Gå til innhold

Merkelig smak på rødvinen :-(

Anbefalte innlegg

Gjest prust
Skrevet

Vi skulle kose oss med rødvin i kveld, og jeg hadde kjøpt en treliters dunk med Banrock Station (australsk). Hadde ikke prøvd den før, men siden de var tomme for Bainsway, ble jeg anbefalt denne vinen.

Men den smakte så rart! Synes nesten det minnet om aceton... Likte den ikke i det hele tatt :-(

Hva kan grunnen til dette være? Er det feil på vinen eller HAR simpelthen noen rødviner en anelse acetonsmak?

Er dette grunn nok til klaging? Vi har vel tatt tre glass av dunken.

Videoannonse
Annonse
mariaflyfly
Skrevet

Stikk tilbake på polet med den! De trenger bare lukte på den for å fastslå at den er dårlig. ;)

Gjest prust
Skrevet

Stikk tilbake på polet med den! De trenger bare lukte på den for å fastslå at den er dårlig. ;)

Ja, for det skal da ikke smake og lukte noe sånn av vinen?

Har klaget en gang før på rødvin, og jeg fikk jammen ny dunk selv om det den gangen var ganske lite igjen - da gikk det på¨holdbarheten, at den ble dårlig etter kun en uke tror jeg.

Nå var den jo dårlig med en gang.... :-( Kjedelig. Jeg som hadde tenkt å bli skikkelig brisen i kveld!

Baby Lemonade
Skrevet

Ta den med tilbake til et vinmonopol og få en ny.

Jeg har drukket en del av den vinen selv og kjente ikke noe acetonsmak på den.

De gir deg ny vin tvert hvis du leverer den tilbake. Jeg gjorde det for ikke så lenge siden med en vin som ikke smakte godt, og de ga meg penger igjen uten så mye som å lukte på flaska eller spørre meg ut om hva som var galt.

Gjest prust
Skrevet

Ta den med tilbake til et vinmonopol og få en ny.

Jeg har drukket en del av den vinen selv og kjente ikke noe acetonsmak på den.

De gir deg ny vin tvert hvis du leverer den tilbake. Jeg gjorde det for ikke så lenge siden med en vin som ikke smakte godt, og de ga meg penger igjen uten så mye som å lukte på flaska eller spørre meg ut om hva som var galt.

OK. Da tar jeg en tur på polet i morgen og klager.

Hva skal jeg kjøpe i stedet da? Liker Bainsway veldig godt. Kanksje Rousemount? Eller den svarte med oransje strek på - et eller annet på K tror jeg....

Skrevet

Jeg hadde tatt den med og spurt hvertfall. Skal jo ikke smake neglelakkfjerner?? Er ingen vinekspert - men dog. Prøv hvertfall.

Du får se om du har noen slanter av noe annet å bli brisen på;-)

Baby Lemonade
Skrevet

OK. Da tar jeg en tur på polet i morgen og klager.

Hva skal jeg kjøpe i stedet da? Liker Bainsway veldig godt. Kanksje Rousemount? Eller den svarte med oransje strek på - et eller annet på K tror jeg....

Santagostino er god synes jeg, og Mezzomondo. Men det forutsetter jo at du har samme vinsmak som meg :)

Gjest prust
Skrevet

Jeg hadde tatt den med og spurt hvertfall. Skal jo ikke smake neglelakkfjerner?? Er ingen vinekspert - men dog. Prøv hvertfall.

Du får se om du har noen slanter av noe annet å bli brisen på;-)

Det står dårlig til i "barskapet" vårt for tiden: Har Gin, men ikke sitron og Tonic water, har sånn blankt til å blande med Baileys, men ikke Baileys + noe gammel kirsebærlikør....

Nei æsj - tror jeg legger meg. Er egentlig stuptrøtt!

Gjest prust
Skrevet

Santagostino er god synes jeg, og Mezzomondo. Men det forutsetter jo at du har samme vinsmak som meg :)

Tror ikke jeg har prøvd dem. Må se flaska/dunken før jeg kjenner dem igjen :-)

Liker dem kraftige med god ettersmak.

mariaflyfly
Skrevet

Ja, for det skal da ikke smake og lukte noe sånn av vinen?

Har klaget en gang før på rødvin, og jeg fikk jammen ny dunk selv om det den gangen var ganske lite igjen - da gikk det på¨holdbarheten, at den ble dårlig etter kun en uke tror jeg.

Nå var den jo dårlig med en gang.... :-( Kjedelig. Jeg som hadde tenkt å bli skikkelig brisen i kveld!

Det skal selvfølgelig ikke smake aceton av vinen. Gå tilbake og få igjen penga. Eller en ny dunk.

Mezzomondo eller Valpantena Corvina er en helt ok pappviner, forresten. Jeg liker egentlig ikke pappvin, men disse er som sagt helt streite.

Gjest prust
Skrevet

Det skal selvfølgelig ikke smake aceton av vinen. Gå tilbake og få igjen penga. Eller en ny dunk.

Mezzomondo eller Valpantena Corvina er en helt ok pappviner, forresten. Jeg liker egentlig ikke pappvin, men disse er som sagt helt streite.

Takk for tipset! Jeg synes pappvin er helt greit, bare en ikke sparer på dem i mange uker. I løpet av to helger pleier vi å tømme en dunk når vi først har vin i huset, og det går greit med pappvin, synes jeg.

mariaflyfly
Skrevet

Tror ikke jeg har prøvd dem. Må se flaska/dunken før jeg kjenner dem igjen :-)

Liker dem kraftige med god ettersmak.

Dersom du skal prøve noe du garantert kommer til å like: http://www.vinmonopolet.no/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/store-vmp-Site/no_NO/-/NOK/v_ViewProductDetail-Start;pgid=PDdIpmopVUk000EIiDawO9sM0000Ifl41daX?ProductUUID=Bp4KdlGlK3UAAAEIYbNkSkOQ&CatalogCategoryID=&JumpTo=OfferList

Det er ikke billig vin, men du kommer garantert til å like det. Dessuten bør man unne seg det en gang iblant. :))

Skrevet

Det står dårlig til i "barskapet" vårt for tiden: Har Gin, men ikke sitron og Tonic water, har sånn blankt til å blande med Baileys, men ikke Baileys + noe gammel kirsebærlikør....

Nei æsj - tror jeg legger meg. Er egentlig stuptrøtt!

*sender over en kald pils*

Night cap:-)

Gjest prust
Skrevet

*sender over en kald pils*

Night cap:-)

Takk for det! Vi delte forresten en boks pils til middag. Hadde en boks igjen i kjøleskapet.

Tror vi snart må til Danmark og fylle opp skapet litt :-)

Gjest prust
Skrevet

Dersom du skal prøve noe du garantert kommer til å like: http://www.vinmonopolet.no/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/store-vmp-Site/no_NO/-/NOK/v_ViewProductDetail-Start;pgid=PDdIpmopVUk000EIiDawO9sM0000Ifl41daX?ProductUUID=Bp4KdlGlK3UAAAEIYbNkSkOQ&CatalogCategoryID=&JumpTo=OfferList

Det er ikke billig vin, men du kommer garantert til å like det. Dessuten bør man unne seg det en gang iblant. :))

Takk for tipset! Kanskje vi skal spandere på oss en sånn flaske på bryllupsdagen i august? 12 år - det er ikke så dårlig det??!!!!

mariaflyfly
Skrevet

Takk for tipset! Kanskje vi skal spandere på oss en sånn flaske på bryllupsdagen i august? 12 år - det er ikke så dårlig det??!!!!

Det synes jeg dere skal. :)

Gjest prust
Skrevet

Jeg dro tilbake på polet i går formiddag og klaget på vinen jeg hadde kjøpt dagen før.

Ikke noe problem - de smakte på den og var enlige i at den var dårlig. Trolig hadde det kommet til luft som gav dårlig smak (oksidering).

Så jeg fikk pengene tilbake og kjøpte heller en dunk med BainsWay - den er knallgod. Vi sitter og pimper på den nå :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...