Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal i et par bryllup i sommer, og det er ingen formelle krav til antrekk. Ganske "standard" bryllup vil jeg tro.

Så kommer problemet mitt, pga overvekt og fasong kler jeg bare ikke kjoler dessverre. I alle fall ingen av de jeg har prøvd. Så jeg går for en pyntet topp og et skjørt. Har funnet et par fine kortermede topper, men ingen skjørt som passer til, med unntak av et svart skjørt, langt og utskrådd (hvilket er hva jeg kler best).

Jeg vet jo at skikk og bruk sier at man ikke skal gå i hvitt eller svart i bryllup, og har virkelig prøvd å unngå det, men finner ikke noe jeg blir fornøyd med, unntatt dette svarte skjørtet.

Hvor ille er det da, å ha svart skjørt, når toppen er farget (grønn eller "tåkerosa", avhengig av hvilken jeg velger å bruke. Altså at ikke hele antrekket er svart, er det formildende? Kjøper kanskje et sjal i passende farge også. Selvsagt også matchende sko og tilbehør for øvrig. Men kan jeg bruke det svarte skjørtet, eller må jeg fortsette å tråle "stormote-butikker" etter andre skjørt?

Videoannonse
Annonse
Gjest Ulvinnen
Skrevet

Så lenge bare skjørtet er sort, så ville jeg ikke reagert på å se det i et bryllup.

Jeg regner med at toppen er en lys og frisk grønnfarge?

Skrevet

Det er mange som går i sort i bryllup nå for tida! De bryllupene jeg har vært i, har det alltid vært flere som har gått i helt sort kjole med et farget skjerf/sjal til.

Mary Poppins
Skrevet

Ta på deg det sorte skjørtet ditt du, jeg er saikker på at ingen kommer til å tenke over det så lenge du har en farget topp til :)

Skrevet

Så lenge bare skjørtet er sort, så ville jeg ikke reagert på å se det i et bryllup.

Jeg regner med at toppen er en lys og frisk grønnfarge?

Ja, toppen (eller begge toppene) er i frisk farge, som går fint til svart.

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Ja, toppen (eller begge toppene) er i frisk farge, som går fint til svart.

Da har du antrekket klart :-)

Kos deg med god samvittighet i bryllupet!

Skrevet

Synes svart skjørt med frisk topp / sjal / sko til høres ut som et flott antrekk.

Skrevet

Ikke noe problem, det. Med en frisk topp til blir det nok finfint. :)

Skrevet

Da har du antrekket klart :-)

Kos deg med god samvittighet i bryllupet!

Da kan jeg kose meg i ferien, uten å måtte stresse mer med å shoppe mer klær. Drar til Hellas lørdag, og drar omtrent rett fra Gardermoen til bryllup to uker senere... Og så et bryllup til uken etter. Og så "rund bursdag" lørdagen etter der. Så her går det slag i slag... :)

Mrs. Wallace
Skrevet

Jeg synes det går fint, så lenge du ikke er helsort. ;o)

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Da kan jeg kose meg i ferien, uten å måtte stresse mer med å shoppe mer klær. Drar til Hellas lørdag, og drar omtrent rett fra Gardermoen til bryllup to uker senere... Og så et bryllup til uken etter. Og så "rund bursdag" lørdagen etter der. Så her går det slag i slag... :)

Da får du en sosial og hektisk sommer :-)

Om du vil møte på de samme gjestene i bryllupene, så er det fint at du har to topper å variere med.

God tur til Hellas.

Skrevet

Da jeg giftet meg hadde mamma svart skjørt og hvit topp, søsteren min hadde hvit bluse/jakke. Ingen som reagerte..

Skrevet

Da får du en sosial og hektisk sommer :-)

Om du vil møte på de samme gjestene i bryllupene, så er det fint at du har to topper å variere med.

God tur til Hellas.

Takk, jeg gleder meg som en liten unge til ferien nå. :D

Det er ingen andre enn mannen min og jeg som er gjest i begge bryllupene, det ene er et vennepar som gifter seg, det andre er familie. Så da tror jeg bare jeg tar det jeg føler for når dagen kommer. Nå har jeg i alle fall et par alternativer. :)

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Takk, jeg gleder meg som en liten unge til ferien nå. :D

Det er ingen andre enn mannen min og jeg som er gjest i begge bryllupene, det ene er et vennepar som gifter seg, det andre er familie. Så da tror jeg bare jeg tar det jeg føler for når dagen kommer. Nå har jeg i alle fall et par alternativer. :)

Ja, da kan du jo gjerne ta den samme toppen alle tre gangene om det er det du føler for.

Hellas er et flott ferieland :) Jeg har vært på Samos et par ganger. Veldig bra!

Skrevet

Ja, da kan du jo gjerne ta den samme toppen alle tre gangene om det er det du føler for.

Hellas er et flott ferieland :) Jeg har vært på Samos et par ganger. Veldig bra!

Jeg skal til nabo-øya, Chios. Har aldri vært på Samos, men hører det er fint der. Men jeg hører også at det er minst 10 ganger så mange turister på Samos som på Chios. Samos er dessuten en mindre øy enn Chios. Så jeg er litt skeptisk til å skulle gå i beina på andre turister hele tida. For meg er det nettopp det å ikke være en av få turister som er litt av sjarmen, det gjør noe spesielt med Chios. Og Chios har en helt spesiell plass i hjertet mitt, den øya er noe helt for seg selv.

Selv et par erfarne norske reiseledere som jeg kjenner, og andre også, som har vært mye rundt i den greske øyverden og middelhavet for øvrig, sier det samme, Chios er noe helt spesielt. En av reiselederne, samt ei annen fra Norge, har nå bodd året rundt på Chios i mange år. Så tiltrukket er de av plassen at de ikke bare vil være der for en kortere periode :

Beklager min iver, men jeg er bare en smule gira... hehe

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Jeg skal til nabo-øya, Chios. Har aldri vært på Samos, men hører det er fint der. Men jeg hører også at det er minst 10 ganger så mange turister på Samos som på Chios. Samos er dessuten en mindre øy enn Chios. Så jeg er litt skeptisk til å skulle gå i beina på andre turister hele tida. For meg er det nettopp det å ikke være en av få turister som er litt av sjarmen, det gjør noe spesielt med Chios. Og Chios har en helt spesiell plass i hjertet mitt, den øya er noe helt for seg selv.

Selv et par erfarne norske reiseledere som jeg kjenner, og andre også, som har vært mye rundt i den greske øyverden og middelhavet for øvrig, sier det samme, Chios er noe helt spesielt. En av reiselederne, samt ei annen fra Norge, har nå bodd året rundt på Chios i mange år. Så tiltrukket er de av plassen at de ikke bare vil være der for en kortere periode :

Jeg har ikke en gang hørt om Chios, men etter den anbefalingen skal jeg sjekke den nærmere neste gang vi får lyst til å feriere på en gresk øy.

Skrevet

At du ikke har hørt om Chios kommer nok av nettopp det at det ikke er så mange som har oppdaget den, og at det kun er to små norske selskap som har reiser dit. Og det er langt fra Athen, så få gidder dra helt dit ut på øyloffing, de fleste velger da å holde seg i øygruppen Kykladene. Men jeg synes det bare er herlig å kunne oppleve noe mer genuint gresk, og ikke alt det vi gjerne forbinder med "syden" og charter, som innkastere, svorsktalende grekere osv.

Du kan lese litt på fx http://www.boarding.no/art.asp?id=19871 - http://home.no.net/mixelite og http://www.vgb.no/11393

På de to sistnevnte finner du mange linker til bl.a. lokale info-sider og flere foto-sider.

Jeg kan nesten garantere at du vil trives der, hvis du vil oppleve noe annet enn ferdigtygget masseturisme... :-)

Sånn, nå skal jeg gi meg... *LOL*

Skrevet

Jeg har ikke en gang hørt om Chios, men etter den anbefalingen skal jeg sjekke den nærmere neste gang vi får lyst til å feriere på en gresk øy.

Hehe - nå klarte jeg å plassere svaret mitt feil også... Prøver igjen:

At du ikke har hørt om Chios kommer nok av nettopp det at det ikke er så mange som har oppdaget den, og at det kun er to små norske selskap som har reiser dit. Og det er langt fra Athen, så få gidder dra helt dit ut på øyloffing, de fleste velger da å holde seg i øygruppen Kykladene. Men jeg synes det bare er herlig å kunne oppleve noe mer genuint gresk, og ikke alt det vi gjerne forbinder med "syden" og charter, som innkastere, svorsktalende grekere osv.

Du kan lese litt på fx http://www.boarding.no/art.asp?id=19871 - http://home.no.net/mixelite og http://www.vgb.no/11393

På de to sistnevnte finner du mange linker til bl.a. lokale info-sider og flere foto-sider.

Jeg kan nesten garantere at du vil trives der, hvis du vil oppleve noe annet enn ferdigtygget masseturisme... :-)

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Hehe - nå klarte jeg å plassere svaret mitt feil også... Prøver igjen:

Takk for linker. Det er tydelig at du brenner for denne øya :-)

Vi er absolutt av den sorten som ønsker å komme seg unna masseturismane. Når vi er på ferie, så leier vi oss bil og reiser på egenhånd i stedet for å ble med på oppsatte turer.

Så linkene dine er lagret under favoritter :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...