Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg har sommerjobb på en plass hvor det er svært mye magnetisme. Det sies at gravide ikke skal oppholde seg der hvor det er masse magnetisme, da selv om de ikke vet om dette kan påvirke fosteret.

Det jeg da lurer på er følgende: jeg har sluttet med prevensjon, hva hvis jeg så blir gravid nå i sommer, vil barnet få skader pga magnetismen om jeg ikke finner ut av graviditeten før etter 1 mnd? Altså, at jeg er ca 1 mnd på vei når jeg finner det ut.

Bør jeg for å være på den sikre siden vente til etter sommeren med å prøve å få barn? Jeg vet at OM jeg blir gravid nå i sommer, så vil jeg bli flyttet på en annen avdeling. Men jeg lurer i første omgang på om det er skadelig for fosteret å ligge i magen mens jeg arbeider ved masse magnetisme!?

Håper noen vet dette. Vi gleder oss veldig til å få vår egen familie!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/234928-graviditet-vs-magnetisme/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg leste litt om dette da jeg var gravid, og det jeg fant ut da var at risikoen var antatt størst i siste trimester. Altså, jo senere i svangerskapet jo mer ville magnetfeltet påvirke fosteret. Tror du trygt kan prøve å bli gravid i sommer, men vær rask til å ta en test hvis mensen er forsinket.

Jeg leste litt om dette da jeg var gravid, og det jeg fant ut da var at risikoen var antatt størst i siste trimester. Altså, jo senere i svangerskapet jo mer ville magnetfeltet påvirke fosteret. Tror du trygt kan prøve å bli gravid i sommer, men vær rask til å ta en test hvis mensen er forsinket.

Takk for svar!

Ja, da skal jeg begynne med folat :) Gleder meg til å prøve!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...