Gå til innhold

Få dekket tenner fra staten???

Anbefalte innlegg

uff.. hva kan jeg gjøre??

mamma er 45 år og hun har helt råtne tenner. hun sliter psykisk pga dette. hun smiler/ler aldri offentlig. hun isolerer seg hjemme.. hun har også veldig ofte hodepine og tannpine.. så jeg lurer: kan mamma på en eller annen måte få dekket nye tenner på statens regning?? hjeeelp..

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/235022-f%C3%A5-dekket-tenner-fra-staten/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det beste er nok at tannlegen ser på tennene hennes. Hva er årsaken til "tilstanden"? Hvis tannproblemene er forårsaket av en eller annen sykdom, tannkjøttsykdom e.l, dekkes mye. Du må betale en egenandel, mens trygdekontoret dekker resten. Selv skjærer jeg tenner og har fått laget tannskinne hos tanntekniker, det fikk jeg igjen hos trygdekontoret mot en liten egenandel.

Gjest Shira12

En kan få dekket tannlegehjelp, men det er ikke enkelt dessverre.

Jeg fikk dekket mine utgifter, en plass mellom 20-30 tusen, da måtte jeg første dekke 1500 selv, så fikk jeg igjen 90 % av resten.

Skal en få det dekket må man ha gode legeerklæringer, det må dokumenteres hvorfor hun ikke har vært til tannlegen, er det grunnet psykiske årsaker kan erklæring fra psykolog hjelpe.

Hun må nok også få en eller annen erklæring på at hun sliter psykisk med sine tenner nå.

Har hun brukt medisiner som tærer på tennene, må hun ha erklæring på det også. Ta med alt som kan hjelpe.

Uansett så er det første hun må gjøre er og gå til tannlegen. Hun bør finne en som er dyktig og flink med sine pasienter, ikke bare tennene, men hele pasienten!

Tannlegen skriver søknaden og gir ett kostnadoverslag som skal være med, så legger hun ved erklæringene.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...