Gå til innhold

Får man sykmelding for sånt?

Anbefalte innlegg

Gjest utbrenthet??
Skrevet

Åh, jeg er så drittlei jobben! Dvs ikke akkurat bare jobben, men det er en helvetes masse stress nå med masse administrasjon, masse spørsmål hele tiden, sykmeldinger og lite folk, og jeg er altså så lei av kundene for tiden. Det er antagelig p grnsen til å bli en depresjon, for jeg kjenner igjen symptomer fra ti år siden da jeg var en tur i kjelleren.

Problemet er at "alt" henger på meg nå, bedriftens umiddelbare framtid, sommervaktlista som må gå opp, masse styr. Og jeg gjør ikke en god jobb overfor kundene... jeg er lei av alt de spør om og kommer med, og gjør minst mulig med dem, slik at jeg dermed ikke tar inn så mye som jeg burde for bedriften.

Nå skal jeg straks ha en uke ferie, og alt jeg klarer å tenke på er at det bare er en uke, og at vi deretter er tre stk som skal dekke opp alle vaktene i hele juli før det endelig blir ferie igjen... Og dermed klarer jeg ikke glede meg til ferien, bare grue meg til den er over hvis dere skjønner hva jeg mener.

Og det er helt umulig å se at jeg kan jobbe noe mindre i de ukene, for det er rett og slett ikke folk til å ta flere vakter. Og hvis noen av oss blir sjuke nå må vi stenge enkelte vakter. Og om sommeren er det _masse_ å gjøre, og de andre spør meg om råd med sine oppgaver _hele_ tiden, så jeg ikke bare må ta stilling til mine oppgaver, men føler at jeg også må ta ansvaret for det de andre gjør oppå det hele.

Dette ble sikkert rotete, men problemet er at jeg føler at jeg er like før kanten av den kjelleren jeg var i for ti år siden, og at jeg er i en klemme der alt bare henger på meg, og jeg har ingen mulighet til å lene meg tilbake, jeg drømmer til og med om jobben om natta. Det hadde virkelig vært krise på jobb hvis jeg ble sykmeldt nå, men det hadde jo sikkert gått bedre enn jeg hadde trodd - ingen er jo til syvende og sist uunnværlig.

Hvis noen har hengt med helt hit, så kommer spørsmålet nå: er denne slags følelser og slitenhet grunnlag for sykmelding hos lege?? Eller er det bare å bite tenna sammen og stå på, svare på alle spørsmål fra de ansatte, gjøre så godt jeg kan, og prøve å ikke være alt for grinete overfor de ansatte, og håpe at jeg ikke gjør alt for dårlig jobb overfor kundene til det _endelig_, _endelig_ er tre uker ferie i august.......?

Håpløst når man føler at man sitter i en skruestikke, og ikke har mulighet til å bli så mye som forkjølet engang uten at bedriften går ad undas.

*sukk*

Litt hysterisk dette her kanskje...

Videoannonse
Annonse
Gjest take five
Skrevet

Det høres ut som at du har altfor mye å tenke på ja.. Er det ditt firma?? Jeg ville først og fremst snakket med de ansatte, innkall til møte og forklar ditt stress. Be om at de strekker seg lengre på egenhånd for å finne løsningene på det de maser om.

Ta deg en "5minutt" innimellom hvor du lar kroppens muskler slippe løs, konsentrer deg fullt og helt om dette.

Snakk med din overordnede (om du har) å si det som det er, du trenger mere pusterom for å klare jobben.

Den uka du nå skal ha ferie må du stresse minst mulig. Søk deg til en fjellkant ved sjøen med en god bok og masse solkrem. Du kan klare å lade opp "batteriene" litt på den uka.... Få deg all søvnen du kan få. Prøv dette før du ber om sykemelding, for det virker som at du er veldig opptatt av at bedriften skal klare seg?

Ønsker deg lykke til. gi dine kollegaer beskjed!

Gjest eljo -  "utbrent??"
Skrevet

Det høres ut som at du har altfor mye å tenke på ja.. Er det ditt firma?? Jeg ville først og fremst snakket med de ansatte, innkall til møte og forklar ditt stress. Be om at de strekker seg lengre på egenhånd for å finne løsningene på det de maser om.

Ta deg en "5minutt" innimellom hvor du lar kroppens muskler slippe løs, konsentrer deg fullt og helt om dette.

Snakk med din overordnede (om du har) å si det som det er, du trenger mere pusterom for å klare jobben.

Den uka du nå skal ha ferie må du stresse minst mulig. Søk deg til en fjellkant ved sjøen med en god bok og masse solkrem. Du kan klare å lade opp "batteriene" litt på den uka.... Få deg all søvnen du kan få. Prøv dette før du ber om sykemelding, for det virker som at du er veldig opptatt av at bedriften skal klare seg?

Ønsker deg lykke til. gi dine kollegaer beskjed!

ååå, takk, det var fine ord :-)

Mitt og fem andres firma... liten bedrift da sjø. Men jeg kan jo absolutt bli flinkere til å spille ballen tilbake til de ansatte, og ikke svare på alt selv, men heller prøve å få dem til å finne løsningene på andre måter... Men det er jo så greit å spørre meg som har flest år "på baken" faglig, og også er en av "sjefene".Og jeg føler jo ansvaret for at det de gjør blir rett også, og dermed at jeg må bruke hodet mitt og svare dem der og da...

De ringer meg hver dag jeg har fri også, og spør om faglige og datatekniske og alle mulige spørsmål. Spørs om telefonen skal bli glemt igjen hjemme ja ;-)

Gjest pekka-take five
Skrevet

ååå, takk, det var fine ord :-)

Mitt og fem andres firma... liten bedrift da sjø. Men jeg kan jo absolutt bli flinkere til å spille ballen tilbake til de ansatte, og ikke svare på alt selv, men heller prøve å få dem til å finne løsningene på andre måter... Men det er jo så greit å spørre meg som har flest år "på baken" faglig, og også er en av "sjefene".Og jeg føler jo ansvaret for at det de gjør blir rett også, og dermed at jeg må bruke hodet mitt og svare dem der og da...

De ringer meg hver dag jeg har fri også, og spør om faglige og datatekniske og alle mulige spørsmål. Spørs om telefonen skal bli glemt igjen hjemme ja ;-)

ja glem virkelig igjen telefonen!! :)

De har godt av å klare seg sjøl. De har valgt den lettvindte løsningen, og du har hjulpet dem....MEN, det må det bli mindre av.. Selvfølgelig er det ok for deg å være så verdsatt som du er i jobbforbindelsen, men de vil nok forstå din bønn. tvi tvi

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...