Gå til innhold

FU: Hvor mange land har dere vært i da? -hvis dere gidder, da...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har vært i:

Norge, Sverige, Danmark, Finland, Russland(dengang Sovjetunionen), Tyskland, Nederland, Sveits, Frankrike, Spania, England, Skottland.

Videoannonse
Annonse
  • Svar 105
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• tonie

5

• ShitDiddelyDo

5

• flisa

4

• laban

4

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Skaviseeee...

- Norge (Svalbard), Island, Sverige, Finland, Danmark, Spania, England, Frankrike, Tsjekkia, Kina, India.

Gjest Hoppetussen
Skrevet

Ferien i et skap, du :)

Vel, når jeg ser for meg en "typisk sydenferie", stereotypien, altså, så er det den varianten hvor poenget utelukkende er å ligge på stranda eller aller helst ved bassenget hver dag, mens man har kuppelhode fordi man drakk altfor mye billig sprit dagen før, og hvor man utelukkende tilbringer tida med andre nrodmenn og svensker, og utelukkende spiser på turistrestauranter med kelnere som snakker "skandinavisk".

Nøkkelordet er altså "utelukkende"...

Du skal ikke se bort i fra at jeg heller ville valgt et skap i stedet for en sånn ferie:)

Men - jeg skjønner at det også kan være verdens mest spennende ferie, spesielt hvis man er 19 år, og festing er det som betyr noe.

Jeg er ikke sikker på om det er særlig mange som har det sånn på ferie nå lenger, bortsett fra de nevnet ca 19- åringene?

Hvis det er grusomt å ikke ha spesielt sansen for sånn "utelukkende" ferie, så er jeg vel grusom, da. Men jeg har da ikke noe i mot at andre elsker både det og hytteferie, for den del. Men JEG synes det er kjedelig.

Og jeg er altså sikker på at "syden" kan være spennende ellers, og at det kan gi opplevelser og ny lærdom også, om man tråkker litt utenom stereotypien overfor. Jeg har vært på "charterferie" i Hellas et par ganger, og syntes det også var fantastisk. Men det var ikke noen stereotypi - ferie, det heller.

Jeg er temmelig sikker på at når de første reaksjonene kom om "syden" her inne, så var det stereotypien de hadde i tankene. Derfor svarte jeg i henhold til det. Men hellas, spania, portugal og frankrike er ypperlige feriemål, selv om de tilfeldigvis ligger i "syden".

Ser du virkelig ikke hvor fordomsfull og nedlatende du fremstiller meningene dine? Jeg synes det er helt utrolig det du slenger ut, og enda mer utrolig at du ikke i det hele tatt tar selvkritikk, men i stedet kommer med flere og flere arrogante påstander.............

Skrevet

Da hadde jeg stått fram tvert.

Men Musikeren er vel ikke like tøff som meg når det er reiser det står på. :)

Nei, du kan regne med at han ville nektet til han var blå, og prøvd å få folk til å tro at han minsann hadde vært i Danmark og Finland også. Hvis det var han vi snakket om, altså:-)

Gjest trives i utlendighet, jeg!
Skrevet

Ser du virkelig ikke hvor fordomsfull og nedlatende du fremstiller meningene dine? Jeg synes det er helt utrolig det du slenger ut, og enda mer utrolig at du ikke i det hele tatt tar selvkritikk, men i stedet kommer med flere og flere arrogante påstander.............

Herrelighet (og ja, jeg vet det ikke skrives sånn, men jeg liker å skrive det likevel) - hva er i veien med deg, egentlig?

Når du klarer å få arroganse ut av det der, så får du bare holde på.

Ta deg en pille!

Gjest trives i utlendighet, jeg!
Skrevet

+ Monaco = 30

Dvs flere enn den som trives i utlendighet, men langt fra samme arrogansen.

Vi har hatt en fin blanding av ulike typer ferier - backpacking i fjerne land, interrail i Europa, storbyferier, turer til "syden" både som individuelt reisende og på pakketur, og pakketurene har vært både av tyen ligge flat på stranda-ferie og pakketurer som bare har vært et utgangspunkt for å oppdage området på egenhånd. Videre Norges-ferie og hytteferie.

Og campingferie! Og sykkeltur med all bagasjen bakpå.

Jeg synes alle ferietypene har sin sjarm, og selv om jeg har sett Borobudur storkoser jeg meg på hytta mens barna fisker krabber og plukker blåskjell.

Tja, bare det å gjøre det til en konskurranse er vel en smule arrogant, synes du ikke. Jeg har aldri skrytt av å ha så forferdelig mange land på samvittigheten.

Poenget mitt var hva slags ferie folk liker.

Hadde vi hatt råd til å prioritere hytte i tillegg til ferier, hadde jeg sikkert trivdes der. Men det har vi ikke, og det kommer vi heller aldri til å få, og vi har ingen familiehytte å reise til heller. Og vi prioriterer altså reising foran hyttekjøp, fordi vi den erfaringen vi har med hytteferier har vist at vi liker det å reise mye bedre.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...