Gå til innhold

Er det normalt å ha et slikt dritemønster?

Anbefalte innlegg

Gjest Vil ikke si det nei!
Skrevet

De ca 4 siste årene har det vært slik at jeg må bæsje minst 3 ganger om dagen.

Ofte etter å ha spist.

Det kommer plutselig, og jeg må på do momentant.

Dette har først til en del ubehag når jeg har spist ute på kafe. Plutselig må jeg på do og det STRAKS.Et under at det enda ikke har gått galt.

Handicaptoalettet har vært løsningen mange ganger. Jeg føler meg jo i grunnen litt handicappet også.

Jeg har en bror og en far som har melkeallergi, men jeg ser ingen sammenheng der hos meg.

Nesten uansett hva jeg har spist, får jeg det på samme måte.

For ca 4 år siden hadde jeg et fall i slalombakken. Jeg falt på rompa i en bratt, isete og humpete bakke. Jeg segla på rompa nedover bakken. Etter det gikk jeg med vondt mellom rompa og ryggen i flere måneder.

Og siden har jeg fått det med jevne mellomrom. Det kommer og går. Varer noen dager eller uker og blir bedre igjen.Det ligger et vondt "belte" rundt hele rett over hoftene.

Jeg har vært og tatt CT (eller hva det nå heter), men de finner ikke noe.

Likevel lurer jeg på om jeg kan ha fått en skade som påvirker skitesystemet mitt, eller er det veldig usannsynlig tror dere?

Det kan da ikke være normalt å ha det slik?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg trodde det var normalt å drite en gang til dagen, helt til jeg leste at det skal visst være normalt og sundt å drite 2-3 ganger. Da tømmer du kroppen oftere for.. gammal dritt... husker ikke hvor jeg leste det, men det var en slik doktorside som dette her.. Selvfølgelig er det irriterende, spesielt når nøden er størst. Har du prøvd å spise gelepulver (tørt). Det skal hjelpe til å binde, slik at du ikke blir så løs- det er jo bare sukker/stivelse og er ikke farlig som tabletter som skal virke for slike ting. Hva om du gjevnlig hadde hatt en pakke med deg og lurt til deg noen spiseskjeer i blant, du kan forebygge det før det kommer.. tror det hjelper. Det hjelper iallefall for meg når jeg sliter med dritetrang:) Lykke til.

Gjest I faaarta!
Skrevet

Høres ut slik jeg hadde det før jeg fikk diagnosen cøliaki. Måtte på do opptil 7 ganger om dagen, og umiddelbart etter jeg hadde spist!

Be legen din ta en blodprøve av deg. IKKE gå over til glutenfri kost før du har blitt sjekket for cøliaki!

Skrevet

Høres ut slik jeg hadde det før jeg fikk diagnosen cøliaki. Måtte på do opptil 7 ganger om dagen, og umiddelbart etter jeg hadde spist!

Be legen din ta en blodprøve av deg. IKKE gå over til glutenfri kost før du har blitt sjekket for cøliaki!

Hvorfor ikke? det har jeg lurt på - det finnes vel ikke farlig å slutte med gluten???? eller?

jeg vet de sier det på reklamen også - at man ikke skal slutte før man har diagnosen, har aldri skjønt hvorfor.

Gjest ChiengMai
Skrevet

Hvorfor ikke? det har jeg lurt på - det finnes vel ikke farlig å slutte med gluten???? eller?

jeg vet de sier det på reklamen også - at man ikke skal slutte før man har diagnosen, har aldri skjønt hvorfor.

Begynner man med glutenfri kost vil symptomene forsvinne og det er umukig å stille rett diagnose.

Skrevet

Begynner man med glutenfri kost vil symptomene forsvinne og det er umukig å stille rett diagnose.

men er det ikke det man vil da? Kvitte seg med symptomene?

Gjest ChiengMai
Skrevet

men er det ikke det man vil da? Kvitte seg med symptomene?

Selvsagt, men det er nå greit å ha en diagnose også, da.

Skrevet

Man må spise glutenfritt for å kunne stille diagnosen ved biopsi. Biopsi er helt nødvendig for å stille diagnosen cøliaki. Uten diagnosen, går man glipp av nesten 1700 kr i måneden i koststøtte resten av livet, så ja, det er viktig!!!

Skrevet

Man må spise glutenfritt for å kunne stille diagnosen ved biopsi. Biopsi er helt nødvendig for å stille diagnosen cøliaki. Uten diagnosen, går man glipp av nesten 1700 kr i måneden i koststøtte resten av livet, så ja, det er viktig!!!

DA skjønner jeg! :) Penger må vi ha - det liker vi! .)

Skrevet

Jeg tror du er SDD

Er det ikke musikeren som bruker å stå for alle rompe- og driteinnleggene da?

Skrevet

Er det ikke musikeren som bruker å stå for alle rompe- og driteinnleggene da?

Det er sant! :)

Gjest har jeg opplevd
Skrevet

Nei, det er ikke normalt.

Sørg for å få sjekket at du ikke har for lite av B12. Det kan nemlig også gi slike problemer som du har.

Gjest Vil ikke si det nei.
Skrevet

Den dagen jeg skrev innlegget, måtte jeg på do 5 ganger og det eneste jeg hadde spist var nudler med kyllingbiter og masse cikkomansaus.

Jeg tror ikke det kan være cølaki, for jeg finner ikke noe mønster. Det kommer uansett hva jeg spiser.

Gjest Vil ikke si det nei
Skrevet

Jeg tror du er SDD

Nei!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...