Gjest Without signature Skrevet 15. juni 2006 Skrevet 15. juni 2006 Hei, Jeg har nå skrever utallige søknader i 3 år ca. Uten noe hell. Det virker for meg at det kanskje er best å dukke på stedet og levere søknaden personlig. Noen som har erfaring innen dette som kan hjelpe meg. Takk 0 Siter
Gjest tror jeg skal gå og legge meg Skrevet 15. juni 2006 Skrevet 15. juni 2006 Det kommer kanskje litt an på hvilken type jobb det er snakk om, men i mange tilfeller lønner det seg å levere søknaden personlig. Prøv også å forandre på CV-oppsettet ditt eller måten du skriver søknaden på. 0 Siter
Gjest tror jeg skal gå og legge meg Skrevet 15. juni 2006 Skrevet 15. juni 2006 Dersom du er kvinne, og ikke legger ved bilde... Prøv å signer med K. Olsen istedet for Kari Olsen. Det kan også funke, beklageligvis. 0 Siter
Gjest Without signature Skrevet 15. juni 2006 Skrevet 15. juni 2006 Det kommer kanskje litt an på hvilken type jobb det er snakk om, men i mange tilfeller lønner det seg å levere søknaden personlig. Prøv også å forandre på CV-oppsettet ditt eller måten du skriver søknaden på. Våken ja..ikke jeg som er eneste gale jenta her;) Men takk for tipset...du får nok gå å legge deg...skal se hva jeg kan forandre ved min søknad og CV. Søknaden min og CV`en min er ganske så tradisjonelle. Bør jeg kanskje gå over til moderne stil? 0 Siter
Gjest Without signature Skrevet 15. juni 2006 Skrevet 15. juni 2006 Dersom du er kvinne, og ikke legger ved bilde... Prøv å signer med K. Olsen istedet for Kari Olsen. Det kan også funke, beklageligvis. Hehe:) Dem hadde uansett ikke skjønt om jeg er dame eller mann. Siden jeg opprinnelig er fra et annet land:) 0 Siter
Gjest tror jeg skal gå og legge meg Skrevet 15. juni 2006 Skrevet 15. juni 2006 Våken ja..ikke jeg som er eneste gale jenta her;) Men takk for tipset...du får nok gå å legge deg...skal se hva jeg kan forandre ved min søknad og CV. Søknaden min og CV`en min er ganske så tradisjonelle. Bør jeg kanskje gå over til moderne stil? Absolutt, gjør noe som skiller seg ut på en positiv måte. Bare ikke overdriv med for mye farger og fonter. Og forskning HaR faktisk vist at du som kvinne har større sjanse for å få svar om du kun skriver forbokstav, for ikke å røpe kjønn. Skal nok sitte opp et par timer til jeg, har en svær eksamen til uka og begynte å lese litt sent. Det gamle stoffet satt ikke så godt som jeg trodde, gitt. 0 Siter
Gjest tror jeg skal gå og legge meg Skrevet 16. juni 2006 Skrevet 16. juni 2006 Hehe:) Dem hadde uansett ikke skjønt om jeg er dame eller mann. Siden jeg opprinnelig er fra et annet land:) Kult, hvor er det du kommer fra da? Selv bor jeg i sør-europa. (Derav denne evinnelige lesinga. Det er jo noen helt andre krav her enn hjemme. Dette er 3. "utland" jeg studerer i, og jeg bare konkluderer med at norske skoler er for slappe mtp. disiplin og fagmengde.) 0 Siter
Mary Poppins Skrevet 16. juni 2006 Skrevet 16. juni 2006 Kult, hvor er det du kommer fra da? Selv bor jeg i sør-europa. (Derav denne evinnelige lesinga. Det er jo noen helt andre krav her enn hjemme. Dette er 3. "utland" jeg studerer i, og jeg bare konkluderer med at norske skoler er for slappe mtp. disiplin og fagmengde.) "jeg bare konkluderer med at norske skoler er for slappe mtp. disiplin og fagmengde." Det spørs nok litt på hvilken skole man går på. 0 Siter
mrxx Skrevet 16. juni 2006 Skrevet 16. juni 2006 Det er endel du kan gjøre for å skaffe deg jobb. men det kreves litt av deg selv, spesielt av forberedelser. Det er ikke nok alene å bare levere en søknad personlig. Du treffer ikke andre enn noen som tar den i mot og den som skal behandle den vil ikke bli forstyrret med slik uten videre. Jeg har endel om dette, men da må vi i tilfelle mailes. Men som sagt det kreves litt innsats av deg selv. 0 Siter
Mari25 Skrevet 16. juni 2006 Skrevet 16. juni 2006 Hehe:) Dem hadde uansett ikke skjønt om jeg er dame eller mann. Siden jeg opprinnelig er fra et annet land:) Har du vurdert å skifte navn? Undersøkelser viser at mange arbeidsgivere bare legger bort søknadene med utenlandske navn. Har du et norsk navn, har du nok større sjanse for å komme til intervju og der få vist hva du er god for. 0 Siter
Prozak Skrevet 16. juni 2006 Skrevet 16. juni 2006 Kult, hvor er det du kommer fra da? Selv bor jeg i sør-europa. (Derav denne evinnelige lesinga. Det er jo noen helt andre krav her enn hjemme. Dette er 3. "utland" jeg studerer i, og jeg bare konkluderer med at norske skoler er for slappe mtp. disiplin og fagmengde.) Disiplin har ingenting på et universitet eller en høyskole å gjøre. Og når det gjelder fagmengde og pensum, så er det forskjell på skoler og studier. Jeg hørte f.eks at engelsk hovedfag på uio var vanskeligere enn på engelske/amerikanske universiteter. "..........................................." 0 Siter
Gjest humlemor Skrevet 16. juni 2006 Skrevet 16. juni 2006 jeg pleier å skrive en veldig kort søknad og avslutter brevet med :hvis dere er interessert av å vite mere om meg så kommer jeg gjerne på en intervju... Etter en uke eller 2 så ringer jeg bare for å spørre om de har fått brevet mitt, pleier å spørre om det er mange som har søkt og spør om jeg kan få komme på in tervju og det får jeg alltid. Jeg tror de setter pris på at jeg viser interesse gjennom å ringe osv. jeg har fått mange jobber på den måten. men det har vel litt å si hva det er for jobber man søker... jeg jobber i helsevesenet. 0 Siter
Gjest haugevis Skrevet 16. juni 2006 Skrevet 16. juni 2006 Disiplin har ingenting på et universitet eller en høyskole å gjøre. Og når det gjelder fagmengde og pensum, så er det forskjell på skoler og studier. Jeg hørte f.eks at engelsk hovedfag på uio var vanskeligere enn på engelske/amerikanske universiteter. "..........................................." Selvdisiplin er jo greit å ha da, både på høyskole og universitet. 0 Siter
Prozak Skrevet 16. juni 2006 Skrevet 16. juni 2006 Selvdisiplin er jo greit å ha da, både på høyskole og universitet. Selvdisiplin, ja. Men her var det vel en klaging over disiplinen ved norske skoler? Altså, ikke _selv_disiplinen til studentene. "............................................." 0 Siter
Gjest tror jeg skal gå og legge meg Skrevet 16. juni 2006 Skrevet 16. juni 2006 Selvdisiplin, ja. Men her var det vel en klaging over disiplinen ved norske skoler? Altså, ikke _selv_disiplinen til studentene. "............................................." Nå var det da altså grunnskole og videregående jeg siktet til. Særlig videregående. Ser stor forskjell på de jeg går sammen med og de som er fra de nordiske landene hva selvdisiplin angår. 0 Siter
Prozak Skrevet 16. juni 2006 Skrevet 16. juni 2006 Nå var det da altså grunnskole og videregående jeg siktet til. Særlig videregående. Ser stor forskjell på de jeg går sammen med og de som er fra de nordiske landene hva selvdisiplin angår. Grunnskole og videregående er nok annerledes, ja. Men jeg tror nok det er både positive og nagative effekter av begge "typer" skole. Man blir nok flink til å være små "roboter" på en skole med uniform, masjering inn og ut av klasserommet etc., men man skaper jo ikke akkurat individer av det. ".........................................." 0 Siter
fresja Skrevet 16. juni 2006 Skrevet 16. juni 2006 Det må dsa være nye lettere å få jobb nå enn for to-tre år siden. Det er f.eks flere annonser i lokalavisen, ser jeg (i vest). Der jeg jobber, er det problem med å få nok kvalifisert arbeidskraft. Flere utenlandske personer er tilsatt. Personalavdelingen kontakter også personer som de tror kan være interessert i ny jobb. For noen år siden kunne man velge og vrake blant utallige søkere. Jeg husker at også kommunen hadde lange søkelister ved ledige jobber; mange av søkerne var "overkvalifisert". 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.