Gjest misssj Skrevet 15. juni 2006 Skrevet 15. juni 2006 Har noen erfaring fra vikarbyrå, f.eks Adecco? Bør en ha med CV, selv om man i grunnen ikke har noe å skrive på den ?? :\ Et sted må en jo starte... 0 Siter
Gjest arbeidsløs Skrevet 15. juni 2006 Skrevet 15. juni 2006 Bruk CV uansett. Men jeg vil ikke anbefale deg å bruke Adecco. Har brukt Adecco. De er meget opptatt av å få referanse fra siste arbeidssted. Har du ikke det, presser de deg til å få tak i det. Vektleggingen av referanser er den ekleste jeg har sett. Bruker den omtrent som en sikkerhetsklarering. Krafser etter mulige konflikter. "Hvorfor sluttet du i forrige jobb ?", "Hvordan var forholdet mellom deg og din sjef ?" osv. Adecco er det vikarbyrået jeg har minst positivt inntrykk av. Flere av vikarbyråene ansetter ikke folk uten erfaring selv om de har topp karakterer. Har snakket med flere jobbsøkere og alle sier at de får bedre respons ved å gå utenom vikarbyråene. Det samme sa en meget velutdannet jobbsøker jeg kjenner. 0 Siter
Mary Poppins Skrevet 16. juni 2006 Skrevet 16. juni 2006 Bruk CV uansett. Men jeg vil ikke anbefale deg å bruke Adecco. Har brukt Adecco. De er meget opptatt av å få referanse fra siste arbeidssted. Har du ikke det, presser de deg til å få tak i det. Vektleggingen av referanser er den ekleste jeg har sett. Bruker den omtrent som en sikkerhetsklarering. Krafser etter mulige konflikter. "Hvorfor sluttet du i forrige jobb ?", "Hvordan var forholdet mellom deg og din sjef ?" osv. Adecco er det vikarbyrået jeg har minst positivt inntrykk av. Flere av vikarbyråene ansetter ikke folk uten erfaring selv om de har topp karakterer. Har snakket med flere jobbsøkere og alle sier at de får bedre respons ved å gå utenom vikarbyråene. Det samme sa en meget velutdannet jobbsøker jeg kjenner. Jeg har et helt annet inttrykk av adecco. Jeg fikk (sommer)jobb over telefon og uten at de sjekket referansene mine. Jeg vet det ikke er vanlig praksis, men så fort jeg sa at jeg hadde fått et annet jobbtilbud (noe jeg hadde) så ble jobben min. 0 Siter
Gjest irriterende Skrevet 16. juni 2006 Skrevet 16. juni 2006 Jeg har et helt annet inttrykk av adecco. Jeg fikk (sommer)jobb over telefon og uten at de sjekket referansene mine. Jeg vet det ikke er vanlig praksis, men så fort jeg sa at jeg hadde fått et annet jobbtilbud (noe jeg hadde) så ble jobben min. jeg har dårlig erfaring med adecco, jeg så en annonsi i avisen om at de trengte vikarer til barnehager (barnehageassistenter) gikk dit, registrerte meg, satt i en liten intervju, leverte de papirer jeg skulle. dro hjem, ventet på svar... fikk etterhvert brev hjem der det sto takk for din søknad men vi har ikke behov for vikarer i barnehagene akkurat nå. 0 Siter
Gjest arbeidsløs Skrevet 17. juni 2006 Skrevet 17. juni 2006 Jeg har et helt annet inttrykk av adecco. Jeg fikk (sommer)jobb over telefon og uten at de sjekket referansene mine. Jeg vet det ikke er vanlig praksis, men så fort jeg sa at jeg hadde fått et annet jobbtilbud (noe jeg hadde) så ble jobben min. Gratulerer med ny jobb. Som jeg prøvde å gi inntrykk av er ikke viktigste grunn til min kritikk om man får jobb eller ikke. Mitt inntrykkk er at Adecco behandler arbeidssøkende dårlig. Et eksempel: Du gir fra deg en del informasjon som også er knyttet noe til privatliv. Adecco er på vei til å gi arbeidsgivere full tilgang til all informasjon de har om hver enkelt arbeidsøker uavhengig om de har gitt sitt samtykke eller ikke. Det skjer ved at de åpner sin database alment for arbeidsgivere. Et annet eksempel: de har innrømmet et samarbeid med folk i Aetat. Det sikrer dem ytterligere informasjon om hver enkelt arbeidssøker. Brudd på taushetsplikt, tror jeg. Tenk deg en person som slutter på grunn av sextrakassering fra sjefen. Uten å ha ny jobb å gå til. Har du ikke oppdaget hveodan Adecco er, kan du klø deg på at slikt ikke er til fordel for en arbeidsøkende. For da ringer de forrige sjef som selvfølgelig serverer en løgn. Så er du avskiltet fra Adecco. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.