flisa Skrevet 16. juni 2006 Skrevet 16. juni 2006 Visste dere det? jeg kjøper alltid bakepoteter på Svinesund, men leser nå nederst i denne artikkelen at da må man tilogmed søke spesielt: http://www1.vg.no/pub/vgart.php?artid=119790 Du verden! 0 Siter
morsan Skrevet 16. juni 2006 Skrevet 16. juni 2006 Jeg visste det vel strengt tatt ikke, men det ante meg at det sikkert forholdt seg slik, ettersom jeg i forbindelse med enkelte utenlandsturer har fått med meg at man ikke kan ta med slikt inn i landet. Og så vet jeg om noen som skulle til USA og som insisterte på å ha med seg norsk pottitt fordi det var så godt! ;-) Ble konfiskert på flyplassen! *he he* 0 Siter
Luska Skrevet 16. juni 2006 Skrevet 16. juni 2006 Dette visste jeg ikke. Vet du om det også er forbudt å ta med hageplanter over grensa? Eks. grave opp planter fra sin norske hage, ta de med over til Sverige og plante de i en hage der? 0 Siter
flisa Skrevet 16. juni 2006 Forfatter Skrevet 16. juni 2006 Jeg visste det vel strengt tatt ikke, men det ante meg at det sikkert forholdt seg slik, ettersom jeg i forbindelse med enkelte utenlandsturer har fått med meg at man ikke kan ta med slikt inn i landet. Og så vet jeg om noen som skulle til USA og som insisterte på å ha med seg norsk pottitt fordi det var så godt! ;-) Ble konfiskert på flyplassen! *he he* LOL.... Jeg kjenner noen som baker med seg brød til syden - syns det også er litt spes jeg. 0 Siter
flisa Skrevet 16. juni 2006 Forfatter Skrevet 16. juni 2006 Dette visste jeg ikke. Vet du om det også er forbudt å ta med hageplanter over grensa? Eks. grave opp planter fra sin norske hage, ta de med over til Sverige og plante de i en hage der? aner ikke - men jeg tror mora mi gjør det.....*s* 0 Siter
Luska Skrevet 16. juni 2006 Skrevet 16. juni 2006 aner ikke - men jeg tror mora mi gjør det.....*s* Samme her ) 0 Siter
kaffepiken Skrevet 16. juni 2006 Skrevet 16. juni 2006 Å, det visste jeg ikke. Det hender vi kjøper med sånne hermetiske poteter på glass. Regner med det må være lov i hvertfall. 0 Siter
Mrs. Wallace Skrevet 16. juni 2006 Skrevet 16. juni 2006 Jeg visste det vel strengt tatt ikke, men det ante meg at det sikkert forholdt seg slik, ettersom jeg i forbindelse med enkelte utenlandsturer har fått med meg at man ikke kan ta med slikt inn i landet. Og så vet jeg om noen som skulle til USA og som insisterte på å ha med seg norsk pottitt fordi det var så godt! ;-) Ble konfiskert på flyplassen! *he he* Mora mi dro med seg en haug matvarer til Canada og ble tatt på flyplassen der av en sånn tollhund som markerte noe voldsomt på bagasjen hennes. Alt ble konfiskert, og hun ble mildt sagt forfjamset. ;o) 0 Siter
morsan Skrevet 16. juni 2006 Skrevet 16. juni 2006 Dette visste jeg ikke. Vet du om det også er forbudt å ta med hageplanter over grensa? Eks. grave opp planter fra sin norske hage, ta de med over til Sverige og plante de i en hage der? Jeg har hele tiden tatt det for gitt at slikt ikke er lov, men har ikke undersøkt noe om det. 0 Siter
morsan Skrevet 16. juni 2006 Skrevet 16. juni 2006 LOL.... Jeg kjenner noen som baker med seg brød til syden - syns det også er litt spes jeg. Spes, ja! Det er vel bare fornavnet!!;-) Men å ta med seg poteter på ferie overgår vel nesten alt! *ha ha* 0 Siter
Luska Skrevet 16. juni 2006 Skrevet 16. juni 2006 Jeg har hele tiden tatt det for gitt at slikt ikke er lov, men har ikke undersøkt noe om det. Jeg ser også for meg at dette ikke er lov. 0 Siter
Gjest prust Skrevet 16. juni 2006 Skrevet 16. juni 2006 Dette visste jeg ikke. Vet du om det også er forbudt å ta med hageplanter over grensa? Eks. grave opp planter fra sin norske hage, ta de med over til Sverige og plante de i en hage der? Det stod nederst i den artikkelen at planter til dyrking ikke er lov å importere. 0 Siter
Gjest prust Skrevet 16. juni 2006 Skrevet 16. juni 2006 Ja, jeg visste det. Har en mann i potetbransjen, og det er et svare strev med prøver og tillatelser fra Mattilsynet ved import av poteter. Han har tatt inn nye sorter for utprøving i Norge, og det er veldig strengt. Årsaken er selvfølgelig å hindre plantesykdommer, f,eks ulike typer virussjukdommer på potetene som kan spres til åkrer i Norge. 0 Siter
flisa Skrevet 16. juni 2006 Forfatter Skrevet 16. juni 2006 Ja, jeg visste det. Har en mann i potetbransjen, og det er et svare strev med prøver og tillatelser fra Mattilsynet ved import av poteter. Han har tatt inn nye sorter for utprøving i Norge, og det er veldig strengt. Årsaken er selvfølgelig å hindre plantesykdommer, f,eks ulike typer virussjukdommer på potetene som kan spres til åkrer i Norge. Så rart de selger så flotte bakepoteter på en butikk hvor det nærmest er 99% nordmenn som handler da! 0 Siter
flisa Skrevet 16. juni 2006 Forfatter Skrevet 16. juni 2006 Spes, ja! Det er vel bare fornavnet!!;-) Men å ta med seg poteter på ferie overgår vel nesten alt! *ha ha* Ingen matvarer er vel tyngre enn poteter heller! hehe 0 Siter
morsan Skrevet 16. juni 2006 Skrevet 16. juni 2006 Så rart de selger så flotte bakepoteter på en butikk hvor det nærmest er 99% nordmenn som handler da! Det er jo ikke butikkens problem hva du har lov eller ikke lov til å ta med deg tilbake til Norge. 0 Siter
flisa Skrevet 16. juni 2006 Forfatter Skrevet 16. juni 2006 Det er jo ikke butikkens problem hva du har lov eller ikke lov til å ta med deg tilbake til Norge. neida - jeg vet det 0 Siter
Gjest Princess Peach Skrevet 16. juni 2006 Skrevet 16. juni 2006 Jeg visste det vel strengt tatt ikke, men det ante meg at det sikkert forholdt seg slik, ettersom jeg i forbindelse med enkelte utenlandsturer har fått med meg at man ikke kan ta med slikt inn i landet. Og så vet jeg om noen som skulle til USA og som insisterte på å ha med seg norsk pottitt fordi det var så godt! ;-) Ble konfiskert på flyplassen! *he he* Da mamma og pappa dro til USA, ble matpakken med salami konfiskert da de kom til sikkerhetskontrollen. 0 Siter
morsan Skrevet 16. juni 2006 Skrevet 16. juni 2006 Da mamma og pappa dro til USA, ble matpakken med salami konfiskert da de kom til sikkerhetskontrollen. LOL! Hvordan klarte de å finne ut at de hadde matpakke, da? ;-) Kan ikke huske å ha blitt snust på av hund i forbindelse med ankomst til USA. 0 Siter
Gjest Princess Peach Skrevet 16. juni 2006 Skrevet 16. juni 2006 LOL! Hvordan klarte de å finne ut at de hadde matpakke, da? ;-) Kan ikke huske å ha blitt snust på av hund i forbindelse med ankomst til USA. Vet ikke, de sjekket vel håndbagasjen. Det var litt morsomt da, en brødskive med salami, ouææh, trussel mot hele USAs sikkerhet! *fnis* 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.