Gå til innhold

Katta mi (oppdatering for de interesserte)

Anbefalte innlegg

Gjest togli
Skrevet

Jeg synes pus har drukket veldig lite vann idag. Hun har spist litt tørrfor og drukket litt kattemelk. Jeg tvang i henne litt vann fra tåteflaske, men skjønte raskt at hun ikke ville ha...

Jeg har i hele dag hatt mat- og drikkeskåla ved henne slik at hun bare kunne ligge og spise/drikke. For en time siden begynte hun plutselig å drikke mye vann!

For et kvarter siden kom hun gående (ikke fullt så ustødig som før) og klarte å hoppe opp i fanget mitt i sofaen :-)

Jeg plasserte henne nettopp ved utgangsdøra og hun strakte seg skikkelig og gikk frivillig ut sammen med pusesøster! Hun har sakte bevegelser, men dirrer ikke på samme måte som før idag. Jeg vurderer å ha henne inne i natt selv om det er pent og mildt vær ute. Jeg tenker at hun jo ikke kan forsvare seg mot evt. andre dyr nå som hun har nedsatt bevegelighet.

Uansett ser dette ut til å gå rette veien! Måtte bare si det før jeg legger meg :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Togli - jeg er fortsatt bekymret for katten din.

Ustøhet og øket tørste kan være tegn på forstvæskeforgiftning - det er meget farlig...

Gjest togli
Skrevet

Togli - jeg er fortsatt bekymret for katten din.

Ustøhet og øket tørste kan være tegn på forstvæskeforgiftning - det er meget farlig...

Jeg er ganske sikker på at det er bensin katten har fått på seg (og slikket på). Faren min drev med noen bensinkanner ved nabohuset, så det er trolig der hun har fått griseriet på seg.

Hun drikker ikke mye vann (nå ville hun ikke ha når jeg tilbød henne det igjen), men begynner å drikke mer normalt slik hun pleier.

Jeg håper veterinæren har rett i at det er ok å avvente situasjonen i og med at hun spiser. Han mente at hvis det var fare på ferde så ville hun ikke ha spist noe som helst...

Men jeg skal nok ta kontakt igjen imorgen dersom hun ikke er betydelig bedre!

Setter pris på omtanken din :-)

Skrevet

Jeg er ganske sikker på at det er bensin katten har fått på seg (og slikket på). Faren min drev med noen bensinkanner ved nabohuset, så det er trolig der hun har fått griseriet på seg.

Hun drikker ikke mye vann (nå ville hun ikke ha når jeg tilbød henne det igjen), men begynner å drikke mer normalt slik hun pleier.

Jeg håper veterinæren har rett i at det er ok å avvente situasjonen i og med at hun spiser. Han mente at hvis det var fare på ferde så ville hun ikke ha spist noe som helst...

Men jeg skal nok ta kontakt igjen imorgen dersom hun ikke er betydelig bedre!

Setter pris på omtanken din :-)

Hadde ikke fått med meg hele historien - katter liker heldigvis ikke lukten / smaken av bensin, så da er det sikkert ikke mye nusken har fått i seg.

*krysser potene*

God bedring til pusen!

Skrevet

Det er jo fint at det går den rette veien :) Håper på ny oppdatering i morgen..!

Jeg ville også holdt henne inne i natt.

Gjest togli
Skrevet

Det er jo fint at det går den rette veien :) Håper på ny oppdatering i morgen..!

Jeg ville også holdt henne inne i natt.

Jeg henta henne inn igjen, så nå sover hun under trappa...

Gjest togli
Skrevet

Hadde ikke fått med meg hele historien - katter liker heldigvis ikke lukten / smaken av bensin, så da er det sikkert ikke mye nusken har fått i seg.

*krysser potene*

God bedring til pusen!

Det var det legen sa også, at hun neppe hadde fått i seg mye. Hun har nok bare forsøkt å vaske av seg griseriet, stakkars...

Jeg har nussa masse på henne og hadde vel helst sett at hun lå i senga mi i natt, men da tror jeg gubben hadde protestert ;-)

Skrevet

Det var det legen sa også, at hun neppe hadde fått i seg mye. Hun har nok bare forsøkt å vaske av seg griseriet, stakkars...

Jeg har nussa masse på henne og hadde vel helst sett at hun lå i senga mi i natt, men da tror jeg gubben hadde protestert ;-)

Snike henne oppi etter at gubben har sovna?

*knise*

Gjest togli
Skrevet

Snike henne oppi etter at gubben har sovna?

*knise*

Der sa du noe ;-)

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Godt å høre at pus har kviknet litt til!

Hva med deg, fikk du sove i natt, eller ble du liggende å tenke på pusekatten?

Får håpe pus virker enda friskere i dag, du kommer vel med en oppdatering til snart?

Gjest togli
Skrevet

Godt å høre at pus har kviknet litt til!

Hva med deg, fikk du sove i natt, eller ble du liggende å tenke på pusekatten?

Får håpe pus virker enda friskere i dag, du kommer vel med en oppdatering til snart?

Jeg la meg ikke før klokka var ett fordi jeg ikke fikk helt roen på meg. Tilslutt sovna jeg, men våkna igjen i firetida. Da hadde katten kommet opp trappa til loftet og hoppa oppi senga til en av ungene. Der fikk den ligge til morgenen :-)

Idag virker hun mye bedre og skjelver ikke mer!

Hun ville ut isted, men er ganske slapp. Maten inntaes nå stående, så dette er en stor bedring fra igår :-)

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Jeg la meg ikke før klokka var ett fordi jeg ikke fikk helt roen på meg. Tilslutt sovna jeg, men våkna igjen i firetida. Da hadde katten kommet opp trappa til loftet og hoppa oppi senga til en av ungene. Der fikk den ligge til morgenen :-)

Idag virker hun mye bedre og skjelver ikke mer!

Hun ville ut isted, men er ganske slapp. Maten inntaes nå stående, så dette er en stor bedring fra igår :-)

Godt å høre at bedringen fortsetter!

Nå må du tenke litt på deg selv også. Du kan ikke få lurt deg til en liten høneblund på dagen mens Lillebolla sover? Det er deg vel unnt :-)

Gjest togli
Skrevet

Godt å høre at bedringen fortsetter!

Nå må du tenke litt på deg selv også. Du kan ikke få lurt deg til en liten høneblund på dagen mens Lillebolla sover? Det er deg vel unnt :-)

Takk :-)

Joda, huset er nyvaska og Lillebolla trøtt. Vi skal nok få oss et par timers søvn på sofaen om litt :-)

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Joda, huset er nyvaska og Lillebolla trøtt. Vi skal nok få oss et par timers søvn på sofaen om litt :-)

Flott! Da ønsker jeg deg en god søvn.

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Du har mail.

Gjest togli
Skrevet

Du har mail.

Skal sjekkes etterpå. Noe feil med PC oppe, så jeg må nok vente til familiens "tekniker" får tid i kveld :-)

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Skal sjekkes etterpå. Noe feil med PC oppe, så jeg må nok vente til familiens "tekniker" får tid i kveld :-)

Ok. Det er ikke noe spennende, bare en liten info.

Gjest togli
Skrevet

Ok. Det er ikke noe spennende, bare en liten info.

:-)

Gjest Princess Peach
Skrevet

Uff, det er fælt når dyra er dårlige. Man blir jo så bekymret for de små pelsdottene. :)

Håper katten din blir frisk og rask igjen! :D

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...