Gå til innhold

Hva utløser en forelskelse?

Anbefalte innlegg

Gjest MonaLisa2

Jeg har utvekslet e-post med en mann jeg traff på internett. Dette startet for nesten to måneder siden -- og nå er jeg rett og slett så forelsket som jeg ikke har vært siden tenårene (jeg er nesten 40).

Jeg vil ikke diskutere om det går an å bli forelsket "pr e-post", for det er jeg absolutt blitt.

Men hva er det som utløser denne forelskelsen? Jeg vet egentlig veldig lite om vedkommende. Er det mine egne drømmer og forventninger til vedkommende jeg egentlig "tenner" på? Kan et ønske om å bli forelsket utløse en forelskelse?

For dette dreier seg vel om å sette i sving kjemiske reaksjoner i hjernen?

Akkurat nå er jeg veldig forvirret og veldig "oppi skyene". Å være forelsket er fint!

(jeg skriver mitt spørsmål i Samlivsgruppen fordi jeg syntes det var her det passet best)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/23506-hva-utl%C3%B8ser-en-forelskelse/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Solveig Vennesland, Familierådgiver

Hei!

Takk for brevet ditt. Jeg skjønner at du har det fint som forelsket.

Siden du til nå bare har fått fart på følelsene dine via e-post, blir det jo spennende og se hva nærmere bekjentskap med mannen vil utløse.

For meg høres det ut som om du har falt for egne følelser så langt.

Men kvinner på 40 er jo seriøse.

Lykke til!

Har du lest artikkelen om Forelskelse og Samliv, under TEMA, her på DOL?

Vet ikke om det er noen overføringsverdi, men jeg prøver.

Jeg traff kjæresten min på Spray. Vi hadde samme interesser og bakgrunn, og ble kjent med hverandre over nettet. Så bestemte vi oss for å gå på kafe, og alt stemte bare. Etter det har vi hatt det utrolig fint sammen.

Jeg synes ikke du skal bry deg så mye om mediet (e-mail) der du har blitt kjent med noen. Det viktigste er jo faktisk at du har blitt kjent med noen. Selv om jeg ikke blir tatt så veldig alvorlig av omgivelsene mine når jeg sier at vi fant hverandre på nettet, så er det bedre enn å gå rundt uten å bli forelsket?

Akkurat hva som utløste det er vanskelig å si - men det skjedde vel egentlig først når vi møttes. Vi var utrolig trygge på hverandre til tross for at vi aldri hadde møttes ansikt til ansikt før. Resten er vel det som kalles kjemi?

Kos deg - og nyt forelskelsen... Det gjør ihvertfall både jeg og jenta mi.

Lykke til...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...