gjør det eget velvære kanskje?

Skrevet

Det kan jo være at man gjør det eget velvære kanskje?

Neeeiiiii.....tror det du går an, a? Alle som gjør det gjør det _selvfølgelig_ p.g.a mote, akkurat som tatoveringer, piercinger og alt annet som ikke er konservativt og "streit" :-)

"................................................"

Skrevet

Neeeiiiii.....tror det du går an, a? Alle som gjør det gjør det _selvfølgelig_ p.g.a mote, akkurat som tatoveringer, piercinger og alt annet som ikke er konservativt og "streit" :-)

Det jeg ikke skjønner, er hvorfor alle er så opptatt av å benekte at de følger moten.

Hvorfor er det så galt å følge moten?

Det var ingen som opprørte seg over at alle gikk med kappeskjørt ifjor. Jeg så ingen som insisterte på at moten ikke var grunnen til at de brukte det heller.

Vi følger en eller annen mote alle sammen. Er det så farlig, da?

Skrevet

Det jeg ikke skjønner, er hvorfor alle er så opptatt av å benekte at de følger moten.

Det var ingen som opprørte seg over at alle gikk med kappeskjørt ifjor. Jeg så ingen som insisterte på at moten ikke var grunnen til at de brukte det heller.

Til en viss grad, selvfølgelig. Men det er ikke så enkelt at det nødvendigvis _må_ være for å følge moten at hver enkelt barberer seg nedentil. Ta f.eks en kvinne på litt over 40, som har barbert seg siden hun var et par og tyve. For tyve år siden - på midten av 80-tallet, var det ikke noen allmen mote, og dermed mye mindre vanlig å barbere seg nedentil.

Noen blir inspirert av en mote, finner ut at det er et alternativ de foretrekker, og fortsetter med det av bekvemmelighetshensyn. Da blir det litt feil å si at man kun _følger_ en mote, ikke sant?

Personlig liker jeg de aller fleste varianter.

"..........................................."

Skrevet

Hvor står det at det er på moten å barbere seg nedentil? Hvor lenge har det vært in? Hvor lenge er det til det er ut? Hvor mange motemagasiner med bilder av duske-moter leser du?

Jeg barberer meg nedentil fordi jeg føler meg mer vel som barbert. Om det er moderne eller ikke driter jeg langt i - jeg har jo ikke tenkt til å vise resultatet frem til andre enn meg selv og kjæresten min! Hvorfor skulle jeg bry meg om hva andre enn jeg og han måtte synes?

Hadde jeg skullet sprade rundt og vise dusken til hele verden så hadde jeg kanskje brydd meg om hva som var på duske-moten, men dette gjør jeg for min egen skyld. Skjønner ikke at _det_ er så vanskelig å forstå, jeg.

Gjest Waldemarsen
Skrevet

Om noen år, så er det de med fullstendig intimbarbering som blir de konservative og gammeldagse. På samme måte som de som sparer litt hår var gammeldagse da moten med fullstendig glattbarberingen økte på i 90-årene, og på samme måte som slengbukser fra 70-årene ble rimelig harry da 80-årene kom.

Nå som også denne helbarberings-motependelen begynner å slå tilbake, så vil vi oppleve akkurat det samme som vi har gjort tidligere med haugevis av motebølger.

Skrevet

Om noen år, så er det de med fullstendig intimbarbering som blir de konservative og gammeldagse. På samme måte som de som sparer litt hår var gammeldagse da moten med fullstendig glattbarberingen økte på i 90-årene, og på samme måte som slengbukser fra 70-årene ble rimelig harry da 80-årene kom.

Nå som også denne helbarberings-motependelen begynner å slå tilbake, så vil vi oppleve akkurat det samme som vi har gjort tidligere med haugevis av motebølger.

Selvfølgelig vil det mest sannsynlig endre seg. Det kan imidlertid ta kun noen få år, eller det kan ta lang tid. Slik har det alltid vært. Og det har alltid vært en viss andel av befolkningen, større eller mindre avhengig av hva det gjelder, som enten unngår motebølgene eller ikke bryr seg særlig om det.

Forøvrig er det vel de færreste som er _hel_-barberte - altså, ikke noe år igjen. Det er fortsatt vanligst å la det være igjen en trekant, firkant eller stripe helt øverst :-)

"............................................"

Skrevet

Hvor står det at det er på moten å barbere seg nedentil? Hvor lenge har det vært in? Hvor lenge er det til det er ut? Hvor mange motemagasiner med bilder av duske-moter leser du?

Jeg barberer meg nedentil fordi jeg føler meg mer vel som barbert. Om det er moderne eller ikke driter jeg langt i - jeg har jo ikke tenkt til å vise resultatet frem til andre enn meg selv og kjæresten min! Hvorfor skulle jeg bry meg om hva andre enn jeg og han måtte synes?

Hadde jeg skullet sprade rundt og vise dusken til hele verden så hadde jeg kanskje brydd meg om hva som var på duske-moten, men dette gjør jeg for min egen skyld. Skjønner ikke at _det_ er så vanskelig å forstå, jeg.

"Hvor står det at det er på moten å barbere seg nedentil?"

Overalt. Det er et fullstendig ubestridelig faktum. Men - det begynner å bli så vanlig at det snart er mer snakk om "standard" enn mote. Enn så lenge, selvfølgelig.

"............................................."

Skrevet

Til en viss grad, selvfølgelig. Men det er ikke så enkelt at det nødvendigvis _må_ være for å følge moten at hver enkelt barberer seg nedentil. Ta f.eks en kvinne på litt over 40, som har barbert seg siden hun var et par og tyve. For tyve år siden - på midten av 80-tallet, var det ikke noen allmen mote, og dermed mye mindre vanlig å barbere seg nedentil.

Noen blir inspirert av en mote, finner ut at det er et alternativ de foretrekker, og fortsetter med det av bekvemmelighetshensyn. Da blir det litt feil å si at man kun _følger_ en mote, ikke sant?

Dette er selvfølgelig en sammensatt greie.

Men jeg skjønner verken hvorfor det er så viktig for enkelte å hyle hysterisk om at "det er bare en motedille", eller hvorfor det er så viktig for andre å insistere på at "jeg kom på det heeelt av meg selv".

Jeg har levd lenge nok til å vite at dette er mye mer vanlig idag enn for 20 år siden (som du selv sier). Og at en hel generasjon skulle ha kommet på at dette er en god idé, helt av seg selv, og samtidig, den kjøper jeg ikke.

Det har sterke elementer av mote i seg. Men å gjøre det til et etisk/moralsk spørsmål, slik som enkelte forsøker, blir for dumt.

Skrevet

Mulig, det.

Skriver du indignerte innlegg mot andre motetrender også? Korte skjørt for eksempel, eller slipsbredder?

Gjest Waldemarsen
Skrevet

For å anskueliggjøre dette med moteaspektet, så kan du jo leke med tanken på hvorvidt du ville glattbarbert det aller meste hvis du i din nåværende alder hadde levd i 1967?;)

Skrevet

Jeg snaua hele stasen første gangen sommeren 1985 - vil det altså si at jeg var nesten forut for min tid? *Hehe*

Skrevet

For å anskueliggjøre dette med moteaspektet, så kan du jo leke med tanken på hvorvidt du ville glattbarbert det aller meste hvis du i din nåværende alder hadde levd i 1967?;)

På den tiden var det vel moderne å la det som kunne vokse vokse så vilt som mulig. :o)

Gjest såpekok
Skrevet

Jeg snaua hele stasen første gangen sommeren 1985 - vil det altså si at jeg var nesten forut for min tid? *Hehe*

Litt drøyt å kalle det for å snaue, når en napper det første pubertets-tegnet?

Gjest PandaMiranda
Skrevet

Nei, i 1967 ville man ikke ha barbert seg under armene en gang.

Synes du DET er lekkert, eller???!

;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...