Gjest spørsmålsmannen Skrevet 15. juni 2006 Skrevet 15. juni 2006 Hei! Noen som vet om man kan spores tilbake via ip-adressen dersom man bruker hotmail? Jeg mener om mottakeren kan se ip, og at man kan grave frem noen sted hvem som er eieren? Ikke det at jeg skal gjøre noe ulovelig...bare nysgjerrig!!!?!?!?!? 0 Siter
Gjest Spørsmålspersonen Skrevet 15. juni 2006 Skrevet 15. juni 2006 [quote name=Angelica )' timestamp='1150408764' post='3165821] Ikke så mange som har fast IP da.. Hvor mange ip-aresser kan en med vanlig telenorabbonn. sjonglere med? 0 Siter
Gjest Morsk Skrevet 15. juni 2006 Skrevet 15. juni 2006 Ingen vanlige folk kan finne ut nøyaktig hvem som har en IP-adresse, bare hvem som er internettleverandør og i hvilken by den hører hjemme. Bare hvis du gjør noe ulovlig slik at politet kobles inn, kan den spores helt til deg. 0 Siter
Gjest Spørsmålspersonen Skrevet 15. juni 2006 Skrevet 15. juni 2006 Hvor mange ip-aresser kan en med vanlig telenorabbonn. sjonglere med? adresser! 0 Siter
Gjest Morsk Skrevet 15. juni 2006 Skrevet 15. juni 2006 Hvor mange ip-aresser kan en med vanlig telenorabbonn. sjonglere med? Har du gammeldags oppringt internett forandres Ip-adressen hver gang man logger inn. Med ADSL varierer det, og det kan ta månder mellom hver gang. 0 Siter
Gjest Spørsmålspersonen Skrevet 15. juni 2006 Skrevet 15. juni 2006 Har du gammeldags oppringt internett forandres Ip-adressen hver gang man logger inn. Med ADSL varierer det, og det kan ta månder mellom hver gang. Men det er jo bare å slå på ny ip-adresse selv når man ønsker en ny, er det ikke? 0 Siter
Gjest ChiengMai Skrevet 15. juni 2006 Skrevet 15. juni 2006 Hvor mange ip-aresser kan en med vanlig telenorabbonn. sjonglere med? Helt til jeg kjøpte router fikk jeg ny adresse fra Telenor hver gang jeg slo på maskinen. Nå har jeg Tele2 og har samme IP-adresse hele tida virker det som. 0 Siter
Gjest Morsk Skrevet 15. juni 2006 Skrevet 15. juni 2006 Men det er jo bare å slå på ny ip-adresse selv når man ønsker en ny, er det ikke? Nei, den tildeles av sentralen du er tilknyttet. 0 Siter
Gjest Spørsmålsmennesket Skrevet 15. juni 2006 Skrevet 15. juni 2006 Helt til jeg kjøpte router fikk jeg ny adresse fra Telenor hver gang jeg slo på maskinen. Nå har jeg Tele2 og har samme IP-adresse hele tida virker det som. Jeg har router, og kan hente ny ip hver gang om jeg vil.¨ Bare å trykke reparer det, så hentes ny ip. Har 200-300 ip-er å velge mellom, disse ip-adressene er det igjen mange abonnementer som deler på. 0 Siter
Gjest Morsk Skrevet 15. juni 2006 Skrevet 15. juni 2006 Jeg har router, og kan hente ny ip hver gang om jeg vil.¨ Bare å trykke reparer det, så hentes ny ip. Har 200-300 ip-er å velge mellom, disse ip-adressene er det igjen mange abonnementer som deler på. Hvor trykker du reparer sier du? 0 Siter
Gjest Spørsmåls-ettellerannet.. Skrevet 15. juni 2006 Skrevet 15. juni 2006 Hvor trykker du reparer sier du? Høyreklikker på dataskjermikonet i oppgavelinjen. 0 Siter
Gjest Morsk Skrevet 15. juni 2006 Skrevet 15. juni 2006 Høyreklikker på dataskjermikonet i oppgavelinjen. Tenkte meg det var der. Du kan umulig få ny IP på den måten. 0 Siter
Gjest ChiengMai Skrevet 15. juni 2006 Skrevet 15. juni 2006 Jeg har router, og kan hente ny ip hver gang om jeg vil.¨ Bare å trykke reparer det, så hentes ny ip. Har 200-300 ip-er å velge mellom, disse ip-adressene er det igjen mange abonnementer som deler på. Jada, men din nettleverandør vet hvem som til enhver tid har hvilken IP-adresse. 0 Siter
Gjest ChiengMai Skrevet 15. juni 2006 Skrevet 15. juni 2006 Tenkte meg det var der. Du kan umulig få ny IP på den måten. I alle fall hevder Tele2 at man får ny IP-adresse når man velger reparer. Eller man kan jo for den del få den samme en gang til. 0 Siter
Gjest Morsk Skrevet 15. juni 2006 Skrevet 15. juni 2006 I alle fall hevder Tele2 at man får ny IP-adresse når man velger reparer. Eller man kan jo for den del få den samme en gang til. Ok. da må Tele2 ha et system som er særs ulikt alt jeg har sett, men som jeg gjerne skulle ha visst hvordan kan fungere. 0 Siter
Gjest ChiengMai Skrevet 15. juni 2006 Skrevet 15. juni 2006 Ok. da må Tele2 ha et system som er særs ulikt alt jeg har sett, men som jeg gjerne skulle ha visst hvordan kan fungere. Ja, spør ikke meg. Jeg bare har lest hva jeg skal gjøre for å komme på nett igjen om modemet ikke kommuniserer. Hva slags magi som ligger bak aner jeg ikke... :-) 0 Siter
Gjest Spørsmåls.... Skrevet 15. juni 2006 Skrevet 15. juni 2006 Tenkte meg det var der. Du kan umulig få ny IP på den måten. Jo, den bir ny, jeg ser den er forandret når jeg sjekker den. Lett å sjekke sin egen ip-adresse selv! 0 Siter
Gjest BattleClown Skrevet 16. juni 2006 Skrevet 16. juni 2006 Nei, den tildeles av sentralen du er tilknyttet. Man kan vel bruke ipconfig og release og renew for å få en ny IP. Det kan selvsagt hende at man får den samme hele tiden, men min erfaring er at hvis ISPen er av en viss størrelse, så får man ofte en ny adresse, spesielt hvis man kjører release, og venter litt. 0 Siter
Prozak Skrevet 16. juni 2006 Skrevet 16. juni 2006 Ja, spør ikke meg. Jeg bare har lest hva jeg skal gjøre for å komme på nett igjen om modemet ikke kommuniserer. Hva slags magi som ligger bak aner jeg ikke... :-) "Reparer" i windows er jo det samme som kommandoen "ipconfig /renew", og oppdaterer IP-adressen til maskinen, som er den ip-adressen maskinen har fått av routeren. Normalt er det kun den lokale ip-en som fornyes. Du er sikker på at du har en router da, og ikke bare et adsl-modem e.l.? "............................................" 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.