SoriaMoria Skrevet 17. juni 2006 Skrevet 17. juni 2006 Er det noen som har forslag til gode kaker man kan bake til bursdagsfest, som også deltageren som ikke tåler meieriprodukter kan spise? 0 Siter
Lillemus Skrevet 17. juni 2006 Skrevet 17. juni 2006 Alle slags nøtte- og mandelbunner omtrent? Sukkerbrød inneholder jo bare egg, mel og sukker? Dynkes med juice og fylles med syltetøy og melisglasur på toppen? 0 Siter
Gjest GTM Skrevet 17. juni 2006 Skrevet 17. juni 2006 Ganske grei side: http://www.utenmelk.com/kokebok.shtml 0 Siter
SoriaMoria Skrevet 17. juni 2006 Forfatter Skrevet 17. juni 2006 Alle slags nøtte- og mandelbunner omtrent? Sukkerbrød inneholder jo bare egg, mel og sukker? Dynkes med juice og fylles med syltetøy og melisglasur på toppen? Problemet med nøttebunner osv er jo fyllet/ toppen på kaka.... Men takk for tipset om sukkerbrød mm... det tenkte jeg ikke på var melkefritt. 0 Siter
SoriaMoria Skrevet 17. juni 2006 Forfatter Skrevet 17. juni 2006 Er jeg invitert, altså? Altså, om du tør er du hjertelig velkomen i "gubbens" bursdag. 0 Siter
SoriaMoria Skrevet 17. juni 2006 Forfatter Skrevet 17. juni 2006 Ganske grei side: http://www.utenmelk.com/kokebok.shtml Tusen takk for link Er i alle fall noe på den siden som kan brukes skulle jeg tro 0 Siter
Lillemus Skrevet 17. juni 2006 Skrevet 17. juni 2006 Problemet med nøttebunner osv er jo fyllet/ toppen på kaka.... Men takk for tipset om sukkerbrød mm... det tenkte jeg ikke på var melkefritt. Det finnes sikkert en topping som er soyabasert, spør på helsekosten. 0 Siter
Gjest Calóni Skrevet 17. juni 2006 Skrevet 17. juni 2006 Altså, om du tør er du hjertelig velkomen i "gubbens" bursdag. Pøh. Kanskje i 40-årsdagen? 0 Siter
kaffepiken Skrevet 17. juni 2006 Skrevet 17. juni 2006 Når jeg lager kaker bytter jeg ut smøret med melkefritt smør, og melken med soyamelk. Kjøper sjokolade som ikke inneholder melk, og da går det stort sett fint å bake. Det finnes soyafløte som kan piskes til krem, og det finnes vaniljesaus basert på havre. Spør på helsekosten. 0 Siter
SoriaMoria Skrevet 17. juni 2006 Forfatter Skrevet 17. juni 2006 Når jeg lager kaker bytter jeg ut smøret med melkefritt smør, og melken med soyamelk. Kjøper sjokolade som ikke inneholder melk, og da går det stort sett fint å bake. Det finnes soyafløte som kan piskes til krem, og det finnes vaniljesaus basert på havre. Spør på helsekosten. Det viktigste er likevel: blir det GODT? 0 Siter
kaffepiken Skrevet 17. juni 2006 Skrevet 17. juni 2006 Det viktigste er likevel: blir det GODT? Det er et godt spørsmål, og her kommer det upresise begrepet smak og behag inn.. ) Jeg baker sjelden - men boller, sjokoladekake og muffins har i hvertfall blitt like gode. Jeg har også laget maryland cookies uten melk, de ble kjempegode, likeså med vafler og pannekaker. Når det gjelder krem uten melk, så har jeg bare prøvd en sånn topping-flaske med ferdigkrem. Den syntes ikke jeg var så god. Men det kan godt hende at dem man pisker selv er bedre. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.