Gå til innhold

Kan andre dataer på mitt nettverk (router) se hvilke sider jeg er inne på?

Anbefalte innlegg

Gjest Trådløs router.
Skrevet

Mange maskiner bruker samme nettverk her, kan da de andre se hvilke sider jeg er inne på om vi bruker dataene samtidig?

Hvordan går de frem isåfall?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei. Med mindre du aktivt deler ut katalogene på harddisken din som inneholder cachede sider og logger. Og hvorfor i all verden skulle du gjøre det?

"............................................"

Skrevet

Nei. Med mindre du aktivt deler ut katalogene på harddisken din som inneholder cachede sider og logger. Og hvorfor i all verden skulle du gjøre det?

"............................................"

Det vil vel komme an på åssen nettverket er lagt opp, vil det ikke?

Mens jeg gikk datasikkerhet på skolen hadde vi iallefall ingen problemer med å se url'ene som svosjet frem og tilbake på nettverket.

Skrevet

Mens jeg gikk datasikkerhet på skolen hadde vi iallefall ingen problemer med å se url'ene som svosjet frem og tilbake på nettverket.

Trafikken, ja. Hvis man vet ip-adressen, og evt. mac-adressen, til en maskin så kan man se trafikken til og fra denne. Men det krever jo at man vet hva man driver med. Jeg regnet med at det dreide seg mer om "url-history", logger over browsing etc.

"............................................."

Skrevet

Trafikken, ja. Hvis man vet ip-adressen, og evt. mac-adressen, til en maskin så kan man se trafikken til og fra denne. Men det krever jo at man vet hva man driver med. Jeg regnet med at det dreide seg mer om "url-history", logger over browsing etc.

"............................................."

Da skjønte vi nok spørsmålet på hver vår måte :)

Ellers er jo det mest pesete å finne frem til rett verktøy, har man det går jo resten sånn rimelig smurt.

Gjest Trådløs router.
Skrevet

"Mens jeg gikk datasikkerhet på skolen hadde vi iallefall ingen problemer med å se url'ene som svosjet frem og tilbake på nettverket."

Hvor/hvordan ser jeg det?

Og hvordan hindrer jeg at dette blir sett?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...