Gå til innhold

Sofa; skinn eller mikrofiber?

Anbefalte innlegg

Gjest Ny sofa
Skrevet

Har liten hund, to katter og til sammen snart fire unger. Vil ha en lettstelt sofa som tåler å bli brukt litt. Hva skal jeg velge?

Skrevet

Skinn! Velg en type som ikke blir klam når man setter seg i den.

Gjest Ny sofa
Skrevet

Skinn! Velg en type som ikke blir klam når man setter seg i den.

Hvordan finner jeg det ut? Drar ned buksa når jeg prøvesitter i butikken? *flire*

Hvorfor skinn og ikke mikrofiber?

Gjest Ny sofa
Skrevet

skinn er lett å holde reint...

Trodde mikrofiber også var det..?

Skinnsofaer er ofte så klebrige, men de er kanskje penere og mer tidløse enn mikrofiber.

Det skal ikke være lett, nei! :)

Skrevet

Hvordan finner jeg det ut? Drar ned buksa når jeg prøvesitter i butikken? *flire*

Hvorfor skinn og ikke mikrofiber?

Jeg har sett mikrofibersofa med flekker. Fett, bær, vin o.l. sette flekker. Det gjør de ikke på skinn om du skynder deg å tørke bort.

Det finnes skinn som er behandler slik at det ikke kleber når du sitter i det, men du bør nok stille i miniskjørt og teste selv! Hvem vet - kanskje du får et godt tilbud også da?

Skrevet

Jeg har hverken barn eller dyr i huset. Jeg har sofa i mikrofiber, alcantara, og er grådig godt fornøyd. Jeg har sølt og fått sprittusj i den, men det har jeg fått vekk helt greit.

Jeg synes skinn ofte virker kaldt å sette seg i, mikrofiberen er lun bestandig. Jeg har hatt stoler i skinn, men vil ikke velge det en ganga til, jeg skal ha mikrofiber.

Gjest Ny sofa
Skrevet

Jeg har sett mikrofibersofa med flekker. Fett, bær, vin o.l. sette flekker. Det gjør de ikke på skinn om du skynder deg å tørke bort.

Det finnes skinn som er behandler slik at det ikke kleber når du sitter i det, men du bør nok stille i miniskjørt og teste selv! Hvem vet - kanskje du får et godt tilbud også da?

Der sier du noe. :D

Gjest Ny sofa
Skrevet

Jeg har hverken barn eller dyr i huset. Jeg har sofa i mikrofiber, alcantara, og er grådig godt fornøyd. Jeg har sølt og fått sprittusj i den, men det har jeg fått vekk helt greit.

Jeg synes skinn ofte virker kaldt å sette seg i, mikrofiberen er lun bestandig. Jeg har hatt stoler i skinn, men vil ikke velge det en ganga til, jeg skal ha mikrofiber.

Jeg tenker litt som deg, men så kan man vel risikere å få en dårlig mikrofiber om man går for en rimelig modell...?

bb71 sier hun har sett mikrofibersofaer der flekkene ikke har kommet av.

Skrevet

Vi har skinn.

Men jeg _tror_ jeg ville valgt microfiber. Skinnsofaen vår er kald å sitte i, og klam etterhvert.

Men den er utrolig lett å holde rein, da. Bare vaske med en fuktig klut.

Skrevet

Jeg tenker litt som deg, men så kan man vel risikere å få en dårlig mikrofiber om man går for en rimelig modell...?

bb71 sier hun har sett mikrofibersofaer der flekkene ikke har kommet av.

Ser for meg en liten pjokk med sjokoladefingre i sofaen. Liten tvil om at du kommer lettere fra det med en skinnsofa. Det vil ta deg mere tid å gjøre ren mikrofiber, men det går altså an.

Gjest dobba
Skrevet

Vi har skinnsofa og er veldig fornøyd med det. Dyrehår henger ikke fast og lett å tørke av.

Men hvis dyra går i sofaen så er det jo alltid et problem med klørne. De kan rispe opp både det ene og det andre.

Skinnsofa er ikke klamt hvis du velger en dyr kvalitet. Det finnes mange billige skinnsofaer for tiden, men de skal du styre unna.

Opp i 20000.- kroners klassen så får du de gode skinntypene.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...