Gå til innhold

Hage m/sneile problem på plantene

Anbefalte innlegg

Gjest Hvem vet alt
Skrevet

Har du noe tips om hva som vi kan avlive sneilene med før de spiser opp alle plantene. Det er ikke store svarte sneiler.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Plukk dem opp og legg dem i en skål me grovt salt. Da dør de med en gang,

Gjest Hvem vet alt
Skrevet

sneile fanger...?

Hva er det ?

Fins det event. noe man kan spraye plantene med, dette er små men maaaaaaange sneiler.

Skrevet

Jeg har observert at det finnes en bok som heter "Snegledreperens håndbok" - den ble solgt på Plantasjen - der er det sikkert mange råd og finne.

Skrevet

Jeg har observert at det finnes en bok som heter "Snegledreperens håndbok" - den ble solgt på Plantasjen - der er det sikkert mange råd og finne.

tror det finnes sneilefanger/jager på plantasjen

Gjest Hvem vet alt
Skrevet

Takker for gode tips da skal jeg ut å se hva jeg får ordnet.

:0)

Gjest kort prosess
Skrevet

Gi dem øl. Det hater de.

(jeg fleiper ikke)

Gjest signatura
Skrevet

Gi dem øl. Det hater de.

(jeg fleiper ikke)

De ELSKER øl faktisk. Det er derfor en heller øl i ei felle som en graver ned i jorda, slik at snegelene går etter lukta, og drukner. De kommer ikke opp igjen. Slike feller kan du få kjøprt.

fuji1365380447
Skrevet

Hva er egentlig problemet med disse Iberia-sneglene???

Jeg har massevis av dem i hagen, men jeg kan ikke se at de gjør noen skade.

Har ingen "hull" eller sår på plantene mine, jeg.

Har "mordersneglen" fått et ufortjent dårlig rykte?

Gjest Ulvinnen
Skrevet

De ELSKER øl faktisk. Det er derfor en heller øl i ei felle som en graver ned i jorda, slik at snegelene går etter lukta, og drukner. De kommer ikke opp igjen. Slike feller kan du få kjøprt.

Det rådet der prøvde jeg en gang. Jeg kjøpte t.o.m. alkoholfritt øl fordi stakkars småfuglene drikker seg beruset på vanlig øl. Om kvelden så jeg flere snegler som var på vei ned i skålene. Men neste dag var det ingen der, så de må ha kommet seg ut igjen :(

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Jeg klipper sneilene i to over en plastpose og kaster posen i søpla.

Du bør ikke la døde sneiler ligge i hagen (uansett hvordan de drepes) fordi sneiler er kanibaler. Og døde sneiler vil tiltrekke seg andre.

Gjest fridalida
Skrevet

De er i alle fall ekle!

Synes

Skrevet

Vel - i min hage er det rikelig (jeg plukker de jeg finner og putter de i en pose med salt). Og de har noen klare favorittretter her i gården i alle fall. Jeg har masse planter som er gjennomhullet etter etegildet deres. Noen planter er sågar nesten oppspist. Klokkeblomsten min er redusert til en liten ussel fisle med omkrets på 5 cm (den VAR stor før...)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...