Gå til innhold

Tillitsbrudd - Hva gjør jeg nå?

Anbefalte innlegg

Bare for å minne deg på det så var det ikke jeg som FORBØD han å røyke!

Han visste selv at dette var dumt, og tok intiativet til å slutte.

Han valgte også selv tidspunkt..

Siden har han fremstått som ikke røyker bortsett fra på fest, men det har jeg jo visst om.

Det viser seg nå at det er de siste 3 årene han har røyka mer eller mindre daglig. Da på jobb.

Altså har han klart å slutte en lang periode men begynt igjen bla fordi han har hatt problemer personlig (liten midtlivskrise ) + at vi har vært inne i en dårlig sirkel forholdet.

Og for å gjenta meg selv til det kjedsommelige: saken er ikke hvor mye/ lite denne røyken har plaget meg, men at han har fortiet og løyet om det også på direkte forespørsler, både fra meg og barna.

Blir spennende å se hva du kommer til å gjøre med det da :)

Fortsetter under...

• Svar 168
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• flisa

24

• muriel

5

• Prozak

5

• NeaNoor

5

Mest aktive i denne tråden

Gjest Ført bak lyset

og derfor juger han :-)

HVORFOR han juger, er ikke opp til MEG å ta ansvaret for!

Hver og en får ta ansvar for sine egne avgjørelser, og konsekvensene disse kan få!

"Du har selv ansvaret for at folk juger til deg"

Hvaslags moral er det??

Det begynner å ligne på han som slår kona helseløs fordi "hun fikk meg til det!"

HVORFOR han juger, er ikke opp til MEG å ta ansvaret for!

Hver og en får ta ansvar for sine egne avgjørelser, og konsekvensene disse kan få!

"Du har selv ansvaret for at folk juger til deg"

Hvaslags moral er det??

Det begynner å ligne på han som slår kona helseløs fordi "hun fikk meg til det!"

jaaaada :) *klapper på hodet*

Gjest sandex

"Jeg reagerer på at flere her syns ikke at det er alvorlig nok å lyve om røyking. Når en mann lyver på direkte spørsmål, så er han ikke å stole på. Da vet man ikke hva annet han kan lyve om"

Det der tror jeg ikke noen verdens ting på.

Å si at han da er en generelt løgner er drøy.

Å røyke er forbundet med skam på samme måte som at det å være overvektig er forbundet med skam.

Man hører jo overvektige si at de ikke vil vise seg frem på stranden. Eller de sier at de ikke vil spise sammen med andre, men spiser heller hjemme.

Noen sier at de ikke spiser mer enn slanke osv osv.

Man forsøker å lure andre, men aller mest lurer man seg selv.

Hilsen ei som har vært gjennom røykeslutt flere ganger.

Man vil jo så gjerne tro at man har lykkes. Først så tror man det. Etterhvert så kommer usikkerheten, men ikke innrømmelsen over at man er i ferd med å sprekke. Til slutt så må man innrømme det tunge nederlaget. Og et nederlag er det. Et gedigent nederlag.

Man vil jo så gjerne være kjernesunn. Man ønsker jo ikke få lungekreft. Og man vil så gjerne slippe å se ut som en innskrumpa rosin når man er 50-60.

Først starter man å røyke i smug. Du kan jo bare tenke deg hvor redd man er for å bli oppdaget, etter først å ha fått masse skryt for å ha sluttet. Man forsøker å skjule alle spor ved å manisk pusse tenner, vaske hender osv.

Etterhvert blir det for slitsomt å gjemme seg og nederlaget er et faktum.

Jeg skjønner godt at man har problemer med å innrømme et slik nederlag.

Det er jo bare de dumme som røyker, ikke sant?

Man vil jo ikke bli betraktet som dum.

Er man en generelt løgner fordi om man ikke vil innrømme slike nederlag. Nei! Nei,jeg er vel heller nesten litt for ærlig til tider. Jeg har det ikke med å lyve, men jeg har store problemer med å takle å være en røyker. Jeg vil ikke, jeg vil ikke være en røyker. Jeg var en kjernesunn jente frem til jeg var 23 år som drev med flere former for sport, men såååå gjorde jeg noe fryktelig dumt. Jeg var så dum at jeg trodde jeg hadde full kontroll lenge.

Jeg vil fremdeles betrakte meg selv som sporty og sunn og røykingen passer ikke til mitt image. Jeg vil ikke være slik.

Jeg VAR ikke slik, og jeg vil ikke være slik.

DERFOR har jeg så store problemer med å innrømme en sprekk. Selv overfor meg selv.

Å greie å holde røykingen skjult i 11 år, er ikke mindre enn imponerende. Han må på en måte ha vært ganske sterk allikevel som har greid å la være å røyke sammen med familien.

Husk nikotin er verdens mest avhenighetsskapende stoff.

Jeg kan ikke skjønne hvorfor det skullle være så vanskelig å slanke seg. For meg er det enkelt. Det er jo ikke noen avhengighetsskapende stoffer i mat,tenker jeg. Og sitte i sofaen er heller ikke avhengighetsskapende tenker jeg. Det må da gå an røre litt på rompa.

Likevel er det vanskelig for noen.

Andre skjønner ikke hvorfor det skulle være så vanskelig å slutte å røyke.

Men det er det altså for noen.

Hilsen ei som har sluttet IGJEN, men som ikke tør å love hvor lenge det holder denne gangen. Det er snart ferie. Ferie uten røyk? Hva slags ferie er det?

Heldigvis bryr han seg ikke om det han jeg bor med, selv om han er en ikke-røyker.

Kjempebra innlegg, og støtter det fullt og helt:)

Annonse

Gjest gomle

Jeg forstår deg faktisk! Som jeg ser det har du to valg: Du må enten godta at han selv velger om han vil røyke, eller du må forlate ham. Bare du selv kan avgjøre hva som er rett. Du kan ikke kreve at han slutter, så ditt valg omhandler altså deg selv. Lykke til!

mumitrollet

Ok at han må få bestemme selv at han vil røyke,

MEN DA MÅ HAN VEL FOR FAAN VÆRE MANN NOK TIL Å STÅ FOR DET OGSÅ!!!

Ikke lyve og hemmeligholde i årevis!

Ikke fremstå for meg, ungene og hele verden som en av de "flinke" som har klart å slutte?

Det er DET som er tillitsbruddet her. Ikke AT han røyker!

Kan hende det er husfreden som er det viktigste. Etter dine innlegg skjønner jeg at det er en real kjefterunde på gang, sannsynligvis med innlagte trusler om skilsmisse osv.

Jeg ville også ha holdt kjeft.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...