Gå til innhold

Ny turnus, hvor lenge før skal man varsles?

Anbefalte innlegg

lapis lazuli
Skrevet

Jeg jobber som vikar i en kommunal etat.... Først fikk jeg arbeidsavtale på en nattevaktstilling ut året, så hørte jeg via kollegaer at stillingsinnehaver skulle komme tilbake i sommer. Etter mye venting ringte jeg selv ledelsen og spurte om dette var tilfelle, og de påsto de hadde sent oppsigelse på avtalen for lenge siden....og at jeg bare skulle jobbe til 29. juni. Jeg har nå sett i dagsplanen på jobben at det blir endring i turnus for nattevaktene, gjeldende fra 20. juni. Dvs at de vaktene jeg hadde i perioden 20.- 29. juni faller bort, de skal jobbes av andre, men jeg har ikke fått noen form for beskjed om dette fra ledelsen.

Det begynner vel å bli lovlig sent å varsle om dette nå? Jeg skulle på jobb tirsdag kveld etter "min" avtale. Så jeg lurer på å møte opp og kreve lønn..Begynner å bli så dritt lei av kommunikasjonssvikt, det er mange kokker og mye søl i denne ledelsen.

Noen som kan reglene?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

§ 10-3. Arbeidsplan

Dersom arbeidstakerne arbeider til ulike tider på døgnet, skal det utarbeides en arbeidsplan som viser hvilke uker, dager og tider den enkelte arbeidstaker skal arbeide. Arbeidsplanen skal utarbeides i samarbeid med arbeidstakernes tillitsvalgte. Dersom ikke annet fremgår av tariffavtale, skal arbeidsplanen drøftes med arbeidstakernes tillitsvalgte så tidlig som mulig og senest to uker før iverksettelsen. Arbeidsplanen skal være lett tilgjengelig for arbeidstakerne.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...