Gå til innhold

Kaker uten meiereprodukter?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som har forslag til gode kaker man kan bake til bursdagsfest, som også deltageren som ikke tåler meieriprodukter kan spise?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Alle slags nøtte- og mandelbunner omtrent? Sukkerbrød inneholder jo bare egg, mel og sukker? Dynkes med juice og fylles med syltetøy og melisglasur på toppen?

Skrevet

Alle slags nøtte- og mandelbunner omtrent? Sukkerbrød inneholder jo bare egg, mel og sukker? Dynkes med juice og fylles med syltetøy og melisglasur på toppen?

Problemet med nøttebunner osv er jo fyllet/ toppen på kaka....

Men takk for tipset om sukkerbrød mm... det tenkte jeg ikke på var melkefritt. :)

Skrevet

Er jeg invitert, altså? :D

Altså, om du tør er du hjertelig velkomen i "gubbens" bursdag.

;)

Skrevet

Problemet med nøttebunner osv er jo fyllet/ toppen på kaka....

Men takk for tipset om sukkerbrød mm... det tenkte jeg ikke på var melkefritt. :)

Det finnes sikkert en topping som er soyabasert, spør på helsekosten.

Gjest Calóni
Skrevet

Altså, om du tør er du hjertelig velkomen i "gubbens" bursdag.

;)

Pøh. Kanskje i 40-årsdagen? :)

Skrevet

Når jeg lager kaker bytter jeg ut smøret med melkefritt smør, og melken med soyamelk. Kjøper sjokolade som ikke inneholder melk, og da går det stort sett fint å bake. Det finnes soyafløte som kan piskes til krem, og det finnes vaniljesaus basert på havre. Spør på helsekosten.

Skrevet

Når jeg lager kaker bytter jeg ut smøret med melkefritt smør, og melken med soyamelk. Kjøper sjokolade som ikke inneholder melk, og da går det stort sett fint å bake. Det finnes soyafløte som kan piskes til krem, og det finnes vaniljesaus basert på havre. Spør på helsekosten.

Det viktigste er likevel: blir det GODT?

Skrevet

Det viktigste er likevel: blir det GODT?

Det er et godt spørsmål, og her kommer det upresise begrepet smak og behag inn.. :o)

Jeg baker sjelden - men boller, sjokoladekake og muffins har i hvertfall blitt like gode. Jeg har også laget maryland cookies uten melk, de ble kjempegode, likeså med vafler og pannekaker.

Når det gjelder krem uten melk, så har jeg bare prøvd en sånn topping-flaske med ferdigkrem. Den syntes ikke jeg var så god. Men det kan godt hende at dem man pisker selv er bedre.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...