Gjest Ført bak lyset Skrevet 19. juni 2006 Del Skrevet 19. juni 2006 Ja, det er triste greier. Tenk å rive ned hele livet ditt rundt ørene på deg på den måten. Hva skal du gjøre? Det vil være umulig for deg å leve videre nå, med en slik ondskapsfull, svikefull jævel. Det eneste fornuftige du kan gjøre er å skille deg. Og anmeld gjerne fyren for æreskrenkelse også. Fysj og fy - slik ondskap! "..............................................." Du har glemt å ta det middelet som, signaturen din refererer til, idag skjønner jeg! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/235157-tillitsbrudd-hva-gj%C3%B8r-jeg-n%C3%A5/page/4/#findComment-1802693 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BattleClown Skrevet 19. juni 2006 Del Skrevet 19. juni 2006 Uff da - så gubben er ikke så mye tøffel som du vil ha ham til å være. Jaja. Hehe, mulig han bare var en sandal..? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/235157-tillitsbrudd-hva-gj%C3%B8r-jeg-n%C3%A5/page/4/#findComment-1802705 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest KariKruskakli Skrevet 19. juni 2006 Del Skrevet 19. juni 2006 Ja, det er triste greier. Tenk å rive ned hele livet ditt rundt ørene på deg på den måten. Hva skal du gjøre? Det vil være umulig for deg å leve videre nå, med en slik ondskapsfull, svikefull jævel. Det eneste fornuftige du kan gjøre er å skille deg. Og anmeld gjerne fyren for æreskrenkelse også. Fysj og fy - slik ondskap! "..............................................." He he, jeg tenkte det samme. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/235157-tillitsbrudd-hva-gj%C3%B8r-jeg-n%C3%A5/page/4/#findComment-1802711 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BattleClown Skrevet 19. juni 2006 Del Skrevet 19. juni 2006 Jeg synes dette høres for utrolig ut til å være sant. Bør jeg bytte ut ordet "smugrøyke" med "utro", og lese innlegget på nytt? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/235157-tillitsbrudd-hva-gj%C3%B8r-jeg-n%C3%A5/page/4/#findComment-1802714 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ført bak lyset. Skrevet 19. juni 2006 Del Skrevet 19. juni 2006 mange mener at du er kontrollerende og manipulerende, fordi du vil at mannen din skal være røykfri. Jeg forstår deg godt. Jeg hadde ikke orket å kysse et askebeger. Mannen min må være røykfri. Ja, jeg hadde faktisk mistet lysten på han, røyklukt er bare hel fælt. Det er ikke noe om å gjøre å bestemme over min partner, men jeg vil bestemme over mitt liv. Og i mitt liv unngår jeg røyklukt så godt det lar seg gjøre. Er det slik du har det? Ja. Jeg må vel innrømme å være en innbarka og lite tolerant anti-røyker. Siden jeg aldri har røykt selv, så klarer jeg heller ikke å forestille meg at dette skal være så vanskelig å la være. Jeg inrømmer også at jeg ser litt ned på røykere som litt svake personligheter som tydeligvis lar seg styre så totalt av noe de til og med vet er skadelige for dem! Ergo ønsker jeg heller ikke en mann som kommer i den kategorien. Jeg synes selv det er rart at jeg ikke har merket noe "avslørende" tidligere. Men jeg har som sagt reagert ved et par anledninger på at han har luktet litt røyk. Han har da sagt at han har hatt en kamerat i bilen, vært innom et lokale hvor det har blitt røyka osv... og jeg har da måttet tro ham!! Dermed har jeg jo heller ikke lett etter tegnene heller! Hvorfor skulle jeg det? Han har jo fremstått som å ha sluttet for årevis siden! Jeg har rett og slett ikke trodd at dette var en aktuell problemstilling! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/235157-tillitsbrudd-hva-gj%C3%B8r-jeg-n%C3%A5/page/4/#findComment-1802720 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest KariKruskakli Skrevet 19. juni 2006 Del Skrevet 19. juni 2006 Du får det til å høres ut som mannen har ranet en bank, eller kjøpt seg hore. Men han har altså bare tatt seg noen røyk sånn i smug. Du må jo ha et enormt stort kontrollbehov. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/235157-tillitsbrudd-hva-gj%C3%B8r-jeg-n%C3%A5/page/4/#findComment-1802722 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ført bak lyset Skrevet 19. juni 2006 Del Skrevet 19. juni 2006 He he, jeg tenkte det samme. Da synes jeg du bør lese innlegget mitt en gang til, å se om du greier å få tak i essensen denne gangen! Hvis du trenger hjelp til tolkningen, kan du lese svaret jeg har fått av sarahelise. Hun har forstått poenget! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/235157-tillitsbrudd-hva-gj%C3%B8r-jeg-n%C3%A5/page/4/#findComment-1802728 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ført bak lyset Skrevet 19. juni 2006 Del Skrevet 19. juni 2006 Jeg synes dette høres for utrolig ut til å være sant. Bør jeg bytte ut ordet "smugrøyke" med "utro", og lese innlegget på nytt? Har du lest resten av tråden her?? Gjør det først, så kan du uttale deg etterpå. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/235157-tillitsbrudd-hva-gj%C3%B8r-jeg-n%C3%A5/page/4/#findComment-1802733 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ført bak lyset Skrevet 19. juni 2006 Del Skrevet 19. juni 2006 Du får det til å høres ut som mannen har ranet en bank, eller kjøpt seg hore. Men han har altså bare tatt seg noen røyk sånn i smug. Du må jo ha et enormt stort kontrollbehov. Pls les resten av tråden du også. Så skjønner du kanskje bedre hva som er sakens kjerne her... Selve røykingen kommer faktisk på 2 plass.. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/235157-tillitsbrudd-hva-gj%C3%B8r-jeg-n%C3%A5/page/4/#findComment-1802738 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ført bak lyset Skrevet 19. juni 2006 Del Skrevet 19. juni 2006 "Han vil ganske sikkert, argumentere med at han har rett til å bestemme over seg selv, og at han har skjult dette for meg for husfredens skyld." Ja, det vil han nok, og dette er gode argumenter. Han er faktisk en voksen mann som må få bestemme dette selv. Ok at han må få bestemme selv at han vil røyke, MEN DA MÅ HAN VEL FOR FAAN VÆRE MANN NOK TIL Å STÅ FOR DET OGSÅ!!! Ikke lyve og hemmeligholde i årevis! Ikke fremstå for meg, ungene og hele verden som en av de "flinke" som har klart å slutte? Det er DET som er tillitsbruddet her. Ikke AT han røyker! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/235157-tillitsbrudd-hva-gj%C3%B8r-jeg-n%C3%A5/page/4/#findComment-1802778 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest KariKruskakli Skrevet 19. juni 2006 Del Skrevet 19. juni 2006 Pls les resten av tråden du også. Så skjønner du kanskje bedre hva som er sakens kjerne her... Selve røykingen kommer faktisk på 2 plass.. Jeg har skjønt sakens kjerne. Du føler deg ført bak lyset og jeg sier at du da må ha et enormt kontrollbehov. Jeg tror ikke det er uten grunn at han har ført deg bak lyset. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/235157-tillitsbrudd-hva-gj%C3%B8r-jeg-n%C3%A5/page/4/#findComment-1802780 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Prozak Skrevet 19. juni 2006 Del Skrevet 19. juni 2006 Ja. Jeg må vel innrømme å være en innbarka og lite tolerant anti-røyker. Siden jeg aldri har røykt selv, så klarer jeg heller ikke å forestille meg at dette skal være så vanskelig å la være. Jeg inrømmer også at jeg ser litt ned på røykere som litt svake personligheter som tydeligvis lar seg styre så totalt av noe de til og med vet er skadelige for dem! Ergo ønsker jeg heller ikke en mann som kommer i den kategorien. Jeg synes selv det er rart at jeg ikke har merket noe "avslørende" tidligere. Men jeg har som sagt reagert ved et par anledninger på at han har luktet litt røyk. Han har da sagt at han har hatt en kamerat i bilen, vært innom et lokale hvor det har blitt røyka osv... og jeg har da måttet tro ham!! Dermed har jeg jo heller ikke lett etter tegnene heller! Hvorfor skulle jeg det? Han har jo fremstått som å ha sluttet for årevis siden! Jeg har rett og slett ikke trodd at dette var en aktuell problemstilling! Heh-heh-heh. Dette blir bare mer og mer latterlig :-) "..........................................." 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/235157-tillitsbrudd-hva-gj%C3%B8r-jeg-n%C3%A5/page/4/#findComment-1802797 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sandex Skrevet 19. juni 2006 Del Skrevet 19. juni 2006 Ja. Jeg må vel innrømme å være en innbarka og lite tolerant anti-røyker. Siden jeg aldri har røykt selv, så klarer jeg heller ikke å forestille meg at dette skal være så vanskelig å la være. Jeg inrømmer også at jeg ser litt ned på røykere som litt svake personligheter som tydeligvis lar seg styre så totalt av noe de til og med vet er skadelige for dem! Ergo ønsker jeg heller ikke en mann som kommer i den kategorien. Jeg synes selv det er rart at jeg ikke har merket noe "avslørende" tidligere. Men jeg har som sagt reagert ved et par anledninger på at han har luktet litt røyk. Han har da sagt at han har hatt en kamerat i bilen, vært innom et lokale hvor det har blitt røyka osv... og jeg har da måttet tro ham!! Dermed har jeg jo heller ikke lett etter tegnene heller! Hvorfor skulle jeg det? Han har jo fremstått som å ha sluttet for årevis siden! Jeg har rett og slett ikke trodd at dette var en aktuell problemstilling! Her kommer det frem litt hvorfor han ikke turte å si det! og - hvorfor ble du sammen med han da? Fordi du "visste" at du skulle klare å forandre han?! Hjelpe meg.... .stakkars mann sier jeg 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/235157-tillitsbrudd-hva-gj%C3%B8r-jeg-n%C3%A5/page/4/#findComment-1802835 Del på andre sider Flere delingsvalg…
trissie Skrevet 19. juni 2006 Del Skrevet 19. juni 2006 Ja. Jeg må vel innrømme å være en innbarka og lite tolerant anti-røyker. Siden jeg aldri har røykt selv, så klarer jeg heller ikke å forestille meg at dette skal være så vanskelig å la være. Jeg inrømmer også at jeg ser litt ned på røykere som litt svake personligheter som tydeligvis lar seg styre så totalt av noe de til og med vet er skadelige for dem! Ergo ønsker jeg heller ikke en mann som kommer i den kategorien. Jeg synes selv det er rart at jeg ikke har merket noe "avslørende" tidligere. Men jeg har som sagt reagert ved et par anledninger på at han har luktet litt røyk. Han har da sagt at han har hatt en kamerat i bilen, vært innom et lokale hvor det har blitt røyka osv... og jeg har da måttet tro ham!! Dermed har jeg jo heller ikke lett etter tegnene heller! Hvorfor skulle jeg det? Han har jo fremstått som å ha sluttet for årevis siden! Jeg har rett og slett ikke trodd at dette var en aktuell problemstilling! Egentlig var det dette innlegget som fikk meg til å reagere. Jeg kan ikke med min beste vilje skjønne annet enn at innleggene dine kun handler om god, bedre, best...? Du verdivurderer andre, og velger utfra det. Du er bedre, de er dumme, du kan ikke lære noe av eller leve med svakheter osv.. Er det bare jeg som oppfatter innleggene dine slik? Forresten kjenner jeg meg igjen i noe av dette, fordi jeg har vært der selv i en viss grad. Spesiellt i det at jeg alltid forsvarte slike negative holdninger for å unngå å se meg slv. Fokusere på den andres svakhet, holde i sjakk. Da kan ikke den andre få tatt tak i noe du gjør feil... En aldri så liten livskrise samt gode venner som sparket meg bak, hjalp meg til å skjønne litt mer av livet. Fortsetter du å bare ønske å bli respektert for dine holdninger, da går alt sikkert bra... Hva i h.... kan være poenget med slike holdninger? Så hvis jeg ikke kan forandre mannen min til å bli slik jeg vil, så dump han? Dette er absolutt ikke noe annet enn å si at "jeg er flau over at partneren min ikke er lik fiiiin og dannet som meg". "At han ikke har samme viljestyrke til å vinne over laster som meg". Sannheten er kanskje at du er så lite tolerant at han ikke har våget? Både mannen min og jeg har vært i krig med hverandre fordi vi ikke tålte forskjellene. Han spør og er åpen om sin dårlige kunnskaper, sine svakheter, men er kjempeflink på sine områder. Hakking og kritikk på røykere kan være motiverende, tror du? Det er klart han må motiveres til å på en annen måte enn å bli stemplet som et undermenneske fordi han ikke makter å legge røyken helt bort. For dette er grunnleggende mennskeforståelse og en av de viktigste ting vi har for å få et godt liv, man skal respektere hverandre. Noe skal man kunnekreve. :-) Man promper ikke ved frokost eller middag, eller forsurer for andre ved røyking. Da har man all grunn til å si ifra. Og det kan markeres sterkt. Veldig sterkt. Men kan vi nekte noen å prompe ute? Kjernen i dette er at vi faktisk kan danne hverandre noe, også UTdanne hverandre noe. Det handler om å utfordre hverandre litt. Men derfra til å ikke akseptere, hakke på og kritisere er det et stykke. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/235157-tillitsbrudd-hva-gj%C3%B8r-jeg-n%C3%A5/page/4/#findComment-1802841 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ført bak lyset Skrevet 19. juni 2006 Del Skrevet 19. juni 2006 Jeg har skjønt sakens kjerne. Du føler deg ført bak lyset og jeg sier at du da må ha et enormt kontrollbehov. Jeg tror ikke det er uten grunn at han har ført deg bak lyset. Ja, Jeg har såpass stort kontrollbehov at jeg vil vite om jeg kan stole på mine nærmeste. Men hvis du synes det er greit at folk lyver for deg, hvis det passer dem best, så er det opp til deg! Du velger selv hvor høye krav du stiller til en partner. Tydeligvis er mine krav litt høyere enn dine. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/235157-tillitsbrudd-hva-gj%C3%B8r-jeg-n%C3%A5/page/4/#findComment-1802856 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest KariKruskakli Skrevet 19. juni 2006 Del Skrevet 19. juni 2006 Ja, Jeg har såpass stort kontrollbehov at jeg vil vite om jeg kan stole på mine nærmeste. Men hvis du synes det er greit at folk lyver for deg, hvis det passer dem best, så er det opp til deg! Du velger selv hvor høye krav du stiller til en partner. Tydeligvis er mine krav litt høyere enn dine. Mannen min røyker ikke, men tar seg en røyk av til i ferier. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/235157-tillitsbrudd-hva-gj%C3%B8r-jeg-n%C3%A5/page/4/#findComment-1802862 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BattleClown Skrevet 19. juni 2006 Del Skrevet 19. juni 2006 Har du lest resten av tråden her?? Gjør det først, så kan du uttale deg etterpå. Nei, men jeg skjønte hva det dreide seg om, og det er en bagatell, og mannen din mener også at dette er en bagatell. Hvis du skal lage så mye intriger for så lite, hvor vil det ende? Det er selvsagt noe å tenke på at han har klart å holde det gående så lenge. Men det hele startet som en liten ting, en liten løgn, og utviklet seg derifra. Det startet ikke med at han i all hemmelighet planla å holde dette skjult for deg i alle disse årene. Så han har ikke gått rundt med "diabolske" tanker. Det kan hende han liker å røyke, at røyk gir han en god følelse. Det er ikke alle som ser på røyking som et stort problem, og de ofrer gjerne litt av helsa for å kunne nyte nuet. Nå er jeg ikke-røyker, men jeg forstår at andre folk liker andre ting, gjerne usunne ting også. Mange menn styrer unna konflikter med partneren fordi de ikke vil ha intriger som varer i mange uker. Menn foretrekker direkte tale slik at konflikten kan løses så raskt som mulig. Siden mannen din har løyet i alle disse årene, så kanskje det er noe med deg som gjør at han foretrekker å lyve. Det kan faktisk hende at han har løyet om andre ting også, så sånn sett er du berettiget til å føle deg "lurt", men han er mest sannsynlig kun en del av problemet. Du er også en del av dette forholdet. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/235157-tillitsbrudd-hva-gj%C3%B8r-jeg-n%C3%A5/page/4/#findComment-1802869 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ført bak lyset Skrevet 19. juni 2006 Del Skrevet 19. juni 2006 Egentlig var det dette innlegget som fikk meg til å reagere. Jeg kan ikke med min beste vilje skjønne annet enn at innleggene dine kun handler om god, bedre, best...? Du verdivurderer andre, og velger utfra det. Du er bedre, de er dumme, du kan ikke lære noe av eller leve med svakheter osv.. Er det bare jeg som oppfatter innleggene dine slik? Forresten kjenner jeg meg igjen i noe av dette, fordi jeg har vært der selv i en viss grad. Spesiellt i det at jeg alltid forsvarte slike negative holdninger for å unngå å se meg slv. Fokusere på den andres svakhet, holde i sjakk. Da kan ikke den andre få tatt tak i noe du gjør feil... En aldri så liten livskrise samt gode venner som sparket meg bak, hjalp meg til å skjønne litt mer av livet. Fortsetter du å bare ønske å bli respektert for dine holdninger, da går alt sikkert bra... Hva i h.... kan være poenget med slike holdninger? Så hvis jeg ikke kan forandre mannen min til å bli slik jeg vil, så dump han? Dette er absolutt ikke noe annet enn å si at "jeg er flau over at partneren min ikke er lik fiiiin og dannet som meg". "At han ikke har samme viljestyrke til å vinne over laster som meg". Sannheten er kanskje at du er så lite tolerant at han ikke har våget? Både mannen min og jeg har vært i krig med hverandre fordi vi ikke tålte forskjellene. Han spør og er åpen om sin dårlige kunnskaper, sine svakheter, men er kjempeflink på sine områder. Hakking og kritikk på røykere kan være motiverende, tror du? Det er klart han må motiveres til å på en annen måte enn å bli stemplet som et undermenneske fordi han ikke makter å legge røyken helt bort. For dette er grunnleggende mennskeforståelse og en av de viktigste ting vi har for å få et godt liv, man skal respektere hverandre. Noe skal man kunnekreve. :-) Man promper ikke ved frokost eller middag, eller forsurer for andre ved røyking. Da har man all grunn til å si ifra. Og det kan markeres sterkt. Veldig sterkt. Men kan vi nekte noen å prompe ute? Kjernen i dette er at vi faktisk kan danne hverandre noe, også UTdanne hverandre noe. Det handler om å utfordre hverandre litt. Men derfra til å ikke akseptere, hakke på og kritisere er det et stykke. Nei. Du har nok grepet tak i feil problemstilling her. Jeg vurderer IKKE folk etter god bedre, best. Det var bare ment som en forklaring på hvorfor jeg var anti-røyker, og at at jeg med en ikke røykers øyne, ikke klarer å leve meg inn i hvor alvorlig dette er! Hvis jeg skulle vurdert personer slik du tror, så hadde nok min omgangskrets, og valg av ektemann, sett ganske annerledes ut enn den gjør! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/235157-tillitsbrudd-hva-gj%C3%B8r-jeg-n%C3%A5/page/4/#findComment-1802883 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ført bak lyset Skrevet 19. juni 2006 Del Skrevet 19. juni 2006 Mannen min røyker ikke, men tar seg en røyk av til i ferier. Hva har det med saken å gjøre? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/235157-tillitsbrudd-hva-gj%C3%B8r-jeg-n%C3%A5/page/4/#findComment-1802884 Del på andre sider Flere delingsvalg…
trissie Skrevet 19. juni 2006 Del Skrevet 19. juni 2006 Nei. Du har nok grepet tak i feil problemstilling her. Jeg vurderer IKKE folk etter god bedre, best. Det var bare ment som en forklaring på hvorfor jeg var anti-røyker, og at at jeg med en ikke røykers øyne, ikke klarer å leve meg inn i hvor alvorlig dette er! Hvis jeg skulle vurdert personer slik du tror, så hadde nok min omgangskrets, og valg av ektemann, sett ganske annerledes ut enn den gjør! Hvorfor tror du at du kan "velge" en mann som skal tilpasse seg dine krav? Vi velger ektemenn MED sine sider, styrker og svakheter, og så tilpasser vi oss hverandre. Det er ganskestor forskjell på å være så fortvilt over egne svakheter at han skjuler det, og på tillitsbrudd. Han har prøvd å tilpasse seg noen urimelige krav og nestetfornektet at han sliter med det selv. Kanskje han til og med fortrenger sitt problem? Det er noe helt annet enn tillitsbrudd. Vis han forståelse i stedet, så kanskje dere begge lærer noe. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/235157-tillitsbrudd-hva-gj%C3%B8r-jeg-n%C3%A5/page/4/#findComment-1802897 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.