Gå til innhold

IP-adresse og hotmailkonto

Anbefalte innlegg

Gjest spørsmålsmannen
Skrevet

Hei! Noen som vet om man kan spores tilbake via ip-adressen dersom man bruker hotmail? Jeg mener om mottakeren kan se ip, og at man kan grave frem noen sted hvem som er eieren?

Ikke det at jeg skal gjøre noe ulovelig...bare nysgjerrig!!!?!?!?!?

Videoannonse
Annonse
Gjest Spørsmålspersonen
Skrevet

[quote name=Angelica :o)' timestamp='1150408764' post='3165821]

Ikke så mange som har fast IP da..

Hvor mange ip-aresser kan en med vanlig telenorabbonn. sjonglere med?

Gjest Morsk
Skrevet

Ingen vanlige folk kan finne ut nøyaktig hvem som har en IP-adresse, bare hvem som er internettleverandør og i hvilken by den hører hjemme.

Bare hvis du gjør noe ulovlig slik at politet kobles inn, kan den spores helt til deg.

Gjest Spørsmålspersonen
Skrevet

adresser!

Gjest Morsk
Skrevet

Har du gammeldags oppringt internett forandres Ip-adressen hver gang man logger inn. Med ADSL varierer det, og det kan ta månder mellom hver gang.

Gjest Spørsmålspersonen
Skrevet

Har du gammeldags oppringt internett forandres Ip-adressen hver gang man logger inn. Med ADSL varierer det, og det kan ta månder mellom hver gang.

Men det er jo bare å slå på ny ip-adresse selv når man ønsker en ny, er det ikke?

Gjest ChiengMai
Skrevet

Helt til jeg kjøpte router fikk jeg ny adresse fra Telenor hver gang jeg slo på maskinen. Nå har jeg Tele2 og har samme IP-adresse hele tida virker det som.

Gjest Morsk
Skrevet

Men det er jo bare å slå på ny ip-adresse selv når man ønsker en ny, er det ikke?

Nei, den tildeles av sentralen du er tilknyttet.

Gjest Spørsmålsmennesket
Skrevet

Helt til jeg kjøpte router fikk jeg ny adresse fra Telenor hver gang jeg slo på maskinen. Nå har jeg Tele2 og har samme IP-adresse hele tida virker det som.

Jeg har router, og kan hente ny ip hver gang om jeg vil.¨

Bare å trykke reparer det, så hentes ny ip.

Har 200-300 ip-er å velge mellom, disse ip-adressene er det igjen mange abonnementer som deler på.

Gjest Morsk
Skrevet

Har 200-300 ip-er å velge mellom, disse ip-adressene er det igjen mange abonnementer som deler på.

Hvor trykker du reparer sier du?

Gjest Spørsmåls-ettellerannet..
Skrevet

Hvor trykker du reparer sier du?

Høyreklikker på dataskjermikonet i oppgavelinjen.

Gjest Morsk
Skrevet

Høyreklikker på dataskjermikonet i oppgavelinjen.

Tenkte meg det var der. Du kan umulig få ny IP på den måten.

Gjest ChiengMai
Skrevet

Jada, men din nettleverandør vet hvem som til enhver tid har hvilken IP-adresse.

Gjest ChiengMai
Skrevet

I alle fall hevder Tele2 at man får ny IP-adresse når man velger reparer. Eller man kan jo for den del få den samme en gang til.

Gjest Morsk
Skrevet

I alle fall hevder Tele2 at man får ny IP-adresse når man velger reparer. Eller man kan jo for den del få den samme en gang til.

Ok. da må Tele2 ha et system som er særs ulikt alt jeg har sett, men som jeg gjerne skulle ha visst hvordan kan fungere.

Gjest ChiengMai
Skrevet

Ok. da må Tele2 ha et system som er særs ulikt alt jeg har sett, men som jeg gjerne skulle ha visst hvordan kan fungere.

Ja, spør ikke meg. Jeg bare har lest hva jeg skal gjøre for å komme på nett igjen om modemet ikke kommuniserer. Hva slags magi som ligger bak aner jeg ikke...

:-)

Gjest Spørsmåls....
Skrevet

Jo, den bir ny, jeg ser den er forandret når jeg sjekker den.

Lett å sjekke sin egen ip-adresse selv!

Gjest BattleClown
Skrevet

Nei, den tildeles av sentralen du er tilknyttet.

Man kan vel bruke ipconfig og release og renew for å få en ny IP.

Det kan selvsagt hende at man får den samme hele tiden, men min erfaring er at hvis ISPen er av en viss størrelse, så får man ofte en ny adresse, spesielt hvis man kjører release, og venter litt.

Skrevet

Ja, spør ikke meg. Jeg bare har lest hva jeg skal gjøre for å komme på nett igjen om modemet ikke kommuniserer. Hva slags magi som ligger bak aner jeg ikke...

:-)

"Reparer" i windows er jo det samme som kommandoen "ipconfig /renew", og oppdaterer IP-adressen til maskinen, som er den ip-adressen maskinen har fått av routeren. Normalt er det kun den lokale ip-en som fornyes. Du er sikker på at du har en router da, og ikke bare et adsl-modem e.l.?

"............................................"

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...