Gå til innhold

Gitarkameratene

Anbefalte innlegg

Gjest mener du?
Skrevet

Helt nydelig sang(Halleluja).Hva synes du?

Videoannonse
Annonse
Gjest Violsa
Skrevet

nja..den er ikke så bra.

Men veldig fin å høre på acapelle eller hva det heter.

Skrevet

Sangen er fin, men de fire framfører den OK. Ikke mer.

Skrevet

Ang. de gamle gitarkameratene - jeg syns det er litt søtt:

Bakpå soloplatene deres står det: "En gang Gitarkamerat - alltid Gitarkamerat."

*snufs*

*LOL*

Gjest Cohen
Skrevet

Det er en elendig kopi. Hør på originalen med Leonard Cohen.

Skrevet

Er det Leonard Cohen-sangen?

Den er sikkert bedre i originalversjon.

Skrevet

Pøh!

Her er de _ekte_ Gitarkameratene! http://www.spinner.no/oystein_sunde/gitarkameratene.htm

De derre unge jyplingene kan bare gå hjem og vogge!

Jeg tror ikke det er de selv som har satt på seg merkelappen "de nye Gitarkameratene".. eller tar jeg feil?

Noen må jo ta over, og et sted må man begynne. Synes de er flinke, jeg.

Skrevet

Ingen kan slå Jeff Buckleys versjon, men guttene sjør den bedre enn cohen synes jeg. Hvertfall Kurts og Alis bit.

Skrevet

Jeg synes den er gjort mye bedre av mange andre. Pent nok, men ikke noe jeg gidder å bruke penger på. Synes forresten at deres versjon av Boys of summer var forferdelig.

Jeg skjønner ikke helt vitsen med at fire så gode artister driver og synger en haug med coverlåter som er gjort mye bedre før. Boyband som synger coverlåter - veeeeeldig spennende....

Gjest Calóni
Skrevet

Det er en elendig kopi. Hør på originalen med Leonard Cohen.

Liker bedre den med Jeff Buckley, jeg.

Skrevet

Ang. de gamle gitarkameratene - jeg syns det er litt søtt:

Bakpå soloplatene deres står det: "En gang Gitarkamerat - alltid Gitarkamerat."

*snufs*

Pretensiøst, spør du meg.

".........................................."

Skrevet

Ingen kan slå Jeff Buckleys versjon, men guttene sjør den bedre enn cohen synes jeg. Hvertfall Kurts og Alis bit.

Bah. Cohens versjon er den eneste som er bra. Alle andre versjoner, inkl. originalen, er for suppete og søtlig-pretensiøse til at det går an å høre på.

"............................................"

Skrevet

Bah. Cohens versjon er den eneste som er bra. Alle andre versjoner, inkl. originalen, er for suppete og søtlig-pretensiøse til at det går an å høre på.

Buckleys er MEKTIG, ikke suppete. Gitarkameratenes er litt suppete. Men hvis du mener Cohens "versjon" er bra, hvem mener du da har originalen?

Skrevet

Jeg synes også Cohens versjon er den beste. Buckleys versjon blir for pen, for treig og for lang.

Skrevet

Jeg synes også Cohens versjon er den beste. Buckleys versjon blir for pen, for treig og for lang.

Han har lite eller null særpreg i stemmen og måten å synge på, og sangen blir rimelig pregløs.

"............................................."

Skrevet

Buckleys er MEKTIG, ikke suppete. Gitarkameratenes er litt suppete. Men hvis du mener Cohens "versjon" er bra, hvem mener du da har originalen?

Mulig jeg tar feil, men jeg trodde ikke Cohens versjon var originalen? Uansett er det irrelevant når vi sammenikner forskjellige versjoner.

"..........................................."

Skrevet

Mulig jeg tar feil, men jeg trodde ikke Cohens versjon var originalen? Uansett er det irrelevant når vi sammenikner forskjellige versjoner.

"..........................................."

Jo, er Cohen som har originalen til Hallelujah.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...