Gå til innhold

Hva ville du gjort?

Gjest ønsker svar fra dere

Anbefalte innlegg

Gjest ønsker svar fra dere
Skrevet

Er sånn i tvil om hva jeg skal gjøre. Ligger an til å komme inn på et masterstudie, men har slitt lenge med manglende motivasjon til å lese, selv om det i siste del av semesteret gikk fint og var interessant.

Nå har jeg fått tilbud om å jobbe med noe frivillig arbeid som gir meg glimrende erfaring ift det jeg ønsker å jobbe med. Samtidig vet jeg at jeg vil kunne få jobb som også gir erfaring knyttet til det jeg ønsker å jobbe med.

Altså har jeg muligheter til å få relevant erfaring ift drømmejobben. Om jeg begynner på en mastergrad vil jeg nok arbeide med noe som ikke er fullt så relevant ift det jeg ønsker å arbeide med.

Hva ville du gjort?

Videoannonse
Annonse
Gjest min erfaring
Skrevet

Jeg tenker at man skal jobbe så mange år når man er ferdig, at det er viktig at man får noen flere erfaringer og opplevelser før arbeidslivet.

Jeg har selv kjørt meg selv i grøfta nå i forhold til studiene. var ikke så motivert for master, men følte ikke at jeg hadde noe valg. helt på slutten klarte jeg ikke mer og måtte sykemelde meg.

Hvis det ikke har store økonomiske konsekvenser for deg å jobbe et år med noe du synes er givende ser jeg ingen grunn til å ikke gjøre det. På den andre siden vet jeg kan det være tungt å gå igang med studier etter et år med jobbing.

Men den tid den sorg;)

Skrevet

Jeg er vel mer eller mindre i samme situsjon. Ferdig med en bachelor og funnet et par jobber jeg VIRKELIG hadde lyst å ta! (innenfor det området av mitt yrke jeg trives aller best i). Men har bestemt meg for å ta master til neste år fordi jeg er vant med å gå på skole, og kjenner at det kanskje ikke er like aktuelt å gå på skole etter å ha jobba noen år. Dermed vil jeg prøve å gjøre meg ferdig nå.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...