Gå til innhold

Hvem vasker hos dere?

Gjest mann 31 med ren samvittighet

Anbefalte innlegg

Skrevet

I en fersk MMI-undersøkelse sier åtte av ti kvinner at de har hovedansvaret for klær, mens nesten ni av ti menn sier de har hovedansvaret for vedlikehold og reparasjon av hus og bil.

Jeg vil bare si ifra at hos oss er det jeg, mannen, som har ansvar for all klesvask(4 timer i vaskekjeller pr uke), opphenging og nedrydding av klær, vask av toalett/badrom, oppvask og ta inn/ut av oppvaskmaskin. Jeg går alltid med alt søppel/papir(4 etg blokk), støvsuger hele leiligheten og vanner alle planter/busker. Jeg har pusset opp hele leiligheten og er den som gjør alle vedlikeholdstiltakene.

Jeg jobber fra 07 - 15.00 hver dag , og nattskift 00 - 07.00 annenhver helg(lør-og søndager).

PS 1 ! Noen som vil adoptere meg?

PS 2! Er jeg normal?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Siden ungene mine er bare 5,5 og 7,5 år gamle så er det jeg (kvinne, 38 år) som står for alt av renhold og vedlikehold her i huset gitt.

Skrevet

Jeg tar badet, klesvask, dassvask og alt som har med bad, dusj og klær, så har han ansvar for kjøkken, mat, oppvask og litt sånt. Rydding og vasking i leiligheten gjør vi enten sammen eller hver vår gang.

Skrevet

Du høres perfekt ut :-)

Her i huset er det jeg som har ansvar for klesvasken, vasking av gulv og bad, og rydding av rom. Det er også jeg som fikser bil eller får noen andre til å fikse den. Men han har ansvar for å skifte dekk, og det minner meg på at jeg fortsatt kjører på vinterdekk.

Han pleier å ta oppvasken og klippe plen og hekk. Skal han gjøre noe annet må jeg sparke han igang, for han er ikke alltid så flink til å ta initiativ sjøl. Men han er flink og kjapp å jobbe når han først har satt igang.

Jeg føler at det er jeg som tar ansvar for det meste som skal gjøres i huset, og hvis jeg er sliten og lei og ikke orker å gjøre noe, så tar det ikke så lang tid før det flyter overalt.

Dette ble litt syting fra meg, men nå er vi kommet til det punktet hvor det flyter overalt. Tror ikke vi har et eneste ryddig rom i huset for øyeblikket. Jeg har vært sliten og har vondt i ryggen, og orker ikke å gjøre mer enn det mest nødvendige. Min mann kunne nok ha gjort mer, men han jobber mye for tiden.

Skrevet

Jeg tar det meste av vask inne. Han tar søppel og vedlikehold. Han pusser opp hele tiden omtrent, så vi er enige om arbeidsfordelingen. Vi jobber begge der vi har evner ;)

Han bytter som regel på sengene, jeg lager som regel maten. Alle regler har unntak!

Skrevet

[quote name=ja takk :o)))' timestamp='1150489809' post='3167443]

Homofil??

Og det svaret kom fra en mann med dårlig samvittighet....

Nope, veldig hetro!

Gjest Personifica
Skrevet

Siden ungene mine er bare 5,5 og 7,5 år gamle så er det jeg (kvinne, 38 år) som står for alt av renhold og vedlikehold her i huset gitt.

Er alene så jeg gjør alt. Holder faktisk på å vaske huset nå sånn at det er rent i helgen.

Har mye hagearbeid pga nytt hus og derfor er ikke hagen ordentlig opparbeidet.

Bilen vasker jeg , men faren min mekker og bytter dekk.

Gjest togli
Skrevet

Vi begge deler den ukentlige husvasken mellom oss.

Han har ansvar for oppvaskmaskinen og jeg for vaskemaskinen.

Han gjør det meste av arbeidet utendørs, tar ansvar for søpla, handling og arbeid med bilen. Jeg har hovedansvaret inne i huset.

Oppussing fordeler vi mellom oss.

Overordna "sjef" i heimen er nok meg...Det er jeg som til enhver tid har oversikten over hva som skal skje osv (vi har tre barn fra 2-9 år) Han er altfor distre til å ta på seg et så stort ansvar ;-)

Skrevet

Jeg har det meste av ansvaret innendørs, men klesvaska deler vi på.

Utendørs er det han som har ansvaret, unntatt bilen, som jeg tar (egentlig alt for sjelden).

Mrs. Wallace
Skrevet

Det viktigste er uansett hvordan den totale arbeidsbyrden er fordelt mellom partnerne, uavhengig av hvordan en slik undersøkelse kommer ut. Så er det opp til hvert enkelt par om de vil dele opp etter oppgaver eller etter prinsipp.

Men for å svare på spørsmålene dine: Klesvasken tar vi etter tur, for det er en kjip oppgave for oss begge. Dermed bytter vi på (og prøver å sluntre unna så mye som mulig begge to). ;o)

Hva husvask angår, pleier vi å dele det sånn at han rydder, mens jeg vasker. Da gjør vi begge det vi liker best (eller misliker minst).

Jeg er den som har hovedansvar for innendørs oppussingsprosjekter, han har hovedansvar for utendørs vedlikehold.

Middagslaging deler vi på, slik at den som lager middag, slipper å rydde bort. Han er flinkere enn meg til å lage mat, derfor blir det ofte han som gjør det.

Han stryker mest, fordi han er den som har skjorter. Jeg syr mest, fordi jeg er den som ødelegger klær...

Skrevet

Jeg: alt som har med kattene å gjøre; skifte sand, mat,vann , ta de til dyrelegen osv.

Vasker badet og soverommet, tørker støv.

Han: vasker stuen, gangen og kjøkkenet. Støvsuger hver dag.

Deler på å ta ut/inn av vaskemaskin, ta bosset, handle og lage mat, og vaske klær.

Han er generelt mer huslig enn meg da, litt sånn støv på hjernen så han bryr seg mye om hvordan det ser ut.

Liker lite rot.

Mens jeg er litt rotete av meg:)

Skrevet

Jeg gjør absolutt alt av husarbeid, bærer ut søppel og foretar mindre reparasjoner inne + matinnkjøp. Jeg står også hovedsaklig for barneoppdragelsen av barna alene, og er den som omtrent alltid må stå opp først med barna, uansett helg eller hverdag. Jeg har i tillegg 100% stilling utenfor hjemmet.

Mannen tar seg av oppussing og arbeid utenfor veggene.

Det sier seg selv at huset stort sett ser ut som et helvete både ute og inne, det blir så-som-så med maten og ungene tror de kan styre butikken.

Skrevet

La meg gjette...Du er single? ;-)

Hvis ikke er du et funn. Unormal? Tja, kanskje litt utenom det vanlige i alle fall.

Skrevet

*rydder det ledige soverommet*

1. Når kan du flytte inn?:-)

2. Du er ikke unnormal - mer en sjelden perle.

Håper hun setter pris på deg!

Gjest trives i utlendighet, jeg!
Skrevet

Ønsker du å bli adoptert?

Her i huset bruker vi like mye tid hver på "husarbeid inkl. bil og balkong :), men han gjør alt med bilen og søppelet, og jeg gjør alt med maten, stort sett.

Min mann vasker klær og hus også, har ingen sperrer på typer oppgaver. Så du og min husbond er kanskje sjeldne perler sammen? Aner ikke hva som er vanlig i andre hjem.

Skrevet

Vil du bli samboeren min?! ;-)

Her er det jeg som gjør alt, av den enkle grunn at jeg bor alene med barna mine. Jobber nattskift jeg og, i tillegg til deltid studie hvor jeg er borte hjemmefra (og barna hos besteforeldre) i ei uke i slengen. Det går da greit det, så lenge man ikke legger opp til skippertaksmetoden!

:oD

Gjest take it all
Skrevet

Her deler vi så godt vi kan, men pga av hans turnus og natevakter blir det som oftest jeg som vasker/støvsuger osv. Han har ansvar for bil, reparasjoner i hus o.l (Det å spørre enn som nettopp har vært på 4 nattevakter om han vil rydde = veeeldig dårlig stemning resten av dagen) Utenom det må jeg nok spørre når jeg vil ha han til å gjøre ting - lite iniativ- men da gjør han det gjerne. Dessuten har jeg litt støv på hjernen og må si at ingen støvsuger og vasker som jeg vil ha det utenom meg :))

Men nå i disse sommerferiedager hvor jeg er nettopp ferdig student og uten inntekt til august blir jeg forsørget 100 % av han (npe uvanlig her da jeg hater å ikke ha egne penger) Igjengjeld tar jeg alt husarbeid. Fair deal.

Gjest i godstolen
Skrevet

Her deler vi så godt vi kan, men pga av hans turnus og natevakter blir det som oftest jeg som vasker/støvsuger osv. Han har ansvar for bil, reparasjoner i hus o.l (Det å spørre enn som nettopp har vært på 4 nattevakter om han vil rydde = veeeldig dårlig stemning resten av dagen) Utenom det må jeg nok spørre når jeg vil ha han til å gjøre ting - lite iniativ- men da gjør han det gjerne. Dessuten har jeg litt støv på hjernen og må si at ingen støvsuger og vasker som jeg vil ha det utenom meg :))

Men nå i disse sommerferiedager hvor jeg er nettopp ferdig student og uten inntekt til august blir jeg forsørget 100 % av han (npe uvanlig her da jeg hater å ikke ha egne penger) Igjengjeld tar jeg alt husarbeid. Fair deal.

Kvinnfolket vasker, jeg ser på fotball.

Skrevet

Hjemme hos meg er det min mor/jeg som vasker, lager middag, handler osv. Faren min er en skikkelig latsabb som trenger et spark bak for å komme igang med noe som helst...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...