Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dvergpapegøyen vi har hatt gjennom 20 år døde idag morges.

Det er helt grusomt.

Fuglen var så spesiell, han bet oss aldri. Og vi hadde han ute av buret hver dag, hvor han satt på skulderen vår eller sov inni jakken/genseren vår om kvelden.

Vi kunne holde han i hånden og susse på han så mye vi ville.

Han elsket å spise pizza, ritz kjeks og skive med bringebær syltetøy på. Det var snadder og han spiste det ofte.

Han var en helt utrolig skjønn liten fugl.

Så har min mor vært på reise i en uke, og noen vi kjenner har passet på han.

Vi tror han kan ha død av ensomhet etter min mor, for de som har passet på han - har ikke tørt å holde/kose med han. Og han var jo vant med det hver dag.

Han døde noen timer før min mor kom hjem - det er så usigelig trist å tenke på :(

Han var så snill og god og spesiell. Vi er helt i tårer over dette lille familie medlemmet som nå er død.

Han døde vel som en kombinasjon av ensomhet og alderdom :(

Det er så grusomt når dyr man har hatt i flere år, som man har knyttet seg så ekstremt til og som er så spesiell og god, når de dør.

Å vite at man aldri får kost eller pludret med de igjen :(

Videoannonse
Annonse
Gjest Labandama
Skrevet

Å huff så trist! Sjønner at du/dere er lei dere.

Klart det er vanskelig å trist uansett om det er et dyr det er snakk om...

Gjest Shira12
Skrevet

Huff så trist! Skjønner godt dere er lei dere.

*klem*

Skrevet

Kondolerer!

Fugler er det liksom noe spesielt med, syns jeg -. jeg har hatt 2 undulater.

Gjest Princess Peach
Skrevet

Uff, nå ble jeg skikkelig trist på dine vegne. Det er så vondt når dyra dør. *stor klem*

Skrevet

Å så utrolig trist :(

Måtte selv avlive kaninen vår for noen uker siden fordi hun plutselig ble syk. En helt spesiell liten venn som det er et stort tomrom etter.

*klem*

Skrevet

Det var trist å lese.

Det er klart at etter å hatt et dyr i 20 år, med en så god kontakt med den som du beskriver så er/blir det nok et stort savn.

Skrevet

Å, det var trist. At den døde rett før hun kom hjem, da.. Å ha et dyr så lenge gir en helt spesiell tilknytning! Og at dyr kan dø av ensomhet har jeg ingen grunn til å tvile på.

Selv hadde jeg en dvergkanin som ble 8 år, hadde ham nesten hele min tenåringstid, og han trodde nok jeg var moren hans. :-) Helt nydelig var han. Men så, en sommer jeg var borte i 5 uker hadde han bare sittet i et hjørne og sturet det meste av tiden, spist lite og blitt kjempetynn..!

Dyr er herlige, og det nesten like trist å miste dem som et menneske i familien!

Skrevet

Jeg skjønner jo at dette er trist etter 20 år, men vi bør ikke holde fugler i fangeskap på denne måten. Fugler bør fly fritt.

Skrevet

Jeg skjønner jo at dette er trist etter 20 år, men vi bør ikke holde fugler i fangeskap på denne måten. Fugler bør fly fritt.

Det var da et svært lite velplassert innlegg.. Du kommer ingen vei med å moralisere i en slik sammenheng.

Skrevet

Det var da et svært lite velplassert innlegg.. Du kommer ingen vei med å moralisere i en slik sammenheng.

Vel, det er jo ikke akkurat bestemora, da.

Ellers mangler det anledninger for å mene noe om fugler i bur, og i så måte var denne tråden passende.

Skrevet

Ellers mangler det anledninger for å mene noe om fugler i bur, og i så måte var denne tråden passende.

Jeg er jo enig - men har selv hatt 2 undulater - herlige - men nå er jeg blitt så egen og sta at jeg ikke syns at dyr skal eies.

Skrevet

Jeg tror ikke du er snauere enn at du forstår at det handler om å ha respekt for andres sorg, bestemora eller ikke.

Prinsippet om fugler i bur kan man faktisk holde utenfor, og når det gjelder fugler som først er importert hit så er det vel bedre at de havner hos noen som bryr seg nok til å la den fly løst i huset hver dag.

Engasjementet ditt bør strekke seg til å ta importørene da i så fall, ikke dem som kjøper og gir dem et greit liv, etter forholdene...

Skrevet

Jeg er jo enig - men har selv hatt 2 undulater - herlige - men nå er jeg blitt så egen og sta at jeg ikke syns at dyr skal eies.

Ja, jeg tror fan meg jeg har hatt en slik selv også en gang i tida. Men det er slett ikke noe vakkert syn..egentlig. Marsvin og rotter eller hva det nå er folk holder seg med, kan jo aksepteres fordi de tross alt kan gis rimelig bevegelse.

Men å sette fugler som skal fly, i bur på livstid, er åpenbart grov dyremishandling.

Skrevet

Og jada, det er kjøpere som gir importører grunn til å holde på, men spar kritikken din til en mer passende anledning. Ellers faller den ganske rett igjennom. Lag din egen tråd da vel. *spent*

Skrevet

Ja, jeg tror fan meg jeg har hatt en slik selv også en gang i tida. Men det er slett ikke noe vakkert syn..egentlig. Marsvin og rotter eller hva det nå er folk holder seg med, kan jo aksepteres fordi de tross alt kan gis rimelig bevegelse.

Men å sette fugler som skal fly, i bur på livstid, er åpenbart grov dyremishandling.

Vår fugl fløy fritt inne- var omtrent ikke i buret han da -Picko :) - han døde - han hang seg i bjella.

Skrevet

Jeg tror ikke du er snauere enn at du forstår at det handler om å ha respekt for andres sorg, bestemora eller ikke.

Prinsippet om fugler i bur kan man faktisk holde utenfor, og når det gjelder fugler som først er importert hit så er det vel bedre at de havner hos noen som bryr seg nok til å la den fly løst i huset hver dag.

Engasjementet ditt bør strekke seg til å ta importørene da i så fall, ikke dem som kjøper og gir dem et greit liv, etter forholdene...

Hvis vi ikke kjøper fugler i bur, er det heller ingen grunn til å importere dem.

Som jeg skrev tidlig i tråden, skjønner jeg at det er trist å miste fuglen etter så mange år.

Men det er tross alt en fugl, og man må jo kunne tåle et generelt innlegg om fugl i bur i den sammenheng.

Hvis man ønsker en dol'sk minnestund for "Polly", kan man jo opplyse om det da...så skal jeg for all del holde meg unna.

Skrevet

Vår fugl fløy fritt inne- var omtrent ikke i buret han da -Picko :) - han døde - han hang seg i bjella.

hehe...her tror jeg det var katten som ordna saken.

Skrevet

Hvis vi ikke kjøper fugler i bur, er det heller ingen grunn til å importere dem.

Som jeg skrev tidlig i tråden, skjønner jeg at det er trist å miste fuglen etter så mange år.

Men det er tross alt en fugl, og man må jo kunne tåle et generelt innlegg om fugl i bur i den sammenheng.

Hvis man ønsker en dol'sk minnestund for "Polly", kan man jo opplyse om det da...så skal jeg for all del holde meg unna.

"Hvis man ønsker en dol'sk minnestund for "Polly", kan man jo opplyse om det da...så skal jeg for all del holde meg unna."

Du leste vel overskriften..

Skrevet

hehe...her tror jeg det var katten som ordna saken.

Hm, ikke spesielt intelligent å ha katt i samme husholdning som burfugl, eller hva? :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...