Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg har en kjæreste som var sammen med ei jente som sa ho adopterte bort hans barn, men at ho har kontakt med de. Ho skrev på papirene at ho ikke visste hvem faren var. Men hvorfor sjekka de det ikke litt nærmere? Å, er det lov? Besøke barnet som ho selv har adoptert bort? Er jo en grunn til at ho ikke beholt ungen, da skal ho jo ikke ha kontakt med den heller. Ho vet hvor de bor og besøker de, det synes jeg er merkelig. Jeg synes det er utrolig dårilg gjort at han ikke fikk bestemme noen ting han å. håper virkelig du kan svare meg for det tærer veldig på oss to. Om du ikke vet, så kanskje du vet om en side jeg kan finne ut mer? mvh ei som lurer veldig!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/234949-adopsjon/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trine Endsjø, jordmor

Jeg tror dere må ta med en klype salt det du hun forteller. Stemmer det at hun har født et barn og adoptert det bort, har hun fraskrevet seg muligheten til å ha kontakt med barnet. Det er svært sjelden norske kvinner adopterer bort barnet sitt, men det hender relativt ofte at de i samråd (evt. ved tvang) med barnevernet ser det best for barnet at andre har ansvar for barnet i det daglige, altså fosterhjem. Kvinner i Norge står fritt til å la være å oppgi navn på barnefaren når de føder. Barnefaren har i så måte ingen rettigheter. Mange mener dette er veldig urettferdig, spes. de menn som faktisk er villige til å ta ansvar for barnet.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/234949-adopsjon/#findComment-1803560
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...