Gå til innhold

Vil katta savne oss??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på en ting: nå skal mannen min og jeg reise bort i tre uker. Svigermor skal opp hit og passe katten. Katta vår er veldig sosial av seg og koser seg godt sammen med oss. Er det noen som vet hvordan katta vil reagere på turen vår? vi var borte 5 dager under jula - da bodde katta hos svigermor, var inne hele tiden. Nå er det snakk om 22 dager og full tilgang på friluft. Vil ho komme til å savne oss så mye at ho vil evnt begynne å lete etter oss?? Jeg er så altforglad i denne katta og selv om svigermor er snill med ho - kan katter likevel føle savn?

Videoannonse
Annonse
kakki1365380609
Skrevet

Tror nok katten kan savne noen jeg da :o) Er godt mulig at katten kommer til å være overlegen når dere kommer hjem for å straffe dere :o) Men siden den er hjemme og får godt stell kan jeg ikke tenke meg at den vandrer avgårde for å finne dere. Stikker den av kommer den nok tilbake når den blir sulten. God ferie.

Skrevet

Tror nok katten kan savne noen jeg da :o) Er godt mulig at katten kommer til å være overlegen når dere kommer hjem for å straffe dere :o) Men siden den er hjemme og får godt stell kan jeg ikke tenke meg at den vandrer avgårde for å finne dere. Stikker den av kommer den nok tilbake når den blir sulten. God ferie.

Kanskje det er jeg som vil savne katta mer enn ho vil savne meg... synes bare det er så laaaaaaaaaaaaang tid.. reiser i morra. har tatt farvel med ho i ei uke nå.. Savner ho allerede.. føles iallefall sånn... sukk.. Håper jeg "glemmer" dette når vi har dratt.. vanskeligst å være her nå kanskje... jaja..

Skrevet

Ettersom den er i sitt eget hjem, med deres lukter rundt omkring, så vil den sikkert holde seg nær hjemmet.

mil1365380270
Skrevet

Kanskje det er jeg som vil savne katta mer enn ho vil savne meg... synes bare det er så laaaaaaaaaaaaang tid.. reiser i morra. har tatt farvel med ho i ei uke nå.. Savner ho allerede.. føles iallefall sånn... sukk.. Håper jeg "glemmer" dette når vi har dratt.. vanskeligst å være her nå kanskje... jaja..

Har vært kattepasser et par ganger for en katt som var hjemme hos seg selv. Ute, også kom jeg og ga den mat og slapp den inn for å hvil e litt, hvis den ville det. Katten går når jeg kommer til vanlig, når jeg passer den, er den verdens mest kosete, bedårende, lille vesen. De er noen sleipinger, som vet å tilpasse seg ;-)

Skrevet

Har vært kattepasser et par ganger for en katt som var hjemme hos seg selv. Ute, også kom jeg og ga den mat og slapp den inn for å hvil e litt, hvis den ville det. Katten går når jeg kommer til vanlig, når jeg passer den, er den verdens mest kosete, bedårende, lille vesen. De er noen sleipinger, som vet å tilpasse seg ;-)

Den er vel ekstra kosete siden den mistet sin daglige dose kos fra familien.. Jeg har hatt katter (hankatter) hele livet - men denne gang er det en sterilisert ho katte som er så utrolig kosete og snill.. og elsker å fly ute... Har aldri vært borte såååååå lenge og er bare nervøs..

mil1365380270
Skrevet

Den er vel ekstra kosete siden den mistet sin daglige dose kos fra familien.. Jeg har hatt katter (hankatter) hele livet - men denne gang er det en sterilisert ho katte som er så utrolig kosete og snill.. og elsker å fly ute... Har aldri vært borte såååååå lenge og er bare nervøs..

"Den er vel ekstra kosete siden den mistet sin daglige dose kos fra familien.. "

Sikkert. Og når de ikke er der, duger til og med jeg, som bare er plagsom til vanlig. Du kan ta det helt med ro, katten kommer til å ha en like fin ferie som deg! :-)

Gjest nettopp vært kattepasser i flere uker
Skrevet

Katter har desverre ganske kort hukommelse, men tilpasser seg raskt nye omstendigheter. Etter en kort til vil den se på svigermora di som sin matmor, og "glemme" deg.

Du kan gi bort vokse katter til nye eiere, uten at de vil forsøke å rømme "hjem".

Skrevet

Katter har desverre ganske kort hukommelse, men tilpasser seg raskt nye omstendigheter. Etter en kort til vil den se på svigermora di som sin matmor, og "glemme" deg.

Du kan gi bort vokse katter til nye eiere, uten at de vil forsøke å rømme "hjem".

ja ho var ikke særlig glad for å bli med oss hjem etter de 5 dagene i jula, men det gikk over så snart vi var hjemme..

hmm.. synd med den hukommelsen men føles litt godt allikevel..

Skrevet

Jeg har hørt at katter er mer knyttet til huset enn til de som bor der. Dersom en voksen katt flytter med familien flere km eller mil, hender det at katten går tilbake til huset "sitt".

Men katter merker jo også godt forskjell på oss mennesker. En gang hadde min datter og jeg to katter, den eldste var mor til den yngste. Kattemora sat bare på fanget mitt og koste, mens kattedattera koste med min datter! Først etter at min datter hadde bodd borte i månedvis, begynte kattedattera å kose med meg.

Skrevet

Jeg har hørt at katter er mer knyttet til huset enn til de som bor der. Dersom en voksen katt flytter med familien flere km eller mil, hender det at katten går tilbake til huset "sitt".

Men katter merker jo også godt forskjell på oss mennesker. En gang hadde min datter og jeg to katter, den eldste var mor til den yngste. Kattemora sat bare på fanget mitt og koste, mens kattedattera koste med min datter! Først etter at min datter hadde bodd borte i månedvis, begynte kattedattera å kose med meg.

Ja du sier noe der.. vi har selv flyttet før og katta gikk bare tilbake..(Dette gjalt hankatta vi hadde for mange år siden)

Huff.. timene går, og vi drar avgårde om ca 15 timer.. jeg tror jeg kommer til å slite mer enn katten:) hehe..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...