Gå til innhold

Tillitsbrudd - Hva gjør jeg nå?

Anbefalte innlegg

Nei selvfølgelig virker det ikke slik her!

Denne tråden dreier seg jo om en negativ erfaring jeg har med ham.

Desverre ville det nok blitt et alt for langt innlegg hvis jeg skulle skrevet en lang utredning om alle sider av vårt samliv, og alle sider av hans personlighet.

Du må da forstå at det du leser her er et utsnitt av en helhet!

hva er da problemet? les hva Kruskakli skriver øverst her om røyking - bare vi som har røkt selv vet hvordan dette er.

Fortsetter under...

• Svar 168
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• flisa

24

• muriel

5

• Prozak

5

• NeaNoor

5

Mest aktive i denne tråden

"Jeg reagerer på at flere her syns ikke at det er alvorlig nok å lyve om røyking. Når en mann lyver på direkte spørsmål, så er han ikke å stole på. Da vet man ikke hva annet han kan lyve om"

Det der tror jeg ikke noen verdens ting på.

Å si at han da er en generelt løgner er drøy.

Å røyke er forbundet med skam på samme måte som at det å være overvektig er forbundet med skam.

Man hører jo overvektige si at de ikke vil vise seg frem på stranden. Eller de sier at de ikke vil spise sammen med andre, men spiser heller hjemme.

Noen sier at de ikke spiser mer enn slanke osv osv.

Man forsøker å lure andre, men aller mest lurer man seg selv.

Hilsen ei som har vært gjennom røykeslutt flere ganger.

Man vil jo så gjerne tro at man har lykkes. Først så tror man det. Etterhvert så kommer usikkerheten, men ikke innrømmelsen over at man er i ferd med å sprekke. Til slutt så må man innrømme det tunge nederlaget. Og et nederlag er det. Et gedigent nederlag.

Man vil jo så gjerne være kjernesunn. Man ønsker jo ikke få lungekreft. Og man vil så gjerne slippe å se ut som en innskrumpa rosin når man er 50-60.

Først starter man å røyke i smug. Du kan jo bare tenke deg hvor redd man er for å bli oppdaget, etter først å ha fått masse skryt for å ha sluttet. Man forsøker å skjule alle spor ved å manisk pusse tenner, vaske hender osv.

Etterhvert blir det for slitsomt å gjemme seg og nederlaget er et faktum.

Jeg skjønner godt at man har problemer med å innrømme et slik nederlag.

Det er jo bare de dumme som røyker, ikke sant?

Man vil jo ikke bli betraktet som dum.

Er man en generelt løgner fordi om man ikke vil innrømme slike nederlag. Nei! Nei,jeg er vel heller nesten litt for ærlig til tider. Jeg har det ikke med å lyve, men jeg har store problemer med å takle å være en røyker. Jeg vil ikke, jeg vil ikke være en røyker. Jeg var en kjernesunn jente frem til jeg var 23 år som drev med flere former for sport, men såååå gjorde jeg noe fryktelig dumt. Jeg var så dum at jeg trodde jeg hadde full kontroll lenge.

Jeg vil fremdeles betrakte meg selv som sporty og sunn og røykingen passer ikke til mitt image. Jeg vil ikke være slik.

Jeg VAR ikke slik, og jeg vil ikke være slik.

DERFOR har jeg så store problemer med å innrømme en sprekk. Selv overfor meg selv.

Å greie å holde røykingen skjult i 11 år, er ikke mindre enn imponerende. Han må på en måte ha vært ganske sterk allikevel som har greid å la være å røyke sammen med familien.

Husk nikotin er verdens mest avhenighetsskapende stoff.

Jeg kan ikke skjønne hvorfor det skullle være så vanskelig å slanke seg. For meg er det enkelt. Det er jo ikke noen avhengighetsskapende stoffer i mat,tenker jeg. Og sitte i sofaen er heller ikke avhengighetsskapende tenker jeg. Det må da gå an røre litt på rompa.

Likevel er det vanskelig for noen.

Andre skjønner ikke hvorfor det skulle være så vanskelig å slutte å røyke.

Men det er det altså for noen.

Hilsen ei som har sluttet IGJEN, men som ikke tør å love hvor lenge det holder denne gangen. Det er snart ferie. Ferie uten røyk? Hva slags ferie er det?

Heldigvis bryr han seg ikke om det han jeg bor med, selv om han er en ikke-røyker.

AMEN!

Gjest KariKruskakli

Menom du hadde lovet dyrt og hellig at du ikke skulle spise så mye, sagt selv at du ville slutte med det, og han så bl4e sammen med deg på det grunnlag, Og du fortsatte bak hans rygg, ville du ikke forstå at han ble sint?

Det må være jævla slitsomt å være så perfekt som deg.

Du er nok en av de svært få som kommer til himmelen, så får vi andre løgnhalser ha det sosialt og trivelig i helvete isteden.

Gjest sarahelise

Det må være jævla slitsomt å være så perfekt som deg.

Du er nok en av de svært få som kommer til himmelen, så får vi andre løgnhalser ha det sosialt og trivelig i helvete isteden.

Tror ikke på noe liv etter døden, det er vel litt for dumt, og da passer det jo deg å tro på sånt.

Dette er DOL da ikke det virkelige liv, husk det.

Gjest Ført bak lyset

hva er da problemet? les hva Kruskakli skriver øverst her om røyking - bare vi som har røkt selv vet hvordan dette er.

Jeg synes det er utrolig at du ikke har fattet poenget enda!

Selvfølgelig finnes det sikkert en FORKLARING på HVORFOR man lyver. Enten det gjelder røyking eller andre ting man ønsker å skjule.

Det som forundrer meg er atdet

virker nesten som mange her mener at løgn og fortielse legaliseres sålenge GRUNNEN til å lyve er "god" nok. Eller DET MAN LYVER OM, ikke er "stort" nok

Men uansett hva det gjelder så blir ikke desto mindre sårende å oppdage at man har blitt løyet for?

Selvfølgelig finnes det sikkert en FORKLARING på HVORFOR man lyver. Enten det gjelder røyking eller andre ting man ønsker å skjule.

virker nesten som mange her mener at løgn og fortielse legaliseres sålenge GRUNNEN til å lyve er "god" nok. Eller DET MAN LYVER OM, ikke er "stort" nok

Men uansett hva det gjelder så blir ikke desto mindre sårende å oppdage at man har blitt løyet for?

Det er vel ingen som benekter at det er sårende å bli løyet for.

Annonse

"Jeg reagerer på at flere her syns ikke at det er alvorlig nok å lyve om røyking. Når en mann lyver på direkte spørsmål, så er han ikke å stole på. Da vet man ikke hva annet han kan lyve om"

Det der tror jeg ikke noen verdens ting på.

Å si at han da er en generelt løgner er drøy.

Å røyke er forbundet med skam på samme måte som at det å være overvektig er forbundet med skam.

Man hører jo overvektige si at de ikke vil vise seg frem på stranden. Eller de sier at de ikke vil spise sammen med andre, men spiser heller hjemme.

Noen sier at de ikke spiser mer enn slanke osv osv.

Man forsøker å lure andre, men aller mest lurer man seg selv.

Hilsen ei som har vært gjennom røykeslutt flere ganger.

Man vil jo så gjerne tro at man har lykkes. Først så tror man det. Etterhvert så kommer usikkerheten, men ikke innrømmelsen over at man er i ferd med å sprekke. Til slutt så må man innrømme det tunge nederlaget. Og et nederlag er det. Et gedigent nederlag.

Man vil jo så gjerne være kjernesunn. Man ønsker jo ikke få lungekreft. Og man vil så gjerne slippe å se ut som en innskrumpa rosin når man er 50-60.

Først starter man å røyke i smug. Du kan jo bare tenke deg hvor redd man er for å bli oppdaget, etter først å ha fått masse skryt for å ha sluttet. Man forsøker å skjule alle spor ved å manisk pusse tenner, vaske hender osv.

Etterhvert blir det for slitsomt å gjemme seg og nederlaget er et faktum.

Jeg skjønner godt at man har problemer med å innrømme et slik nederlag.

Det er jo bare de dumme som røyker, ikke sant?

Man vil jo ikke bli betraktet som dum.

Er man en generelt løgner fordi om man ikke vil innrømme slike nederlag. Nei! Nei,jeg er vel heller nesten litt for ærlig til tider. Jeg har det ikke med å lyve, men jeg har store problemer med å takle å være en røyker. Jeg vil ikke, jeg vil ikke være en røyker. Jeg var en kjernesunn jente frem til jeg var 23 år som drev med flere former for sport, men såååå gjorde jeg noe fryktelig dumt. Jeg var så dum at jeg trodde jeg hadde full kontroll lenge.

Jeg vil fremdeles betrakte meg selv som sporty og sunn og røykingen passer ikke til mitt image. Jeg vil ikke være slik.

Jeg VAR ikke slik, og jeg vil ikke være slik.

DERFOR har jeg så store problemer med å innrømme en sprekk. Selv overfor meg selv.

Å greie å holde røykingen skjult i 11 år, er ikke mindre enn imponerende. Han må på en måte ha vært ganske sterk allikevel som har greid å la være å røyke sammen med familien.

Husk nikotin er verdens mest avhenighetsskapende stoff.

Jeg kan ikke skjønne hvorfor det skullle være så vanskelig å slanke seg. For meg er det enkelt. Det er jo ikke noen avhengighetsskapende stoffer i mat,tenker jeg. Og sitte i sofaen er heller ikke avhengighetsskapende tenker jeg. Det må da gå an røre litt på rompa.

Likevel er det vanskelig for noen.

Andre skjønner ikke hvorfor det skulle være så vanskelig å slutte å røyke.

Men det er det altså for noen.

Hilsen ei som har sluttet IGJEN, men som ikke tør å love hvor lenge det holder denne gangen. Det er snart ferie. Ferie uten røyk? Hva slags ferie er det?

Heldigvis bryr han seg ikke om det han jeg bor med, selv om han er en ikke-røyker.

Amen!

Tror ikke på noe liv etter døden, det er vel litt for dumt, og da passer det jo deg å tro på sånt.

Dette er DOL da ikke det virkelige liv, husk det.

Jo - dette er også det virkelige liv - for oss som diskuterer ut fra de personene vi er - men det er kanskje anderledes for deg som bruker ad hoc-nick etter hva man vil svare - og svarer seg selv og slikt :) et troll kjenner man igjen på gangen.....

Det er selvsagt MYE mindre sårende å bli løyet for angående "husket du å poste det brevet som du lovet?" Løgn: "jada" også gjør han det dagen etter i stedet, enn : "Jeg har aldri vært utro eller tenkt på noen andre enn deg" også har han en elskerinne. Jeg skiller ihvertfall veldig på grad av løgn, og syes det er rart at du og en del med deg ikke gjør det. Den andre tingen er hvor alvorlig man synes en løgn om røyking er, for deg er det tydeligvis en grov løgn, for meg hadde den vært ganske liten.

Nei, er det så utrolig? Jeg sier ikke dato og klokkeslett for hver gang jeg onanerer feks men vi vet jo begge at vi gjør det. Og vi har ikke delt alle detaljer om livet vårt enda, men det er ikke noe vi med vilje skjuler nei.

Hva skjuler dere for hverandre?

Nå er jeg jo single, da, men etter å ha lest hvordan du høvlet ned KariKruskaKli - så kan du benne på at jeg ikke hadde kommet med noen bekjennelse her.

Menom du hadde lovet dyrt og hellig at du ikke skulle spise så mye, sagt selv at du ville slutte med det, og han så bl4e sammen med deg på det grunnlag, Og du fortsatte bak hans rygg, ville du ikke forstå at han ble sint?

Dersom jeg hadde blitt sammen med en som forlangte at jeg ikke skulle røyke, spise så mye, ikke fjerte mer enn en pr. dag osv osv, så hadde jeg selvsagt skygga banen.

Det er vel den største tabben denne mannen har gjort, at han (tydeligvis) var så glad i henne at han i det hele tatt gikk inn i dette forholdet.

Gjest sarahelise

Jo - dette er også det virkelige liv - for oss som diskuterer ut fra de personene vi er - men det er kanskje anderledes for deg som bruker ad hoc-nick etter hva man vil svare - og svarer seg selv og slikt :) et troll kjenner man igjen på gangen.....

Er det ikke litt trist kun å leve her inne?

Gjest sarahelise

Dersom jeg hadde blitt sammen med en som forlangte at jeg ikke skulle røyke, spise så mye, ikke fjerte mer enn en pr. dag osv osv, så hadde jeg selvsagt skygga banen.

Det er vel den største tabben denne mannen har gjort, at han (tydeligvis) var så glad i henne at han i det hele tatt gikk inn i dette forholdet.

Jeg har ikke forstått det slik at hun satte krav, men når han sier en ting er jo hennes forventinger der etter selvsagt. Og så går han hen og lyver i 11 år, helt horribelt.

Om det var sånn at hun ikke ville være med en røyker så burde jo han hatt vett nok til å si at han ikke kunne love henne det da, han visste jo hva hun ville.

Annonse

Gjest Ført bak lyset

Det er vel ingen som benekter at det er sårende å bli løyet for.

Neivel?

Da er det jo merkelig at JEG blir fremstillt som både rar, urimelig, kontrollerende, overreagerende osv

når jeg skriver et innlegg om at jeg er såret og har mistet tilliten til en jeg har tatt i løgn!

For hovedessensen i alle "hat-svarene" er nettopp:

Hvis jeg er så dum at jeg henger meg opp i en "bagatell" som røyking, så er det faktisk min egen skyld at jeg blir løyet for!

For slike løgner er jo LOV!

mange mener at du er kontrollerende og manipulerende, fordi du vil at mannen din skal være røykfri. Jeg forstår deg godt. Jeg hadde ikke orket å kysse et askebeger. Mannen min må være røykfri. Ja, jeg hadde faktisk mistet lysten på han, røyklukt er bare hel fælt. Det er ikke noe om å gjøre å bestemme over min partner, men jeg vil bestemme over mitt liv. Og i mitt liv unngår jeg røyklukt så godt det lar seg gjøre. Er det slik du har det?

Hun har ikke kyssa "et askebeger" heller. Hvis hun aldri har røkt og er så innbitt motstander at hun ser det som sinn rett å nekte en voksen mann å gjøre det (han LOVET jo,tross alt) så har hun garantert ikke vært i nærheten av kjeften hans på ihvartfall en time etter siste sigarett.

mil1365380270

Jeg skal legge inn et oppdaterings innlegg senere ikveld, så du kan lese hvordan jeg taklet det!

Rekker det ikke akkurat nå!

Har du tatt det opp med han nå, eller ble det ikke noe av i går?

Hva om mannen din ikke er så svak som du tror? Om han bare sa 11 år fordi han synes du er frekk og kontrollerende, og dette er en test på hvor hissig eller forståelsesfull du viser deg å være?

Kan grunnen til din sterke reaksjon være at det er et nederlag for DEG om han røyker? At de du har snakket nedsettende om røykere til hele tiden har visst om mannen din?

Og fikk den sjokolade-spøken deg til å se ting i et annet lys? ;-)

Neivel?

Da er det jo merkelig at JEG blir fremstillt som både rar, urimelig, kontrollerende, overreagerende osv

når jeg skriver et innlegg om at jeg er såret og har mistet tilliten til en jeg har tatt i løgn!

For hovedessensen i alle "hat-svarene" er nettopp:

Hvis jeg er så dum at jeg henger meg opp i en "bagatell" som røyking, så er det faktisk min egen skyld at jeg blir løyet for!

For slike løgner er jo LOV!

Det er jo din fanatisme mot røyl og røykere som har gjort at en normal mann velger å lyve - - -de aller fleste hadde jo latt han få lov, om det ikke plaget dem mer enn det har plaget det (på 11 år har du sett to tobakkspakker og ant en lukt en gang i blant) -det er jo det det handler om.

Hun har ikke kyssa "et askebeger" heller. Hvis hun aldri har røkt og er så innbitt motstander at hun ser det som sinn rett å nekte en voksen mann å gjøre det (han LOVET jo,tross alt) så har hun garantert ikke vært i nærheten av kjeften hans på ihvartfall en time etter siste sigarett.

Jeg tror ikke på denne historien engang - men det er en morsom tråd! :)

Gjest Ført bak lyset

Det er jo din fanatisme mot røyl og røykere som har gjort at en normal mann velger å lyve - - -de aller fleste hadde jo latt han få lov, om det ikke plaget dem mer enn det har plaget det (på 11 år har du sett to tobakkspakker og ant en lukt en gang i blant) -det er jo det det handler om.

Bare for å minne deg på det så var det ikke jeg som FORBØD han å røyke!

Han visste selv at dette var dumt, og tok intiativet til å slutte.

Han valgte også selv tidspunkt..

Siden har han fremstått som ikke røyker bortsett fra på fest, men det har jeg jo visst om.

Det viser seg nå at det er de siste 3 årene han har røyka mer eller mindre daglig. Da på jobb.

Altså har han klart å slutte en lang periode men begynt igjen bla fordi han har hatt problemer personlig (liten midtlivskrise ) + at vi har vært inne i en dårlig sirkel forholdet.

Og for å gjenta meg selv til det kjedsommelige: saken er ikke hvor mye/ lite denne røyken har plaget meg, men at han har fortiet og løyet om det også på direkte forespørsler, både fra meg og barna.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...