Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ingen dårlig pris for en bærbar pc:)

komplett er fine og handle med også, poden har kjøpt masse pc deler derfra... bytting osv er aldri noe problem:)

Jeg har kjøpt det meste jeg har derfra, jeg også :-)

Men nå ble jeg litt usikker mht. batteritiden. Jeg er vant til å ikke ha batteri i det hele tatt. Hvor lang pleier batteritiden å være, egentlig? To timer?

"..............................................."

Videoannonse
Annonse
  • Svar 42
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Prozak

21

• Gemini

7

• sheba

4

• Klara Q

2

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Hva har søsteren din gjort for noe fantastisk som får en bærbar PC av broren sin? *nysgjerrig*

Ikke noe mer fantastisk enn å gå på attføring, være student etc. :-)

"............................................"

Skrevet

Ikke noe mer fantastisk enn å gå på attføring, være student etc. :-)

Jøss. Du er snill! :)

Skrevet

Men nå ble jeg litt usikker mht. batteritiden. Jeg er vant til å ikke ha batteri i det hele tatt. Hvor lang pleier batteritiden å være, egentlig? To timer?

Synes batteriet tappes temmelig raskt når du bruker pc`n:) mener min holder i rundt to timer sånn ca:)

vet ikke hva som er vanlig, jeg ser unektelig litt komisk ut der jeg labber rundt til ulike sitteplasser i hagen med laaaaang ledning i laptopen;) hehehe

Skrevet

Synes batteriet tappes temmelig raskt når du bruker pc`n:) mener min holder i rundt to timer sånn ca:)

vet ikke hva som er vanlig, jeg ser unektelig litt komisk ut der jeg labber rundt til ulike sitteplasser i hagen med laaaaang ledning i laptopen;) hehehe

Heh-heh :-)

"....................................."

Skrevet

Jøss. Du er snill! :)

De sier så :-)

"..................................."

Gjest ChiengMai
Skrevet

"Hvor lang pleier batteritiden å være, egentlig? To timer?"

Min bærbare står det har 2,5 timer batterilevetid, men i praksis varer de omtrent fire timer med mitt bruk. Det er ikke uvanlig med såpass lang batterilevetid på dagens bærbare, faktisk var eneste negative i testene jeg leste om min at den hadde kort levetid på batteriet.

Jeg hadde _ikke_ kjøpt en bærbar med batteri som varer en time.

Skrevet

"Hvor lang pleier batteritiden å være, egentlig? To timer?"

Min bærbare står det har 2,5 timer batterilevetid, men i praksis varer de omtrent fire timer med mitt bruk. Det er ikke uvanlig med såpass lang batterilevetid på dagens bærbare, faktisk var eneste negative i testene jeg leste om min at den hadde kort levetid på batteriet.

Jeg hadde _ikke_ kjøpt en bærbar med batteri som varer en time.

Og din bærbare kostet?

Min hadde også lang batteritid en gang, men det er en business notebook til nærmere 20.000,-

"............................................."

Gjest ChiengMai
Skrevet

Og din bærbare kostet?

Min hadde også lang batteritid en gang, men det er en business notebook til nærmere 20.000,-

Min kostet nesten 16 000 på komplett, billigste med norsk OS nå ligger vel på rundt 17 500.

http://www.prisguide.no/product.php?productId=41795

Gjest ChiengMai
Skrevet

Vel - den kan åpenbart ikke sammenliknes med en til en tredjedel av prisen :-)

"..........................................."

Nei selvsagt ikke, men det finnes nok billige maskiner med bedre en en time levetid på batteriet (vill tipping). Som du sier, bruker man den aldri på batteri betyr det jo nada.

Ikke det at jeg sjekka så nøye da jeg skulle kjøpe bærbar forresten, jeg hadde allerede bestemt meg. :-)

Gjest ChiengMai
Skrevet

Vel - den kan åpenbart ikke sammenliknes med en til en tredjedel av prisen :-)

"..........................................."

Den maskinen du har bestilt har egentlig bra spesifikasjoner i forhold til pris, man kan neppe få alt helt på topp til den prisen, så man må velge hva man tror betyr mest. Den har jo både USB, FireWire og WLAN antenne, kanskje disse tingene teller mer enn batterilevetid?

Skrevet

Den maskinen du har bestilt har egentlig bra spesifikasjoner i forhold til pris, man kan neppe få alt helt på topp til den prisen, så man må velge hva man tror betyr mest. Den har jo både USB, FireWire og WLAN antenne, kanskje disse tingene teller mer enn batterilevetid?

Jeg har ikke bestilt den :-)

Jeg vet at spesifikasjonene er bra i forhold til prisen, men nå blir jeg nødt til å sjekke batterikapasitet på andre maskiner i samme prisklasse.

Skrevet

Jeg har ikke bestilt den :-)

Jeg vet at spesifikasjonene er bra i forhold til prisen, men nå blir jeg nødt til å sjekke batterikapasitet på andre maskiner i samme prisklasse.

Hva med å kjøpe et ekstra batteri med større kapasitet. Jeg tror det som følger med er et 4-cell batteri, mens komplett også selger et 6-cell batteri.

På min Dell har jeg et 6-cell og et 9-cell batteri. Fikk det 9-cell batteriet gratis, fordi 6-cellen som fulgte med pc-en ikke hadde så lang batteritid som på forhånd lovet. :-)

Men det blir kanskje rimeligere å kjøpe en annen pc enn å kjøpe ekstra batteri...

Har du sjekket mpx.no, netshop.no, siba.no osv?

Skrevet

Hva med å kjøpe et ekstra batteri med større kapasitet. Jeg tror det som følger med er et 4-cell batteri, mens komplett også selger et 6-cell batteri.

På min Dell har jeg et 6-cell og et 9-cell batteri. Fikk det 9-cell batteriet gratis, fordi 6-cellen som fulgte med pc-en ikke hadde så lang batteritid som på forhånd lovet. :-)

Men det blir kanskje rimeligere å kjøpe en annen pc enn å kjøpe ekstra batteri...

Har du sjekket mpx.no, netshop.no, siba.no osv?

Ekstra batterier koster vel fra 1.000,- og oppover, så da blir det jo straks merkbart dyrerere. Jeg har sjekket de fleste steder, og har ikke funnet noen med bedre spesifikasjoner til den prisen. mpx har jeg ikke sjekket - sjekker det nå - takk for tipset :-)

Skrevet

Ekstra batterier koster vel fra 1.000,- og oppover, så da blir det jo straks merkbart dyrerere. Jeg har sjekket de fleste steder, og har ikke funnet noen med bedre spesifikasjoner til den prisen. mpx har jeg ikke sjekket - sjekker det nå - takk for tipset :-)

Tror det var ca 900 for ekstra-batteri. Men mpx er ikke noe dårlig valg tror jeg. Vi har i alle fall handlet både fra mpx og komplett, aldri noe problem.

Skrevet

Tror det var ca 900 for ekstra-batteri. Men mpx er ikke noe dårlig valg tror jeg. Vi har i alle fall handlet både fra mpx og komplett, aldri noe problem.

Jeg fant en til 6.700,- (eller noe sånt) på mpx.no, med hele 1.5 times batteritid. Altså, ikke noen forskjell av betydning. Mulig det er vanlig med såpass lav kapasitet på billige maskiner? Komplett hadde ikke engang større batteri til den modellen jeg tenker på.

Skrevet

Jeg fant en til 6.700,- (eller noe sånt) på mpx.no, med hele 1.5 times batteritid. Altså, ikke noen forskjell av betydning. Mulig det er vanlig med såpass lav kapasitet på billige maskiner? Komplett hadde ikke engang større batteri til den modellen jeg tenker på.

Er ikke dette batteriet større?

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=313748&view=detailed

Jeg vet ikke jeg altså, det står ikke om det er 4-cell eller 6-cell batteri som følger med den bærbare.

Hva med denne på Siba:

http://www.siba.no/Product/Product.aspx?identifier=NO24764

Det står dessverre ikke noe om batteritiden der.

Hva med den Acer-pc-en fra Binders, kan du finne ut av batteritiden på den, evt. andre Acer-maskiner? Jeg har inntrykk av at det er et OK merke til en OK pris.

Jeg så du var skeptisk til Dell forresten, men sjøl er jeg kjempefornøyd med min bærbare fra nettopp Dell. Men den er i en annen prisklasse enn det du ser etter, så jeg vet ikke noe om de billigste variantene deres.

Skrevet

Er ikke dette batteriet større?

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=313748&view=detailed

Jeg vet ikke jeg altså, det står ikke om det er 4-cell eller 6-cell batteri som følger med den bærbare.

Hva med denne på Siba:

http://www.siba.no/Product/Product.aspx?identifier=NO24764

Det står dessverre ikke noe om batteritiden der.

Hva med den Acer-pc-en fra Binders, kan du finne ut av batteritiden på den, evt. andre Acer-maskiner? Jeg har inntrykk av at det er et OK merke til en OK pris.

Jeg så du var skeptisk til Dell forresten, men sjøl er jeg kjempefornøyd med min bærbare fra nettopp Dell. Men den er i en annen prisklasse enn det du ser etter, så jeg vet ikke noe om de billigste variantene deres.

Den på siba hadde jeg ikke sett, faktisk. Men den er et serøst alternativ - den er faktisk bedre enn den hos komplett.

Skrevet

Den på siba hadde jeg ikke sett, faktisk. Men den er et serøst alternativ - den er faktisk bedre enn den hos komplett.

Ja, prismessig ser det ut som et godt alternativ, uten at jeg har sett så nøye på spesifikasjonene.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...